Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 23.04.2024, 23:05

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Дошкільна освіта

Район в якому я живу – зветься Комунарським

Район в якому я живу – зветься Комунарським

Прасолова Надія Юріївна,  вихователь, спеціаліст ІІ категорії

Дошкільний навчальний заклад  (дитячий садок) № 105 «Дзвіночок»

Завідувач: Куріцина Наталія Сергіївна

Адреса ДНЗ:  69027 вул. Тополіна 39 «а», 
т. (061) 769-80-48., 
email: dzvinochok105@gmail.com

Провідна педагогічна ідея проекту:

- патріотичне виховання підростаючого покоління;

-виховання в кожної дитини морально-патріотичних почуттів до рідного   краю, вшанування поваги до людей праці;

- популяризація національних традицій українського народу серед суб’єктів освітнього процесу, спрямованих на збереження історичної та духовної спадщини;

- обізнаність педагогів та батьків щодо історії виникнення Комунарського району його традицій;

- налагодження діалогу з культурною спадщиною минулого і сучасного;

- залучення  батьків до участі у заняттях, святах та розвагах, днях відчинених дверей;

- екскурсії вулицями  району.

Обґрунтування актуальності та перспективності проекту. Однією з найважливіших педагогічних задач, визначених Законом України «Про дошкільну освіту», є виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу, а також цінностей інших націй і народів, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля.

Державним стандартом дошкільної освіти є Базовий компонент дошкільної освіти. Його мета – забезпечення життєвої компетентності дитини, до змісту якої входить і поняття «бути громадянином своєї країни, патріотом свого народу».

На це орієнтують і сучасні програми дошкільного виховання. В освітній програмі «Дитина в дошкільні роки»  зазначено: « … формувати сукупність уявлень про рідне місто, рідний край. Знати назви вулиці, рідного міста, країни, де живе дитина. Знайомити дітей з історією міста, спираючись на найближче оточення…».

Важливу роль у своїй роботі ми відводимо краєзнавчій роботі, що допомагає відкрити дітям красу рідної землі, славне історичне минуле та про трудове сьогодення.

Науково – теоретична база .

1. Закон України «Про дошкільну освіту» від 11.07.01 2628-II зі змінами від19.12.06.

2.Базовий компонент дошкільної освіти: Наук. Кер.: А. М. Богуш, дійсний член НАПН Укра-їни, проф., д-р пед. наук.; Авт. кол-в: Богуш А. М., Бєлєнька Г. В., Богініч О. Л., Гавриш Н. В., Долинна О. П., Ільченко Т. С., Коваленко О. В., Лисенко Г. М.,    Машовець М. А., Низковська О. В., Панасюк Т. В., Піроженко Т. О., Поніманська Т. І.,  Сідєльнікова О. Д.,  Шевчук А. С., Якименко Л. Ю.― К.: Видавництво, 2012.-26с.

3.Освітня програма «Дитина в дошкільні роки» К. Крутій.

4. Голицина Н.С. Ознайомлення дошкільнят із соціальною дійсністю. Перспективне планування роботи з дітьми 3-7 років: Пер. з рос. мови. – Х.: Видатництво «Ранок», 2007. – 48 с.

5. Державні та національні символи України. Матеріал для проведення занять зі старшими дошкільниками / Упоряд. О.В. Гноінська. – Х.: Веста: Вид-во «Ранок» 2008.- 80 с.

6. Українське народознавство в дошкільному закладі / За ред.А.М. Богуш. – Запоріжжя: ЛІПС. Лтд, 2001.-84 с.

7. Бібліотечка вихователя / листопад №11, 2007.

Стисла анотація.  Проект сприяє вихованню в дітей почуття патріотизму та любові до рідного краю, формування у них таких рис характеру, як сміливість, витривалість, чуття господаря свого району, міста.

Виховання відчуття гордості за людей праці , любові до рідного міста, району, рідної домівки та родини.

