Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 04:30

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Дошкільна освіта

Програма гуртка «Тифлоритміка для дітей з порушенням зору»

Програма гуртка «Тифлоритміка для дітей з порушенням зору»

Христенко Вікторія Олександрівна, вчитель-дефектолог (тифлопедагог)

Спеціальний дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 146 «Вербичка» Запорізької  міської ради Запорізької області

Завідувач: Сорока Тамара Віталіївна

Адреса: 69000, м. Запоріжжя, вул..Перемоги 85-в

тел. (0612) 330522   

e-mail: verbichka146@ukr.net

Провідна педагогічна ідея програми:

Надання допомоги педагогам в організації роботи по формуванню хореографічної компетенції у дітей з порушеннями зору, як одного із завдань варіативної складової БК дошкільної освіти України (нова редакція)  з освітньої лінії  «Хореографія».

Розкриття завдань та напрямків роботи корекційної ритміки (тифлоритміки) для дітей з порушеннями зору.

Обґрунтування актуальності та перспективності програми:

Заняття тифлоритмікой є потужним засобом корекціі і компенсації недоліків у фізичному, функціональному та емоційному розвитку дітей з порушеннями зору. При дефектах органу зору організм дітей знаходиться в несприятливому стані не лише через системно-функціональні порушення, але і внаслідок вимушеної гіподинамії. Слабозорі і сліпі діти не отримують необхідного щоденного об'єму рухів. Останнє погіршує стан їх організму і часто сприяє прогресу захворювань. Для забезпечення нормального функціонування різних систем організму цього контингенту дітей, потрібна активізація їх моторики, в цьому допомагають заняття з тифлоритміки. Через музику і рух у дитини розвивається не лише художній смак і творча уява, але й любов до життя, природи, формується внутрішній духовний світ

Відставання в розвитку психічних функцій, обмежений досвід практичних дій, погано розвинена загальна моторика, несформованість емоційної і рухової виразності роблять важливою включення тифлоритмики в систему корекційної роботи з дітьми цієї категорії. На такому зайнятті дитина вчиться володіти тілом, поєднувати свої рухи з музикою, передаючи настрій засобами музичної виразності  (ритм, темп, форма, динаміка, характер музики і рухів), орієнтуватися в просторі, збагачує свій музично-слуховий досвід, вчиться взаємодіяти з однолітками в рухах під музику. Усе це необхідно дитині з порушенням зору для формування її позитивного самопочуття в соціальному середовищі.

Стисла  структура програми:

  • Програма складається з наступних розділів:
  • Пояснювальна записка
  • Розділ 1. Програма з тифлоритміки для дітей дошкільного віку з порушеннями зору.
  • Перший рік навчання.
  • Другий рік навчання.
  • Третій рік навчання.
  • Четвертий рік навчання.
  • Розділ 2.   Моніторинг розвитку музично-ритмічних рухів у дітей з порушеннями зору.
  • Розділ 3. Орієнтовне перспективне планування занять гуртка з тифлоритміки.

Додатки:

  1. Методичні рекомендаціі до проведення занять з тифлоритміки для дітей дошкільного віку з порушеннями зору.
  2. Орієнтовний перелік танцювального,  музичного репертуару, хореографічних, танцювальних вправ та рухів, музично-рухливих ігор та вправ для занять з тифлоритміки.
  3. Орієнтовний конспект заняття з тифлоритміки для старших дошкільників з порушенням зору.
  4. Моніторинг рівня розвитку музично-ритмічних рухів у дітей з порушеннями зору.
  5. Офтальмологічний лист.
  6. Список використаної літератури.

Стисла анотація програми:

Програма з тифлоритміки орієнтована на дітей дошкільного віку (молодший дошкільний вік – від трьох до п’яти років; старший дошкільний вік – від п’яти до семи років), які мають різні зорові порушення.

Тифлоритміка проводиться як самостійне фронтальне заняття і по часу може тривати 20 — 35 хвилин в залежності від віку дітей.

Програма з тифлоритміки розрахована на 4 роки навчання, 8 занять у місяць (по 2 заняття на тиждень).

Тифлоритміка смтимулює дитину до виявлення музикальності, уміння передавати настрій, емоції , почуття через музично-рухову творчість. Граючи у музичні ігри і танцюючи, діти мають чудову можливість пізнавати українське народне мистецтво, а також традиції народів світу, навчитися сприймати та відтворювати у рухах сучасні танцювальні композиції. Танцювальний етнографічний матеріал, що є відображенням норм поведінки, музичної та хореографічної культури українського народу, сприяє розвитку національної свідомості, патріотичних почуттів.

Результативність впровадження програми:

Тифлопедагог працювала над створенням програми з 2014 р. Роботу гуртка з тифлоритміки, за даною програмою організовано в СДНЗ № 146 з вересня  2015-2016 н.р.

Репрезентація програми:

Христенко В.О. представила програму  на обласному конкурсі навчально-методичних комплексів учителів-логопедів,учителів-дефектологів дошкільних навчальних закладів при ЗОІППО ЗОР  кафедра реабілітації та здорового способу життя, 16.12.2015 р. та отримала сертифікат.

Посилання на матеріал: http://rmpordzh.jimbo.com, закладка «Авторські матеріали освітян навчальних закладів району».

Категорія: Дошкільна освіта | Додав: jenya2016 (26.01.2016)
Переглядів: 1219 | Рейтинг: 1.0/35
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024