Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 29.03.2024, 13:43

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Дошкільна освіта

Парціальна програма з формування лінгвориторичних навичок дітей дошкільного віку «Мудрослов»

Парціальна програма з формування лінгвориторичних навичок дітей дошкільного віку «Мудрослов»

Дрозд А. І., завідувач, «Спеціаліст першої категорії»;

Морозова С.В., вихователь-методист,  «Спеціаліст 9 розряду»;

Єфанова Ю. В., вихователь,  «Спеціаліст 9 розряду»;

Чугуєнко С. В., вихователь, «Спеціаліст ІІ категорії»

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №90 «Волошка»

Завідувач: Дрозд Алла Іванівна

Адреса дошкільного закладу: м. Запоріжжя, вулиця Космічна 7а.

тел.: 769-80-27

email: dnz90zp@ukr.net

Сайт ДНЗ: voloshka.ucoz.ua

Провідна педагогічна ідея програми Комунікативна компетенція виконує головну роль у формуванні лінгворитиричної особистості, особистості духовно-моральної, соціально й фізично здорової.

Комунікативна компетентність передбачає сформованість у дитини усіх видів мовленнєвої компетенції. Виходячи з цього стає зрозуміло, що розвиток лінгвориторичних здібностей у дітей дошкільного віку має комплексний характер, тобто потребує одночасного розвитку, як вербальних засобів спілкування (фонетичної, лексичної, граматичної, діалогічної і монологічної компетенції), так і невербальних (міміка, жести, темп і тембр голосу, мовне дихання, слухова увага), а також володіння нормами мовленнєвого етикету в певних життєвих ситуаціях.

Програма вирішує одну з важливих проблем - розвиток культури мовленнєвої  поведінки дитини в сучасному суспільстві. Дозволяє забезпечити всебічний розвиток інтелектуально - вольових якостей дошкільника, дає можливість сформувати у дітей всі психічні процеси і такі особистісні якості, як креативність, допитливість, відповідальність, самостійність.

Обґрунтування актуальності та перспективності програми В основі всякого вчення лежить комунікація, спілкування, тому риторика як інноваційне, практично-орієнтоване заняття допомагає вирішувати завдання щодо формування творчої особистості, яка відповідає сучасним вимогам. Тому, безперечним напрямом в роботі з дітьми дошкільного віку будуть напрями, пов’язані з розвитком мови дошкільника, а саме з їх риторичними уміннями.

Мета риторики  – навчити мови, розвивати комунікативні уміння, навчити дошкільнят ефективно спілкуватися в різних ситуаціях, вирішувати різні комунікативні завдання, які ставить перед дітьми саме життя.

Програма розрахована на вихователів і батьків дітей дошкільного віку, керівників гуртків.

Науково-теоретична база програми Дослідження психологів Л.Виготського, А.Запорожця та вчених лінгвістів А.Богуш, З.Курцової та багатьох інших наголошують, що молодший дошкільний вік є сенситивним періодом розвитку мовлення дитини її емоційної сфери та період отримання першого досвіду спілкування з оточуючими. Саме тому формування лінгвориторичних знань, умінь та навичок у дітей доцільно розпочинати з молодшого дошкільного віку. Це дасть змогу формувати творчу, гармонійну особливість, яка може ефективно володіти думкою, переконуючим словом, риторичним вчинком заради істини, добра, краси.

Стисла анотація програми Дана програма є освітньо - розвиваючою та виховною і спрямована на розвиток мовлення дитини, її творчих здібностей, формування комунікативності дошкільника. Вона дозволяє формувати досвід соціальних навичок; сприяє розви­тку культури мовленнєвої поведінки, виховання ввічливості; розширює мовленні поняття про те, для чого потрібна мова, чим допомагає адаптуватись дошкільникам до навчання в школі.

Програма побудована з урахуванням вікових особливостей дітей та є актуальною в даний час, так як дошкільники зазнають труднощі в організації різних видів діяльності, культури мовленнєвої поведінки. Цілеспрямований  розвиток комунікативних навичок дає істотне збагачення комунікативного досвіду дітей і здатне нейтралізувати проблеми у спілкуванні.

Метою програми є володіння дітьми усвідомленими засобами взаємодії з навколишнім світом, адаптація дошкільника в соціумі завдяки розвитку лінгвориторичних вмінь та навичок.

Програма складається з 4 тематичних блоків: "Країна спілкування", "Країна емоцій", "Країна ввічливості", "Маленький оратор".

Зміст кожного тематичного блоку чітко визначено в тематичному плані.

Протягом усього року, на кожному році навчання, проводяться два діагностичних зрізи, з метою виявлення  лінгвориторичних знань, умінь і навичок дітей по блокам:

- у вересні перші три тижні;

- в кінці року.

Розроблено:  посібник для вихователів «Моніторинг лінгвориторичної компетенції дітей дошкільного віку»; циклограмами ігор  та вправи для кожного віку;  тематичний та календарно-перспективний план для кожного віку.

Результативність впровадження програми Результати свідчать про доцільність організації спеціальної роботи з розвитку мовленнєвих здібностей, мовленнєвої компетенції у дітей  дошкільного віку.  У ході  експерименту виявлено, що діти добре володіють набутими навичками та вміннями,  значно підвищився рівень мовленнєвої компетентності.

Діти вільно висловлюють мету своєї роботи, майже всі намагаються планувати роботу й виконувати її за своїм планом; раціонально добирають спеціальні дії для досягнення бажаної мети,  стали більш незалежними, самостійними, наполегливими, із цікавістю беруть  участь у складанні власних творів, намагаються діяти оригінально; оволоділи формулами мовленнєвого етикету, своєчасно змінюють емоційний тон розмови відповідно до ситуації спілкування, невимушено, природно виконувати рухи відповідно до ситуації.

Репрезентація програми: Затверджено науково-методичною радою КЗ «ЗОІППО» ЗОР протокол №7 від 22.12.2015 року. Репрезентовано в дошкільному навчальному закладі та на обласному рівні, а саме на обласному семінарі «Формування лінгвориторичної компетенції дітей дошкільного віку та початкової ланки освіти» (січень 2016 року).

Посилання на матеріал: http://dnz90.at.ua/index/vii_miska_vistavka_pedagogichnikh_tekhnologij_u_2015_2016_navchalnomu_roci/0-37

Категорія: Дошкільна освіта | Додав: kommun (28.01.2016)
Переглядів: 1815 | Рейтинг: 1.0/425
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024