Формування особистісного ставлення до фактів, подій, явищ у житті міста, району, створення умов для активного залучення дітей до соціальної дійсності, підвищення особистісної значущості для них того, що відбувається навкруги.

Здійснення діяльнісного підходу до залучення дітей до історії, культури, природи рідного міста, тобто вибір самими дітьми тієї діяльності, в якій вони хотіли б відобразити свої почуття, уявлення про побачене та почуте (творча гра, придумування оповідань, виготовлення поробок, придумування загадок, аплікація, ліплення, малювання, проведення екскурсій, участь у благоустрої території, охороні природи і т. п.)

На протязі проекту впроваджувала в активну практику екскурсії вулицями Комунарського району:

- екскурсії до найближчого оточення: школи, пошти, поліції, перукарні, бібліотеці;

- екскурсії до парку ім. Гагаріна; дитячої залізниці, стадіону Торпедо, взуттєвої фабрики «МІДА»,  на монумент «Переправу».

Організовували зустрічі з батьками, які працюють на заводі Комунар, взуттєвій фабриці, перукарні. Відвідали бібліотеку ім. Франка, де ознайомилися з творчістю поетеси  Комунарського району Вірою  Шмигою.  Через казки, оповідання, легенди, пісні, забави та ігри ознайомили дітей з історичним минулим свого району, читали твори художньої літератури, розучували вірші, українські народні ігри.

Поповнили навчально – предметно – ігрове середовище, обладнано ігрові осередки для сюжетно-рольових ігор та з патріотичного виховання,  підібрали дитячу літературу , ілюстрації, поповнено фонотеку, підготували фотоальбом «Моє Запоріжжя», презентації: «Запоріжжя  моє миле, в ньому є  район один, Комунарським зветься він…», «Все починається з дитинства», добірка дидактичних ігор патріотичного змісту; віршів «Багато в Запоріжжі районів різних є …», батьки були активними  учасниками  освітнього процесу, а саме:  фотоконкурс «Відпочиваємо всією сім’єю», фотовиставка «Мальовничі куточки міста», фоторепортаж  «У садочку ми вчимося, рідний край любити»,  день відчинених дверей «Місто мого дитинства».

Результативність проекту: Цілеспрямована робота з патріотичного виховання дала позитивний результат. Про це свідчать результати діагностики. Порівнюючи підсумки, можна побачити, що з усіх розділів простежується позитивна динаміка.  Систематична робота спричинила зміни на краще у формуванні знань дітей про рідне місто, історичні дані рідного району, поглибили знання  про найближче оточення, що сприяло формуванню, закріпленню і розвитку дошкільників морально – етичних та громадських якостей: любові до рідного краю, міста, району, прагнення бути добрим, турботливим, оберігати навколишнє середовище, шанувати народні традиції і звичаї, розуміти красу в природі, предметах побуту, праці, людських взаємин.

Аналіз результатів проекту показав, що спрямовані зусилля позитивно вплинули на взаємодію педагога з батьками та дітьми щодо активізації роботи з патріотичного виховання на кращих зразках служіння своєму народу, вірності України, почуттів національної гідності й самосвідомості, любові до рідного краю, до його духовних та історичних цінностей.

Ми маємо переконати дітей у тому, що життя - найвища цінність, і не менша цінність – гідність людини. Це допоможе дітям  придбати систему ціннісних  орієнтирів , які в подальшому житті забезпечують їм  почуття захищеності,  духовної сили, моральне здоров’я.

Треба зробити все можливе, щоб допомогти дитині берегти свою гідність, цінувати власне життя і життя та свободу іншої людини.

Репрезентація проекту: Педагогічний проект «Район в якому я живу – зветься Комунарським» репрезентовано на семінарі в дошкільному навчальному закладі.

Посилання на матеріали: https://drive.google.com/folderview?id=0BwRCQlj2DNBIelJya0pmQm11Y0U&usp=sharing

Категорія: Дошкільна освіта | Додав: kommun (27.01.2016)
Переглядів: 1393 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 1.0/159
Всього коментарів: 1
1 bleher  
Классссс

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024