Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 30.04.2024, 03:20

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Дошкільна освіта

Формування здоров’язбережувальної компетентності у вихованців та учнів в умовах наступності дошкільної та початкової ланок освіти

Формування здоров’язбережувальної компетентності у вихованців та учнів в умовах наступності дошкільної та початкової ланок освіти

Вініченко Олена Миколаївна,  
вихователь - методист, спеціаліст вищої категорії, педагогічне звання  «Старший вихователь»
Керівник творчої групи педагогів 

 

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу №182 «Щасливе дитинство»
Директор: Мостова Ольга Ярославівна
Адреса: 69095. м. Запоріжжя, вул. Українська, 47
Телефон: (0612) 62-52-51   
е-mail: dnz182zp@ukr.net

Провідна педагогічна ідея досвіду полягає  у  впровадженні єдиних підходів збереження та зміцнення фізичного, психічного, соціального здоров’я дітей старшого дошкільного  та молодшого шкільного віку в умовах наступності дошкільної та початкової ланок освіти та у формуванні здоров’язбережувальної компетентності у вихованців та учнів, визначених Базовим компонентом дошкільної освіти та  вимог Державного  стандарту початкової освіти. 

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду  
Дошкільний навчальний заклад та початкова школа є ланками єдиної системи освіти в Україні, тому в урядових документах, у виступах науковців і практиків цілком правомірно проблема наступності розглядається як основна умова неперервності освіти. Базовий компонент, в якому визначено державні стандарти дошкільної освіти, орієнтує педагогів на певну роботу з цього питання. У зв’язку з цим постає питання наступності, щоб забезпечити подальший фізичний, психічний, соціальний розвиток дитини в школі.      
Актуальність досвіду обумовлена необхідністю впровадження здоров’язбережувальних та здоров’яформувальних технологій, які б не тільки сприяли максимальному розвитку фізичного тіла дошкільнят і учнів, а й розвиткові їхньої психіки, формуванню духовності,  навичок комунікативності. 
Необхідність роботи в даному напрямку виникла з ряду причин:
-  недостатня рухова активність дітей впродовж дня (особливо в холодний період року);
-  велике завантаження статичними заняттями;
-  взаємозв’язок держстандартів дошкільної та початкової ланки освіти;
-  бажання батьків бачити дитину фізично досконалою: розвиненою, здоровою, активною; 
-  корекція здоров'я і фізичного розвитку шляхом застосування оздоровчих технологій, що сприяють підвищенню функціональних можливостей, зміцнюють опорно-руховий апарат, серцево-судинну і дихальну системи, розвивають і відновлюють зір і зорово-рухове орієнтування.

Науково-теоретична база досвіду
Визначається державними документами: Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Національною Доктриною розвитку освіти, Базовим компонентом дошкільної освіти в Україні, обґрунтовується провідними науковцями і методистами Е.С.Вільчковським, О.Л.Кононко, Н.Ф.Денисенко, Н.В.Маковецькою й іншими.

Стисла анотація досвіду  
За інноваційним потенціалом: комбінаторний. 
Новизна досвіду полягає  у використанні моделі оздоровчих  технологій в навчально-виховному процесі суміжних ланок освіти, які б не тільки сприяли максимальному розвитку фізичного тіла дошкільнят і учнів, а й розвиткові їхньої психіки, формуванню духовності,  навичок комунікативності.
В  досвіді  представлено:
-   етапи впровадження здоров’язберігаючих технологій в освітньо-виховний процес дошкільного закладу та школи;
-   модель використання оздоровчих технологій  в освітньо-виховному  процесі дошкільної та початкової ланки освіти;
-   результативність показників стану фізичного, соціального, психічного здоров’я дітей та учнів;
-   практичні матеріали (опис та методика технологій: теоретичний та практичний аспект)

Результативність впровадження досвіду 
Використання в роботі дошкільного закладу  та школи моделі здоров’язберігаючого освітнього простору підвищує результативність навчально – виховного процесу, рівень готовності дітей старшого дошкільного віку до навчання в школі, формує у дитини стійку мотивацію на здоровий спосіб життя, повноцінний різнобічний розвиток,забезпечує наступність між дошкільною освітою і початковою школою, полегшує адаптаційний період.
Експериментальна діяльність з    впровадження оздоровчих технологій в навчально-виховний процес  навчальних закладів привела до позитивної динаміки  як  в  показниках     рівня рухової активності,  стану  фізичного,  соціального, психічного здоров'я дітей, так і в формуванні навичок здорового способу життя, апробована модель оздоровчих технологій може бути використана в дошкільних закладах, школах різних типів із певною корекцією або модифікацією. Вона також буде мати практичну цінність у роботі методичних об’єднань району (міста) для вчителів та вихователів.

