Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 20.10.2021, 11:13

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Дошкільна освіта

Оптимізація взаємодії сім`ї і дошкільного закладу у вихованні дітей

Оптимізація взаємодії сім`ї і дошкільного закладу у вихованні дітей

Гутарєва Олена Володимирівна,

вихователь спеціальної групи для дітей з порушенням мовлення 
кваліфікаційна категорія: «cпеціаліст вищої категорії»


Дошкільний навчальний заклад (ясла - садок) комбінованого типу  № 175 «Оленка»
Запорізької міської ради Запорізької області
Завідувач ДНЗ № 175 Яценко Ольга
Адреса: 69093, м. Запоріжжя, вул. Ногіна, буд. 3; 
Телефон  223-62-86. 
E-mail: dnz175@ukr.net    
Сайт ДНЗ: http://dnz175.edukit.zp.ua

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду 
           Наданий досвід роботи  висвітлює сучасну модель взаємодії дошкільного закладу з родинами вихованців засобами сучасних, інтерактивних форм роботи  через максимальне використання мережі Інтернет, сайту ДНЗ, залучення батьківської громадськості до співпраці, організацію консультаційного центру «Школа батьківства», яка ґрунтується на повазі до особистості дитини, турботі про її всебічний розвиток.   
 
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
            Переважна частина сучасних батьків  перекладає  відповідальність за розвиток своєї дитини на соціальні інститути, а саме дошкільний  навчальний заклад та школу. Інша ж частина свій обов`язок перед суспільством і державою розуміє, але часто не знає, як саме правильно виховувати і розвивати дитину. Тому об`єднання зусиль батьків та педагогів допоможе cтворити широкий розвивальний простір, сприятливий для повноцінного буття дитини в сім`ї та дошкільному навчальному закладі.

Науково-теоретична база досвіду
           Закон України «Про дошкільну освіту» покладає на сім`ю велику відповідальність. У статті 8 «Роль сім`ї в дошкільній освіті» зазначено: «Відвідування дитиною дошкільного закладу не звільняє сім′ю від обов′язку виховувати, розвивати і навчати її в родинному колі. Батьки несуть відповідальність перед суспільством і державою за розвиток, виховання і навчання дітей, а також збереження її життя, здоров`я, людської гідності».             
          Досвід базується на виданнях, публікацій, методичних розробках Кононко О.Л., Калуська Л. В., Поніманська Т.І., Інтернет ресурси.

Стисла анотація досвіду 
          У своїй роботі, щодо оптимізації взаємодії з батьками, я впроваджую такі дієві форми роботи, як використання  сайту ДНЗ, консультативний центр «Школа батьківства». Таким чином, допомагаю батькам усвідомлювати важливість періоду дошкільного віку та їх першочергову роль у вихованні дітей; ознайомлюю родину зі специфікою розвитку, виховання й навчання дошкільників; залучаю батьків до активної участі у створенні розвиваючого середовища в дошкільному закладі. 
Досвід складається з частин: 
• з вступу (актуальність на сучасному етапі); 
• з теоретичної частини ( висвітлюються форми взаємодії з батьками); 
•з практичної частини: (методичні розробки: консультативний матеріал та рекомендації для  батьків, педагогів); 
 
Результативність впровадження досвіду
          Мною, протягом трьох років, було проведено вивчення  запитів, потреб і вимог сучасної сім'ї . 
Я дійшла висновку, що  встановлення і підтримання педагогічної взаємодії «діти – батьки – педагоги» необхідно будувати на принципах взаємоповаги, довіри, відповідальності та рівноправного партнерства, де батьки виступають не тільки спостерігачами за освітнім процесом, а є однодумцями та активними учасниками. На основі отриманих результатів, я дійшла висновку, що форми роботи, використані мною несуть певні наслідки, а саме: налагодження дружних стосунків з  сім`ями, які небайдуже ставляться до розвитку і виховання своїх дітей, достатня активність батьків у спільних заходах. 


Репрезентація досвіду 
           Досвід був репрезентований в дошкільному закладі на засіданні педагогічної ради.    
 Проблема викликає зацікавленість у коллег ДНЗ, особливо молодих спеціалістів, в яких замало досвіду роботи з батьками.  Репрезентація досвіду через сайт ДНЗ.

Посилання на матеріали:  dnz175.edukit.zp.ua

Категорія: Дошкільна освіта | Додав: LeninRMO (07.01.2016)
Переглядів: 861 | Рейтинг: 1.0/63
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2021