Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.04.2024, 08:04

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Дошкільна освіта

Розвиток лінгвориторичних умінь та навичок у дітей дошкільного віку (молодша, середня і старша група)

Розвиток лінгвориторичних умінь та навичок у дітей дошкільного віку (молодша, середня і старша група)

Морозова С.В., вихователь-методист, «Спеціаліст 9 розряду»;

Єфанова Ю.В., вихователь, «Спеціаліст 9 розряду»;

Чугуєнко С. В., вихователь, «Спеціаліст II категорії»

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №90 «Волошка»

Завідувач: Дрозд Алла Іванівна

Адреса дошкільного закладу: м. Запоріжжя, вулиця Космічна 7а.

тел.: 769-80-27

email: dnz90zp@ukr.net

Сайт ДНЗ: voloshka.ucoz.ua

Провідна педагогічна ідея досвіду Дошкільна освітня установа - перша й найвідповідальніша ланка в загальній системі  освіти. Саме дошкільне дитинство є особливо сенситивним до засвоєння мови. Тому процес мовного розвитку розглядається в сучасній дошкільній освіті як загальна основа виховання й навчання дітей. Мова за своєю специфікою і соціальним значенням є явищем унікальним: вона є засобом спілкування, збереження й засвоєння знань, формою передачі інформації, частиною національно-духовної культури. Однією з головних цілей навчання мови є формування комунікативної компетенції, пов'язаної з оволодінням усіма видами мовленнєвої діяльності й культурою мовлення.

Комунікативна компетенція виконує головну роль у формуванні лінгвориторичної особистості, особистості духовно-моральної, екологічно мислячої, соціально й фізично здорової, що має стабільний комунікативний потенціал.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду Оволодіння рідною мовою є одним з найважливіших надбань дитини в дошкільному дитинстві, що обумовлює актуальність обраної нами теми дослідження.

Екстремальні темпи сучасного життя, глобалізація, з одного боку, а з іншого - соціалізація вимагають успішної реалізації особистості, одним з інструментів якої є розвиток мовлення - як особливої форми діяльності дитини, особливого результату її зусиль в освоєнні життєвого простору. Через вищезазначені фактори, вимоги до рівня розвитку сучасної людини є високими не тільки у дорослих, але й у дітей. Сучасна дитина повинна не тільки засвоїти обсяг знань, але й успішно їх застосовувати, активно поповнювати й уточнювати, коригувати в процесі практичного використання, а для цього потрібно піклуватися про своєчасне і повноцінне формування мовлення, оскільки це є основною умовою успішного виховання та навчання.

Практичне значення представленого досвіду полягає в тому, що його застосування на практиці дозволить дітям засвоїти сукупність мовних і поведінкових умінь: уміння розуміти різні звернення і реагувати на них відповідно з функціональним завданням спілкування, уміння вступати в діалог з оточуючими різними способами, вміння дотримуватися культури діалогу; значно підвищить рівень мовного розвитку дітей, культуру їх мови і поведінки, визначить здатність свідомо відбирати мовний матеріал, як для публічного виступу різних жанрів, так і для інших видів спілкування. Запропонований методичний і дидактичний матеріал дозволяє більш ефективно організувати виховно-освітню роботу з дітьми.

Науково-теоретична база досвіду Проблема розвитку лінгвориторики  дошкільнят є комплексною, оскільки ґрунтується  на даних не тільки психології та педагогіки, а й загального мовознавства, соціолінгвістики, а також психолінгвістики.

На сучасному етапі особливої значущості набуває робота, спрямована на необхідність формування лінгвориторичних умінь та навичок дошкільників, оскільки набуті на етапі дошкільного дитинства риторичні знання та мовленнєві вміння та навички стають підґрунтям сформованості комунікативної культури мовленнєвої особистості випускника дошкільного навчального закладу.

Аналіз літературних джерел свідчить, що проблема формування лінгвориторичних умінь та навичок в дітей в умовах  ДНЗ залишається актуальною для теорії і практики дошкільного виховання в освітньому просторі України.

Стисла анотація досвіду Планомірний розвиток дітей для досягнення оптимального рівня комунікабельності може здійснюватися різними способами і прийомами:

  • Словесні методи: діалог, розповідь, читання.
  • Візуальні методи: використання наочних посібників, розглядання картинок.
  • Практичні вправи: театралізована інсценізація казок, ситуацій.
  • Ігрові методи: використання дидактичних і сюжетних ігор та вправ.
  • Фізіологічні методи: психогімнастика, пальчикова і дихальна гімнастика.
  • Логічні методи: постановка етичних і моральних питань, загадки.
  • Засобами ІКТ, ТЗН, аудіо - , відео виступами, мультимедійні презентації тощо.

Всі ці засоби та методи спрямовані на розвиток у дітей дошкільного періоду життя доброти, емпатії, гуманності, здатності до нормальної  людської взаємодії з оточуючими людьми.

Результативність впровадження досвіду Запропонований практичний досвід спрямований на інтенсифікацію освітнього процесу та задоволення потреб дитини щодо розвитку пізнавальних здібностей. А сама система роботи дозволяє поглибити, підвищити процес навчання. З`являється можливість для здійснення індивідуального підходу до дітей, диференційованої роботи, що дає можливість враховувати індивідуальні інтереси та здібності дітей; вчасно усувати прогалини в знаннях.

Репрезентація досвіду Затверджено науково-методичною радою КЗ «ЗОІППО» ЗОР протокол №7 від 22.12.2015 року. Репрезентовано в дошкільному навчальному закладі та на обласному рівні, а саме на обласному семінарі «Формування лінгвориторичної компетенції дітей дошкільного віку та початкової ланки освіти» (січень 2016 року).

Посилання на матеріал http://dnz90.at.ua/index/vii_miska_vistavka_pedagogichnikh_tekhnologij_u_2015_2016_navchalnomu_roci/0-37

Категорія: Дошкільна освіта | Додав: kommun (28.01.2016)
Переглядів: 1785 | Рейтинг: 1.0/318
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024