Репрезентація досвіду
Практичні матеріали з  досвіду роботи представлені на  районному педагогічному аукціоні «Здоров′язбережувальний освітній простір» у 2014 році та визнані як перспективні  до  узагальнення та впровадження в навчально – виховний процес дошкільної та початкової ланок освіти; досвід розглянуто на спільній педагогічній раді  № 2  від 17.12.2015.

Посилання https://drive.google.com/file/d/0B0QMeTUF3x-7TlM4QUkxY0huU2c/view?pref=2&pli=1 опис досвіду

Посилання http://tvogovt.zp.ua/sites/default/files/dodatky_do_dosvidu.zip, додатки



Джерело: https://drive.google.com/file/d/0B0QMeTUF3x-7Rm9sR2RmRlcwRms/view?pref=2&pli=1
Категорія: Дошкільна освіта | Додав: Zhovt2 (24.01.2016) | Автор: Вініченко Олена Миколаївна, E
Переглядів: 1822 | Коментарі: 19 | Теги: компетенція, дошкільна, початкова, Жовтневий | Рейтинг: 1.0/361
Всього коментарів: 191 2 »
19 svetik___111  
Використання в роботі дошкільного закладу  та школи моделі здоров’язберігаючого освітнього простору підвищує результативність навчально – виховного процесу, рівень готовності дітей старшого дошкільного віку до навчання в школі, формує у дитини стійку мотивацію на здоровий спосіб життя. Професійно виконана робота, стане у нагоді  педагогічним працівникам закладів освіти. Бажаємо успіхів!

18 stetcuk  
Цікавий матеріал, а головне корисний на сьогодення. Бажаю перемоги!!!!

17 OksanaShcheklovets  
Я вважаю,що наявність здоров'язбережувального  навчального середовища є одним із пріорітетних напрямків роботи сучасних дошкільних закладів і шкіл.Результати медичних і соціологічних досліджень останніх років засвідчують щорічне погіршення самопочуття дошкільнят і школярів,знижуються показники фізичного,психологічного,морального стану здоров'я дітей.Тому я дуже вдячна  за вашу ідею, яка допоможе нашим дітям зростати здоровими і щасливими. Бажаю успіху і перемоги.

16 alakostenko  
Чудова ідея, яка потребує втілення через практичну діяльність !!! Молодці, шо працює в цому напрямі та домагаєтесь позитивних результатів!!!

15 elenadan2017  
Цікава інформація ,дуже гарний пізнавальний матеріал.Бажаю творчих перемог та щирої вдячності від дітей!

14 natalia_jakimenko  
Що може бути важливо за здоров'я дитини. Дякуємо, що працюєте у такому напрямку. Успіхів! Перемоги!

13 kozarika  
Дуже актуальний досвід, особливо в наш час, коли про фізичний розвиток дітей мало хто замислюється. Все викладено доступно, систематизовано і легко у використанні. Молодець!

12 marinapachina1977  
Досвід цікавий, змістовний, актуальний!Бажаю натхнення, успіху, ПЕРЕМОГИ!!!!!!!!

11 katarina___  
Лаконічно. Інформативно. Зрозуміло і доступно
Робота гідна перемоги! Дякую за такий цікавий матеріал

10 dnz182zp  
Дякую всім за підтримку!!!! Впевнена, що досвід співпраці дошкільної та початкової ланок освіти стане у нагоді вихователям та вчителям. Модель проведення оздоровчих технологій в навчально-виховному процесі дуже проста та доступна у використанні! Успіхів Вам!!!

1-10 11-19
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024