Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 20.10.2021, 11:00

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Дошкільна освіта

Формування морального здоров’я у дітей дошкільного віку засобами казкотерапії

Формування морального здоров’я у дітей дошкільного віку засобами казкотерапії

Добрознай Наталя Іванівна,  вихователь, «Спеціаліст ІІ категорії»

Санаторний дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 199 «Вогник» Запорізької міської ради Запорізької області.

Завідувач: Єгорова Світлана Романівна.

Адреса СДНЗ: вул. Оранжерейна, буд 23-а,

м. Запоріжжя 69050.

 Тел.: (0612)769-80-45

Е-mail sdnz199@ukr.net

Провідна педагогічна ідея досвіду: Формування морально-етичного виховання засобами казкотерапії в умовах дошкільного закладу, забезпечення взаємозв’язку моральних знань та уявлень, що діти отримують на заняттях, з їх повсякденною життєдіяльністю.

Ідея досвіду підпорядкована загальній меті формуванню морального здоров’я дошкільників засобами казкотерапії в процесі виховання і розвитку дітей.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Казки акумулюють величезний морально-духовний потенціал, загальнолюдські цінності. Без казки немає в дитини ні мрії, ні чарівної країни, де збуваються всі бажання. Казка вчить жити. На території України свідомо казкотерапія використовується мало. По-перше, це доволі молода технологія виховання, а по-друге, більшість методичних джерел з цього виду терапії носять психологічний характер. Проте, використання казкотерапії дійсно цікавий і доцільний засіб виховання дітей. Він має широкий спектр впливу, в першу чергу на психічне та моральне здоров'я дитини, особливо якщо педагогічна система передбачає використання всіх видів терапевтичних казок.

Науково-теоретична база досвіду: Концепція казкотерапії побудована на підставі досліджень у галузі вікової психології, дитячого психоаналізу, аналітичної психології. Вона представлена в роботах таких авторів як М.Беттельхейм, Р.Гарднер, К.Юнг, В.Пропп, а також у багатьох сучасних психологів і дослідників казок, таких як Т.Зінкевич-Євстигнєєва, А.Михайлов, І.В. Вачков, А.Короткова та інші. Проблема виховання культури поведінки особистості як складової її загальної культури розглядалася педагогами і психологами переважно в таких аспектах: розвиток моральних переконань (М.Бобришевський, М.Губрненко), формування культури взаємин дітей дошкільного і молодшого шкільного віку (А.Гончаренко, В.Киричок, О.Яницька ), вплив соціальних емоцій на поведінку дітей зазначеного віку (С.Бакуліна, Ю.Приходько, Т.Шевчук, М.Яновська), виховання культури спілкування (Г.Лаврентьєва), естетичні аспекти культурної поведінки (М.Волос, Д.Дружинін, І.Зязюн, А.Федь).

Стисла анотація досвіду: Зміст морального виховання вихованців СДНЗ зумовлений потребами і вимогами суспільства. Головною формою освітньої роботи є заняття – це форма дошкільного навчання, за якою я, працюючи з групою у встановлений режимом час, організовувала і спрямовувала пізнавальну діяльність з врахуванням індивідуальних особливостей кожної дитини. Основними завданнями занять з морально-етичного виховання є ознайомлення і оволодіння правилами і нормами моральної поведінки; формування почуттів і переконань; вироблення умінь і навичок моральної поведінки. Казкотерапія підходить як для молодших, так і для старших дошкільнят. Її користь полягає у  наступному:

- допомагає знайти вихід з проблемної ситуації (складнощі з однолітками);

- розширює знання про самого себе і в навколишньому світі;

- збагачує світ дитини моральними цінностями;

- коригує свою поведінку.

Результативність впровадження досвіду Проводячи роботу з дітьми дошкільного віку на тему: «Формування морального здоров’я дошкільників засобами казкотерапії» я ставила перед собою мету, навчити дітей розуміти сутність таких понять як: гарне і погане, добре і зле, красиве і потворне, розбиратись у власному «Я». Тому, що моральне виховання є активною взаємодією дорослого і дитини у суспільній творчій діяльності, в ході якої формуються кращі людські якості: чуйність, доброзичливість, відповідальність, повага, чемність.

Репрезентація досвіду Досвід  було ухвалено педагогічною радою № 2 від 17.11.2015 р. СДНЗ № 199, в грудні 2015 р. відправлено на отримання рецензії до науково-методичної ради  КЗ «ЗОІППО» ЗОР. Репрезентація досвіду відбувалася в дошкільному закладі під час проведення Дня відчинених дверей для батьків вихованців.

Посилання на матеріал

https://drive.google.com/folderview?id=0BwRCQlj2DNBIajBscnF3OU5Sdlk&usp=sharing

http://metoksana.blogspot.com/p/blog-page_14.html

Категорія: Дошкільна освіта | Додав: kommun (22.01.2016)
Переглядів: 1376 | Рейтинг: 1.0/101
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2021