Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 30.04.2024, 02:59

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Дошкільна освіта

Парціальна програма з дитячої аквааеробіки «Афаліна»

Парціальна програма з дитячої аквааеробіки «Афаліна»

Чекулаєва Мілена Володимирівна, інструктор з фізичної культури, спеціаліст ІІ категорії

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 274 "Зайчатко"

Завідувач: Лінчук Маргарита Вікторівна

Адреса ДНЗ: 69104  м. Запоріжжя,  вул. Північнокільцева 16

тел./факс: (0612) 769-80-13

email: zaichatko@gmail.com

Провідна  педагогічна  ідея  програми:

  • забезпечення позитивної динаміки розвитку дошкільника як особистості, його психофізичної, розумової та емоційно-вольової сфер, рівня домагань, упевненості в собі, здатності посісти певне місце в соціальній групі;
  • збалансування фондів «можу» й «хочу».

Обґрунтування  актуальності   та перспективності програми. На наш погляд, доцільним рішенням з реалізації державних завдань щодо фізичного гарту дітей дошкільного віку у літній оздоровчій період є заняття з дитячої аквааеробіки.

Аквааеробіка – це новий популярний вид фізичних вправ. Однією з її особливостей є виконання вправ в горизонтальному і вертикальному положеннях тіла на глибокій воді та мілині. При цьому працюють практично всі м'язи тіла, що сприяє гармонійному розвитку опорно-рухового апарату дитини.

Зважаючи на архітектурні особливості плескальних басейнів, заняття не мають чіткого змісту аквааеробіки чи плавання. Саме тому, згідно з чинними нормативно-правовими документами дошкільної галузі, нами розроблена програма з дитячої аквааеробіки. Для узагальнення та систематизації матеріалів дошкільного навчального закладу в галузі фізичного виховання нами було вирішено створити парціальну програму з дитячої аквааеробіки «Афаліна» для дітей середнього дошкільного віку (5-го року життя). У ній висвітлюються завдання, очікуванні результати, календарно-перспективне планування, побудоване за тематичними модулями та для ефективного проведення занять з дітьми в літній період перебування в ДНЗ - методичні рекомендації (комплекси дихальної гімнастики,  «сухого басейну», аквааеробіки, стретчінгу, рухливі ігри у воді, етюди з психогімнастики).

Науково-теоретична база програми

1.    Аксенова Е. П., Бойко С. В., Залюбивец М. А., Шорш С. Л. Планирование дней здоровья в дошкольном учебном учреждении: метод. Пособие. Запорожье: Издательство Коммунального учреждения «ХНРБЦ» Запор. Обл. совета, 2013. 
2.    Базовий копонент дошкільної освіти (нова редакція). Наказ МОН молодьспорту України № 615 від 22.05.2012.
3.    Закон України «Про дошкільну освіту» ( ВВР України), 2001.- №49. ст. 259. Ст. 7. 
4.    Інструктивно-методичні рекомендації «Організація роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період». – Додаток до листа МОН Молодьспорту України від 16 березня 2012 року №1/9 -198. 
5.    Інструктивно-методичні рекомендації «Про організацію фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних закладах у літній період». – Додаток до листа МОНМолодьспорту України  від 28.05.2012 року №1/9 -413. 
6.    Обучение детей плаванию в детском саду: Кн. для воспитателей дет. сада и родителей / Т. И. Осокина, Е.А. Тимофеева, Т. Л. Богина. - М.: Просвещение, 1991.
7.    Особливості проведення занять з аквааеробіки:Методичний посібник /Укл. Е.А. Захаріна. Запоріжжя: ГУ "ЗІДМУ", 2003. 

 

Стисла  анотація  програми Парціальна програма з дитячої аквааеробіки «Афаліна» - результат узагальнення та систематизації матеріалів дошкільного навчального закладу № 274 «Зайчатко» в галузі фізичного виховання дітей середнього дошкільного віку (5-го року життя). У ній висвітлюються завдання, очікуванні результати, календарно-перспективне планування та методичні рекомендації щодо ефективного проведення занять з дітьми в літній період їхнього перебування в ДНЗ.

Парціальна програма з аквааеробіки  розроблена на засадах особистісно-орієнтованої  моделі освіти й націлена на створення сприятливих умов для: забезпечення позитивної динаміки особистісного розвитку дошкільника, його психофізичної, розумової та емоційно-вольової сфер; виховання упевненості в собі, здатності долати труднощі, здобувати певне місце в соціальній групі; позитивної соціалізації, та досягнення балансу базових фондів «можу» й «хочу».

