«Логопед і Я» Навчально-методичні та практичні матеріали для педагогів і батьків «Введення в логопедію» (в 2 частинах)
Кривець Ольга Анатоліївна, вчитель-логопед , «спеціаліст вищої категорії», педагогічне звання «старший учитель»
Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу № 166 «Ракета» Запорізької міської ради Запорізької області,
завідувач Пилипенко Ірина Петрівна
адреса: 69050, м. Запоріжжя, вул. Космічна, 108 -б,
телефон: 7698023,
електронна адреса: zav.raketa166@gmail.com
Провідна педагогічна ідея досвіду. Формування у батьків вихованців спеціальних груп (з важкими мовними порушеннями) глибоких переконань у ролі сім’ї стосовно виховання та корекційного навчання дітей. Створення умов та можливостей щодо активної участі кожної сім’ї в корекційно-виховній роботі закладу. Створення єдності в сімейному та педагогічному впливі на корекцію, компенсацію мовних дефектів та надання дітям спеціальних груп рівних можливостей щодо підготовки до шкільного навчання.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду. Сім’я відіграє важливу роль у вихованні дитини від народження до школи і до самостійного життя. Родина здійснює головну функцію – всебічне виховання дітей, що є не тільки її основною справою, а й суспільним обов’язком, соціальним замовленням держави. Тому навчально-методичні рекомендації й практичні матеріали «Логопед і Я» в рамках досвіду роботи Кривець О.А. щодо взаємодії вчителя логопеда та батьків є актуальними і своєчасними.
Наукова-теоретична база досвіду. Науково-теоретичною базою досвіду є дослідження науковців та практиків з проблеми сімейного виховання дітей з особливостями психофізичного розвитку. Автор досвіду емпіричним шляхом дісталась висновку, що залучення батьків до активного розвитку дитини, тісної співпраці з педагогами, як правило, приводить до швидкої та стійкої корекції мовлення дитини.
Стисла анотація досвіду. В досвіді пропонуються шляхи ефективної взаємодії: досконале вивчення сім’ї дитини-логопата, обов’язкове інформування батьків щодо основ медичної корекції порушень мовлення, використання традиційних та інноваційних форм та методів взаємодії з родиною дитини. Я роблю акцент на теоретичне навчання батьків та надання їм практичних прийомів роботи щодо усунення мовленнєвих вад. Для цього були розроблені навчально-методичні та практичні матеріали для педагогів та батьків «Введення в логопедію» (в 2 частинах) в рамках проекту «Логопед і Я».
Результативність впровадження досвіду. Зазначена система роботи сприяла підвищенню рівня самосвідомості, зацікавленості батьків, розширенню та поглибленню їх уявлень про особливості корекційно-відновлювальної роботи, що в свою чергу призвело до формування у батьків та дітей ціннісного ставлення до логопедичних занять, до педагогів, сприяло підвищенню іміджу дошкільного закладу.
Репрезентація досвіду. За матеріалами навчально-методичних та практичних матеріалів для педагогів та батьків «Введення в логопедію» в рамках проекту «Логопед і Я» на базі дошкільного закладу проведено серію теоретичних семінарів «Введення в логопедію» із залученням представників ТВО. Матеріали з досвіду роботи Кривець О.А. – є основою постійнодіючого віртуального консультаційного центру «Допоможи своїй дитині» та викладено на репозитарію дошкільного закладу (сайт raketa166.at.ua).
Посилання на матеріали: Навчально-методичні та практичні матеріали «Введення в логопедію» розміщено на сайті дошкільного закладу за посиланням
http://raketa166.at.ua/load/vvedenie_v_logopediju/2-1-0-32
|