Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 29.03.2024, 13:11

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Дошкільна освіта

Модель сенсомоторного тренування дошкільників як складова технології. «Школа розумного руху». Інтерактивний методичний електронний посібник

Модель сенсомоторного тренування дошкільників як складова технології. «Школа розумного руху». Інтерактивний методичний електронний посібник для педагогічних працівників ДНЗ

Аксьонова Олена Петрівна

кандидат педагогічних наук, доцент, спеціаліст вищої категорії

Шелемаха Алла Анатоліївна

завідувач ДНЗ № 145 «Дружна сімейка», спеціаліст першої категорії

Лиходід Лариса Володимирівна

інструктор з фізичного виховання, спеціаліст вищої категорії, вихователь-методист

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу № 145 "Дружна сімейка"  Запорізької міської ради Запорізької області

Адреса: 65005 м. Запоріжжя, бульвар Центральний буд. 16-а

телефон: (061) 233-61-72

e-mail: dnz_145@mail.ru

Провідна педагогічна мета Інтерактивного методичного електронного посібника – із використанням інтерактивних можливостей ІКТ разом із читачем пройти шляхами пошуку та створення інновацій у методиці фізичного виховання дитини дошкільного віку.

Обґрунтування актуальності теми Інтерактивного методичного електронного посібника:

Зазначені суперечності та потреба практики обумовили вибір теми посібника:

  • результат фізичного виховання дітей ДНЗ не співпадає з подальшими вимогами навчальної програми для учнів 1 класів;
  • традиційний арсенал методів навчання дітей з фізичної культури не співвідноситься з сутнісним змістом вимог до сучасної системи освіти, які зазначені базовим компонентом дошкільної освіти;
  • традиційна методика навчання дітей дошкільного віку основним рухам не відповідає особливостям сучасного розвитку та життя дітей 4-11 років;
  • традиційна методика навчання студентів у ВНЗ, навчання дорослих у системі післядипломної педагогічної освіти не відповідає вимогам сучасності і тенденціям.

Науково – теоретична база Інтерактивного методичного електронного посібника. Усі матеріали поступово розкривають сутність і змістове наповнення сенсомоторного тренування дошкільників. Означене тренування включено в структуру інноваційної педагогічної технології «Школа розумного руху», яка спрямована на формування рухового інтелекту дітей 4-11 років у системі перспективності та наступності.

Інтерактивність електронного посібника постає у функціях гіперпосилань на різні джерела (презентації, літературні джерела, веб-ресурси, відео-файли тощо).

Інфографіка (схеми, малюнки, діаграми) збільшує швидкість отримання інформації, посилює пізнавальний ефект щодо її сприймання.

Стисла анотація Інтерактивного методичного електронного посібника:

До змісту інтерактивного методичного електронного посібника увійшли такі матеріали:

  • Інструкція «Як це працює».
  • Цитатник: концептуальні, теоретичні та методологічні засади сенсомоторного тренування дошкільників як складової технології «Школа розумного руху».
  • Модель сенсомоторного тренування дошкільників.
  • Категоріальний апарат з проблеми «Сенсомоторне тренування дошкільників як складова технології «Школа розумного руху».
  • Схематизоване зображення норм розвинутого здоров’я дитини.
  • Оновлення методики фізичного виховання дітей.
  • Графічне зображення структури «15 педагогічних ефектів».
  • Методологічні позиції інноваційної методики фізичного виховання дітей і підлітків в умовах сучасної освітньої установи.
  • Рівні формування компетентності дітей і підлітків щодо фізичного самовдосконалення. Схематичне зображення цільового призначення та опорних позицій програми «Школа розумного руху» (Денисенко Н.Ф., Аксьонова О.П.).
  • Схематичне зображення структури навчального матеріалу з фізичного виховання дітей дошкільного і молодшого шкільного віку
  • Структура заняття з фізичної культури в «Школі розумного руху» (у % до загального часу тривалості заняття).
  • Методичне забезпечення сенсомоторного тренування дошкільників (комплекси вправ, ігрові завдання тощо).
  • Моніторинг ефективності сенсомоторного тренування дошкільників за показниками рухового інтелекту

Інтерактивний методичний електронний посібник рекомендується для педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів будь-якого типу.

Результативність впровадження Інтерактивного методичного електронного посібника: Змінена структура занять і уроків з ФК. Такий підхід до структурування занять і уроків з ФК дозволив оптимально виконати вимоги САНпінів у зазначеному контексті. Технологія сенсомоторного тренування на заняттях з фізичної культури в дошкільному навчальному закладі (ДНЗ № 145 «Дружна сімейка» Запорізької міської ради), що забезпечило зростання рівня силової витривалості дітей закладу: зменшення показників низького рівня на 55 % та збільшення високого та 35 % у 2015 р. порівняно з 2013 р.

Репрезентація Інтерактивного методичного електронного посібника:

Участь в обласної педагогічної  виставці «Інноваційні технології навчання та виховання у ДНЗ компенсуючого та санаторного типів» та отримання сертифікату (2013 р.), як результат І місце.

Посилання на матеріал: http://dnzzp145.blogspot.com/p/blog-page_4.html, закладка «Эксперимент».

Категорія: Дошкільна освіта | Додав: jenya2016 (26.01.2016)
Переглядів: 3856 | Рейтинг: 1.0/887
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024