Нетрадиційні техніки малювання як засіб розвитку художньо-творчих здібностей дітей дошкільного віку
Довбиш Альона Григорівна, вихователь, звання «Вихователь-методист»
Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 172 «Кришталевий» Запорізької міської ради Запорізької області
Завідувач: Бахмач Наталія Іванівна
Адреса ДНЗ: 69050, м. Запоріжжя, вул. Чумаченка, 5а
Телефон: (061) 769-80-40
E-mail: dnz172zp@ukr.net
Провідна педагогічна ідея методичної розробки: В основі розробки лежить ідея про неординарний підхід до виявлення творчих здібностей у дітей дошкільного віку та створення відповідних умов для їх розвитку.
Обґрунтування актуальності та перспективності методичної розробки: Актуальність даної роботи полягає в тому, що образотворча продуктивна діяльність з використанням різних видів нетрадиційного малювання є найбільш сприятливою для творчого розвитку здібностей дітей. Освоєння якомога більшого числа різноманітних образотворчих технік дозволяє збагачувати внутрішній світ дитини.
Науково-теоретичною базою методичної розробки стали психолого-педагогічні концепції дошкільного дитинства М.М. Ветлугіної, Л.С. Виготського, В.О. Сухомлинського, Т.Г. Казакової, В.Т. Кудрявцевої, М.М. Под’якова, Є.О. Фльоріної.
Стисла анотація методичної розробки. Вихователь акцентує увагу на те, що завдяки проведеній роботі у дошкільників формуються естетичні почуття, прищеплюється любов до малювання, розвивається фантазія, бажання вигадувати щось нове, цікаве, активізується художній потенціал дошкільників. Розроблена система перспективного планування занять з використанням нетрадиційних технік, представлені конспекти занять, добірка дидактичних та пальчикових ігор, які сприяють розвитку творчих здібностей дітей; консультації для вихователів та батьків. Методичні рекомендації щодо проведення роботи з образотворчої діяльності з використанням нетрадиційних технік малювання дозволяють підвищити рівень освіченості вихователів, допомагають кожному читачеві стати активним учасником творчого процесу, допомагають побудувати процес навчання.
Результативність впровадження методичної розробки. Практика показала, що нетрадиційні художні техніки є ефективним засобом засвоєння дошкільнятами закономірностей композиції та колориту і можуть забезпечити розвиток дитячого образотворчого мистецтва, творчості в цілому. Крім того, використання нетрадиційних технік доставляє дошкільнятам справжню радість, якщо воно будується з урахуванням специфіки діяльності та віку дітей. Вони із задоволенням малюють різні візерунки, не відчуваючи при цьому труднощів. Діти сміливо беруться за художні матеріали, малюків не лякає їх різноманіття і перспектива самостійного вибору. Їм доставляє величезне задоволення сам процес виконання. Діти готові багаторазово повторити ту чи іншу дію. І чим краще виходить рух, тим з більшим задоволенням вони його повторюють, як би демонструючи свій успіх, і радіють, привертаючи увагу дорослого до своїх досягнень.
Таким чином, використання нетрадиційних технік малювання допомогло дітям подолати почуття страху перед невдачею, сприяло емоційно - позитивному відношенню до процесу малювання, розширило художній досвід та можливості дітей у відтворенні знайомого зображення, сприяло поліпшенню змісту і якості дитячих малюнків.
Репрезентація методичної розробки: Методичну розробку було репрезентовано на педагогічній раді № 3 дошкільного навчального закладу від 10 лютого 2015 року; на семінарах для вихователів; для слухачів ЗОІППО у лютому 2015 року. Рецензію розглянуто на засідання кафедри дошкільної освіти і рекомендовано для затвердження на засіданні НМР КЗ «ЗІОППО» ЗОР (протокол №3 від 16.03.2015р). Рецензію заслухано та затверджено на засіданні науково-методичної ради КЗ «ЗОІППО» ЗОР ( протокол №2 від 24.03 2015р.). Рецензент: старший викладач кафедри дошкільної освіти КЗ «ЗОІППО» Н.В.Погрібняк
Посилання на матеріали: https://drive.google.com/folderview?id=0BwRCQlj2DNBIb0NJeFZjQmExOTQ&usp=sharing
|