Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 30.04.2024, 06:30

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Дошкільна освіта

Формування екологічної свідомості дітей старшого дошкільного віку засобами колективних форм взаємодії

Формування екологічної свідомості дітей старшого дошкільного віку засобами колективних форм взаємодії

Панфілова Марія Вікторівна, 
вихователь, спеціаліст ІІ категорії

 

Дошкільний навчальний заклад комбінованого типу (ясла – садок) №19 «Вогник»

Завідувач: Старинцева Олена Єгорівна 
Адреса: 69002, м. Запоріжжя, вул. Костянтина Великого, буд. 111 «А»
e-mail: dnz19vognik@ ukr.net
Сайт: http://dnz19.edukit.zp.ua/

 

Провідна педагогічна ідея розробки полягає у визначені, адаптуванні,  впроваджені та пропагуванні нетрадиційних форм та методів екологічного виховання, які найбільш ефективні та емоційно-значимі у   формуванні екологічної свідомості дошкільників.
Обґрунтування актуальності та перспективності розробки
В останні роки не тільки Україна, а і увесь світ перебувають у стані важкої екологічної кризи, спричиненої масштабними й систематичними негативними змінами навколишнього природного середовища, пов’язаними з практичною діяльністю людей. Одним з ефективних шляхів виходу з екологічної кризи є  пошук  спеціалістами всіх ланок освіти універсальних засобів екологічного виховання та створення ефективної системи екологічної освіти, здатної впровадити нову світоглядну парадигму в свідомості кожної людини. 
Дошкільний вік  – цінний етап розвитку екологічної культури особистості. У цьому віці дитина починає виокремлювати себе з навколишнього  середовища, розвивається емоційно – ціннісне відношення до навколишнього,  формуються основи морально – екологічної позиції особистості. 
Екологічне виховання вже давно стало одним з пріоритетних напрямів освітньої роботи у дошкільному закладі.
На думку упорядника перспективність розробки полягає у систематичній роботі зі всіма суб’єктами навчально – виховного процесу та взаємодією з соціальним оточенням: установами та організаціями екологічного спрямування, максимальним дотриманням вимог до їх проведення.
Науково-теоретична база розробки 
В основу роботи покладено концептуальні основи Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція) – освітньої лінії «Дитина у природному довкіллі», нормативно – правові документи: Закони України ««Про охорону навколишнього природного середовища», «Про дошкільну освіту», технологія психолого-педагогічного проектування взаємодії дитини з дорослими Т. Піроженко. 
Стисла анотація розробки 
Роботу представлено у вигляді методичного посібника. У посібнику розкрито освітній зміст та інноваційні підходи щодо формування екологічної свідомості  дітей старшого дошкільного віку. Відображено методичні аспекти колективних форм взаємодії педагога з дітьми (структура, особливості проведення тощо), що ілюструється прикладами їх проведення (екологічна акція, проект, тематичний екологічний тиждень та день). У практичній частині представлено розробки: екологічна акція «Долучи батарейку до збереження природи!», екологічний проект «Они ждут нашей помощи!» (По страницам Красной книги), тиждень енерго- та ресурсозбереження у ДНЗ «Знають навіть малюки – енергоресурси треба берегти!», тематичний день «Удивительная природа». У додатках: стимульні матеріали до розробок, рекомендації педагогам щодо організації роботи над екологічним проектом, екологічний календар, який присвячений екологічним святам та подіям в Україні й світі.
Теоретичні,  практичні матеріали, рекомендації можуть бути використаними вихователями, вихователями – методистами, завідуючими дошкільними закладами.
Результативність впровадження розробки
Проведені заходи мають позитивний вплив на  підвищення рівня екологічної свідомості дошкільників. Діти почали помічати красу природи, розуміти взаємозв’язки між об’єктами природи, усвідомлювати необхідність дбайливого ставлення до природи та брати активну участь у природоохоронній діяльності. Визначається посилення інтересу батьків до проблеми екологічного виховання дошкільників, більшість батьків активно брали участь у спільних заходах. 
Репрезентація розробки 
Матеріали репрезентовано на різних рівнях:

  • На рівні дошкільного навчального закладу: методичний посібник презентовано на засіданні педагогічної ради у грудні 2015 року.
  • На районному рівні: розробки були представлені на районному етапі міського екологічного проекту «Екологічний вектор»: тематичний день «Удивительная природа», 2012 рік, проект «Они ждут нашей помощи!» (По страницам Красной книги), 2013 рік, екологічна акція «Долучи батарейку до збереження природи», 2015 рік.
  • На міському рівні: екологічна акція «Долучи батарейку до збереження природи!» стала переможцем конкурсу «Людина і природа» у номінації «Екорозробка»  міського екологічного проекту «Екологічний вектор» у 2015 році;
  • Виступ-презентація «Реалізація комплексу екологоспрямованих заходів у межах «Тижня енерго та ресурсозбереження у ДНЗ»  у міському практико – орієнтованому семінарі «Педагогічні умови формування основ екологічної свідомості дітей дошкільного віку», листопад 2015 року.
  • На міжнародному рівні: розміщення матеріалів з досвіду природоохоронної роботи з дітьми  на сайті ДНЗ та у блозі вихователя Панфілової М.В. http://panfilovamv.blogspot.com/ 

Посилання на матеріал:   https://drive.google.com/file/d/0B8kNmtneS39QcDJTU29QeDZBNjQ/view



Джерело: https://drive.google.com/file/d/0B8kNmtneS39QcDJTU29QeDZBNjQ/view
Категорія: Дошкільна освіта | Додав: Zhovt2 (24.01.2016) | Автор: Панфілова Марія Вікторівна E W
Переглядів: 1608 | Коментарі: 2 | Теги: екологія, Жовтневий, дошкільний вік | Рейтинг: 1.0/80
Всього коментарів: 2
2 Pendofiliya  
Вкрай корисно!

1 svetasolov2014  
Дякуємо за цікавий посібник! Актуально, змістовно, практично!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024