На своїх заняттях я впроваджую:

-  використовую основні засоби фізичного виховання (фізичні вправи - гімнастика, ігри, елементи спорту, дихальну гімнастику, стретчінг; оздоровчі сили природи - повітря, сонце, вода; гігієнічні фактори - гігієна одягу, взуття, обладнання та ін.);

- раціонально застосовую в освітньому процесі різні організаційні форми (заняття з фізичної культури, з аквааеробіки, ранкову гімнастику,  загартувальні процедури, фізкультурні свята та розваги, рухливі ігри, дні та тижні здоров’я, індивідуальну роботу з фізичного виховання);

- використовую нетрадиційні, альтернативні технології та елементи методики, спрямовані на зміцнення та відновлення здоров’я дітей.

Результативність   впровадження  програми:

- покращення індексу здоров’я  в групах дітей, які відвідують заняття з  аквааеробіки;

- здатність дитини самостійно відобразити комплекс вправ з аквааеробіки;

- дотримання дитиною вимог правил гігієни під час занять у басейні, правил користування гігієнічними засобами;

- обізнаність малят  з правил  безпечної поведінки у басейні, правил шикування, спуску та виходу з басейну;

 - засвоєння норм статево-рольових стандартів поведінки та врахування їх під час спілкування;

- збалансованість рухової активності дітей з відпочинком;

- прояв дошкільниками ініціативи, конструкторських форм самостійності, елементів творчості.

Програма апробована  в умовах роботи в ДНЗ № 274 і рекомендована кафедрою дошкільної освіти  та затверджена на засіданні науково-методичної ради КЗ «ЗОІППО» ЗОР для впровадження в закладах освіти області.

Репрезентація  програми. Внесена до збірника Всеукраїнського проблемного семінару «Формування основ здорового способу життя суб'єктів освітнього простору ДНЗ: проблеми та шляхи вирішення»  (червень, 2015р.).

Репрезентована на методичному об'єднанні інструкторів з фізичної культури Комунарського району «Формування основ здорового способу життя у контексті розв`язання проблеми здоров`язбереження дітей дошкільного віку» (жовтень, 2015 р.) Матеріали представлені на блозі вихователів ДНЗ Комунарського району http://metoksana.blogspot.com/p/blog-page_9.html

Репрезентована на міському рівні в рамках консультативного центру «Обов’язкова освіта дітей старшого дошкільного віку: форма здобуття, організація та зміст роботи» під час майстер-класу з теми «Оздоровча робота в літній період. Гурткова робота з аквааеробіки» (листопад, 2015 р.)

Посилання на матеріали:

https://drive.google.com/folderview?id=0BwRCQlj2DNBISXp2bWR1bU1vUVk&usp=sharing

http://metoksana.blogspot.com/p/blog-page_9.html

Категорія: Дошкільна освіта | Додав: kommun (22.01.2016)
Переглядів: 2124 | Коментарі: 8 | Рейтинг: 1.0/181
Всього коментарів: 8
8 milenassssmmmm  

7 irinamahevskaya  
up respect

6 irinamahevskaya  
Просто здорово!!! Спасибо вам за заботу о детях!Спасибо за креативность и за то, что дарите частичку себя всем  smile

5 viktoriya-nice  
Очень интересный оздоровительный материал! Милена Владимировна ,Вы большой молодец!!! Всегда творчески подходит к любому делу!!!

4 milenassssmmmm  
Ув. коллеги!!! Спасибо за ваши голоса! Обязательно заглядывайте в ссылки на материалы, где опубликована программа!!!  Материал и комплексы упражнений заинтересуют не только инструкторов физкультуры, но и воспитателей. В программе представленыкомплексы "сухого бассейна" - разминка, комплексы аквааэробики, дыхательная гимнастика, водный и игровой стретчинг, игры в воде, авторские игровые задания по развитию психомоторных навыков, этюды психогимнастики, сценарии спортивных праздников, игры возле бассейна, загадки на морскую тематику, физминутки. 
Также Вас заинтересуют наглядные пособия для воспитателей, морские животные и растения, рыбы, водный транспорт, птицы, явления природы.

Все материалы
:комплексы упражнений, стретчинг, игровые задания, дыхательная и психогимнастика с ФОТОГРАФИЯМИ.

3 milenassssmmmm  

2 incognita  
Милена Владимировна!Вы-лучшая!

1 shramko1  
Вы просто умничка! Интересный, практический материал!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024