Парціальна програма з дитячої аквааеробіки «Афаліна»
Чекулаєва Мілена Володимирівна, інструктор з фізичної культури, спеціаліст ІІ категорії
Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 274 "Зайчатко"
Завідувач: Лінчук Маргарита Вікторівна
Адреса ДНЗ: 69104 м. Запоріжжя, вул. Північнокільцева 16
тел./факс: (0612) 769-80-13
email: zaichatko@gmail.com
Провідна педагогічна ідея програми:
- забезпечення позитивної динаміки розвитку дошкільника як особистості, його психофізичної, розумової та емоційно-вольової сфер, рівня домагань, упевненості в собі, здатності посісти певне місце в соціальній групі;
- збалансування фондів «можу» й «хочу».
Обґрунтування актуальності та перспективності програми. На наш погляд, доцільним рішенням з реалізації державних завдань щодо фізичного гарту дітей дошкільного віку у літній оздоровчій період є заняття з дитячої аквааеробіки.
Аквааеробіка – це новий популярний вид фізичних вправ. Однією з її особливостей є виконання вправ в горизонтальному і вертикальному положеннях тіла на глибокій воді та мілині. При цьому працюють практично всі м'язи тіла, що сприяє гармонійному розвитку опорно-рухового апарату дитини.
Зважаючи на архітектурні особливості плескальних басейнів, заняття не мають чіткого змісту аквааеробіки чи плавання. Саме тому, згідно з чинними нормативно-правовими документами дошкільної галузі, нами розроблена програма з дитячої аквааеробіки. Для узагальнення та систематизації матеріалів дошкільного навчального закладу в галузі фізичного виховання нами було вирішено створити парціальну програму з дитячої аквааеробіки «Афаліна» для дітей середнього дошкільного віку (5-го року життя). У ній висвітлюються завдання, очікуванні результати, календарно-перспективне планування, побудоване за тематичними модулями та для ефективного проведення занять з дітьми в літній період перебування в ДНЗ - методичні рекомендації (комплекси дихальної гімнастики, «сухого басейну», аквааеробіки, стретчінгу, рухливі ігри у воді, етюди з психогімнастики).
Науково-теоретична база програми
1. Аксенова Е. П., Бойко С. В., Залюбивец М. А., Шорш С. Л. Планирование дней здоровья в дошкольном учебном учреждении: метод. Пособие. Запорожье: Издательство Коммунального учреждения «ХНРБЦ» Запор. Обл. совета, 2013.
2. Базовий копонент дошкільної освіти (нова редакція). Наказ МОН молодьспорту України № 615 від 22.05.2012.
3. Закон України «Про дошкільну освіту» ( ВВР України), 2001.- №49. ст. 259. Ст. 7.
4. Інструктивно-методичні рекомендації «Організація роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період». – Додаток до листа МОН Молодьспорту України від 16 березня 2012 року №1/9 -198.
5. Інструктивно-методичні рекомендації «Про організацію фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних закладах у літній період». – Додаток до листа МОНМолодьспорту України від 28.05.2012 року №1/9 -413.
6. Обучение детей плаванию в детском саду: Кн. для воспитателей дет. сада и родителей / Т. И. Осокина, Е.А. Тимофеева, Т. Л. Богина. - М.: Просвещение, 1991.
7. Особливості проведення занять з аквааеробіки:Методичний посібник /Укл. Е.А. Захаріна. Запоріжжя: ГУ "ЗІДМУ", 2003.
Стисла анотація програми Парціальна програма з дитячої аквааеробіки «Афаліна» - результат узагальнення та систематизації матеріалів дошкільного навчального закладу № 274 «Зайчатко» в галузі фізичного виховання дітей середнього дошкільного віку (5-го року життя). У ній висвітлюються завдання, очікуванні результати, календарно-перспективне планування та методичні рекомендації щодо ефективного проведення занять з дітьми в літній період їхнього перебування в ДНЗ.
Парціальна програма з аквааеробіки розроблена на засадах особистісно-орієнтованої моделі освіти й націлена на створення сприятливих умов для: забезпечення позитивної динаміки особистісного розвитку дошкільника, його психофізичної, розумової та емоційно-вольової сфер; виховання упевненості в собі, здатності долати труднощі, здобувати певне місце в соціальній групі; позитивної соціалізації, та досягнення балансу базових фондів «можу» й «хочу».
На своїх заняттях я впроваджую:
- використовую основні засоби фізичного виховання (фізичні вправи - гімнастика, ігри, елементи спорту, дихальну гімнастику, стретчінг; оздоровчі сили природи - повітря, сонце, вода; гігієнічні фактори - гігієна одягу, взуття, обладнання та ін.);
- раціонально застосовую в освітньому процесі різні організаційні форми (заняття з фізичної культури, з аквааеробіки, ранкову гімнастику, загартувальні процедури, фізкультурні свята та розваги, рухливі ігри, дні та тижні здоров’я, індивідуальну роботу з фізичного виховання);
- використовую нетрадиційні, альтернативні технології та елементи методики, спрямовані на зміцнення та відновлення здоров’я дітей.
Результативність впровадження програми:
- покращення індексу здоров’я в групах дітей, які відвідують заняття з аквааеробіки;
- здатність дитини самостійно відобразити комплекс вправ з аквааеробіки;
- дотримання дитиною вимог правил гігієни під час занять у басейні, правил користування гігієнічними засобами;
- обізнаність малят з правил безпечної поведінки у басейні, правил шикування, спуску та виходу з басейну;
- засвоєння норм статево-рольових стандартів поведінки та врахування їх під час спілкування;
- збалансованість рухової активності дітей з відпочинком;
- прояв дошкільниками ініціативи, конструкторських форм самостійності, елементів творчості.
Програма апробована в умовах роботи в ДНЗ № 274 і рекомендована кафедрою дошкільної освіти та затверджена на засіданні науково-методичної ради КЗ «ЗОІППО» ЗОР для впровадження в закладах освіти області.
Репрезентація програми. Внесена до збірника Всеукраїнського проблемного семінару «Формування основ здорового способу життя суб'єктів освітнього простору ДНЗ: проблеми та шляхи вирішення» (червень, 2015р.).
Репрезентована на методичному об'єднанні інструкторів з фізичної культури Комунарського району «Формування основ здорового способу життя у контексті розв`язання проблеми здоров`язбереження дітей дошкільного віку» (жовтень, 2015 р.) Матеріали представлені на блозі вихователів ДНЗ Комунарського району http://metoksana.blogspot.com/p/blog-page_9.html
Репрезентована на міському рівні в рамках консультативного центру «Обов’язкова освіта дітей старшого дошкільного віку: форма здобуття, організація та зміст роботи» під час майстер-класу з теми «Оздоровча робота в літній період. Гурткова робота з аквааеробіки» (листопад, 2015 р.)
Посилання на матеріали:
https://drive.google.com/folderview?id=0BwRCQlj2DNBISXp2bWR1bU1vUVk&usp=sharing
http://metoksana.blogspot.com/p/blog-page_9.html
|