Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 30.04.2024, 04:42

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Дошкільна освіта

Формування екологічних уявлень та екологічної поведінки у дітей дошкільного віку шляхом використання ІКТ та мовних екологічних завдань в пр

Анотація перспективного педагогічного досвіду

Номінація (секція) Виставки:

Номінація «Компетентнісна освіта: початкова та дошкільна».

Секція «Дошкільна освіта»

Інформація про авторів досвіду:

Башунова Ольга Сергіївна

 

Вихователь ДНЗ ( ясла-садок) № 231 «Малинка»

Має 9 тарифний розряд та педагогічне звання

«вихователь-методист»

 

Контактна інформація про навчальний заклад (освітню установу): 

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 231 «Малинка»

Запорізької міської ради Запорізької області

Завідувач ДНЗ:  Ферапонтова Людмила Іванівна

Адреса: 69076 м. Запоріжжя, вул. Жукова, 18А, тел.: 277-04-21,

е-mail  -  dnz231@ukr.net

Тема досвіду: «Формування екологічних уявлень та екологічної поведінки у дітей дошкільного віку  шляхом використання ІКТ та мовних екологічних завдань в процесі ознайомлення з природою».

Провідна педагогічна ідея досвіду: створити на засадах інтеграції інноваційних (ІКТ) та класичних методик  педагогічну систему роботи з дітьми молодшого, середнього та старшого дошкільного віку та їх батьками, що забезпечує умови для ефективного вирішення завдань.

 Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:

Спостерігаючи кожного дня за своїми вихованцями, проаналізувавши результати педагогічної діагностики  я побачила, що з малку діти  відносяться до природи  як споживачі.  В період, коли такий шалений ритм життя, діти не встигають помилуватися природою, відчути красу, мати змогу піклуватися про когось, тому і виростають грубими та егоїстичними. Опираючись на свій досвід роботи вважаю, що виправити це нам допоможе систематична, поглиблена робота з екологічного виховання.

     Екологічна освіта спрямована на подолання споживацького ставлення до природи та її ресурсів, поєднання раціонального і емоційного у взаємовідносинах людини з природою, що ґрунтується на принципах добра, краси, розуму, свідомості й патріотизму. Вважаю, що зараз саме ці моральні категорії  повинні бути в центрі уваги педагогів та батьків. Науково-теоретична база досвіду:

  1. Державний стандарт дошкільної освіти України визначає вимоги до рівня освіченості дитини щодо екологічного виховання.
  2. Теоритичною основою досвіду є роботи таких фахівців з екологічного виховання, як С.Н. Николаєвої, Н.А. Рижової, Н.В. Лисенко.
  3. Значну допомогу  в роботі надали слідуючи  методичні посібники: Г.Ю. Ситникова «Система роботи з формування екологічної освіти та виховання дітей молодшого дошкільного віку»; Т.В.Круть «Формування екологічного світогляду школярів шляхом проектної діяльності».

Основні завдання екологічного виховання та екологічної освіти в дитячому закладі, це не лише природоохоронна робота з дітьми, а і можливість навчити дітей відчувати  різноманітність форм, фарб, звуків природи, прищепити потребу не лише милуватися, а й пізнавати, спостерігати, заглиблюватися у таємниці природи, розкриваючи для себе доступні явища. Як і в кожному виді діяльності тут існують свої ефективні методи та прийоми. Поряд із традиційними: спостереженням, дидактичними іграми, бесідами, розповідями, читанням науково-природничих та художніх творів, проведенням елементарних дослідів  вихователь може організувати й провести нову цікаву роботу з дітьми на заняттях використовуючи ІКТ та мовні логічні завдання. Мовні логічні завдання — це розповіді-загадки про природу, відповіді на які дитина може дати лише в тому випадку, коли чітко усвідомить зв'язки і закономірності в природі. Використання логічних мовних завдань ставить дитину в ситуацію, коли вона змушена використовувати різні прийоми розумової діяльності (порівняння, аналіз).

Застосовуючи наочні методи, зокрема розглядання картин чи ілюстрацій, я вважаю доцільно використовувати такі  нові прийоми:

- «входження» у картину - дітям пропонують уявити себе присутніми у змальованому пейзажі чи учасниками події, зображеної на картині, і описати, що вони бачать і відчувають;

- розповідь про фрагмент картини - дітям пропонують відшукати фрагмент картини, який їм сподобався найбільше, описати його і пояснити, чим саме він сподобався;

- роздуми над «настроєм» картини - діти з допомогою дорослого намагаються описати настрій художнього твору, який хотів передати художник.

        Стисла анотація досвіду:

 У представленому досвіді розкриті шляхи щодо вдосконалення роботи з екологічного виховання в дошкільному навчальному закладі:

— розроблено орієнтовний зміст  неперервної екологічної освіти для всіх вікових груп (перспектива занять, спостережень в природі);

- створено каталог дидактичних ігор щодо екологічного виховання за віковими групами;

- підібрано  мовні логічні завдання екологічного напрямку;

— створено  навчально-матеріальна база: модернізований живий куточок; підібрано демонстраційний та роздавальний дидактичний матеріал; відео-презентації з екологічної тематики;

— сформовано банк ефективних форм, методів, технологій   екологічного виховання, що спрямований на ефективну реалізацію  програмових завдань;

- зібрана колекція художніх та музичних творів, довідкової літератури науково-природничого змісту;

- проведено  виставки поробок з природничих матеріалів;

- організовано конкурс «Город на вікні»;

- організована проектна діяльність за тематикою  «Мій улюбленець»;

- розроблена  перспектива роботи з батьками щодо екологічного виховання.

       Цінність досвіду полягає в збагаченні змісту роботи з дітьми шляхом апробації найбільш ефективних форм та методів екологічного виховання, що сприяють розвитку в дітей дошкільного віку емоційно-ціннісного та відповідального екологічного ставлення до природного довкілля.

Результативність впровадження досвіду:

        Робота вихователя мала позитивний результат. Практичною цінністю є те, що розроблена система забезпечує  розумове, моральне та екологічне виховання.

        Особливо ефективними для екологічного виховання дітей дошкільного віку виявилися  презентації екологічної тематики  та мовні логічні завдання. Представлена робота розкриває систему педагогічної діяльності вихователя щодо екологічного виховання, має практичне значення для вихователів дошкільних навчальних закладів.

Репрезентація досвіду:

        Досвід роботи «Формування екологічних уявлень та екологічної поведінки у дітей дошкільного віку  шляхом використання ІКТ та мовних екологічних завдань в процесі ознайомлення з природою» був створений і пройшов апробацію на базі дошкільного навчального закладу (ясел-садка) № 231 «Малинка» Запорізької міської ради Запорізької області, який знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Жукова, 18а. Представлений 25.02.2014 вихователям ДНЗ, 19.03.14 педагогам ДНЗ Хортицького району, 23.03.2014 – вихователям-методистам ДНЗ Хортицького району. Форма репрезентації – семінар; презентація на сайті.

Посилання на матеріали http://dnz231.edukit.zp.ua/tests/storinka_vihovatelya-metodista/metodichna_robota/



Джерело: http://dnz231.edukit.zp.ua/tests/storinka_vihovatelya-metodista/metodichna_robota/
Категорія: Дошкільна освіта | Додав: jurand1313 (25.01.2016) | Автор: Башунова Ольга Сергіївна E
Переглядів: 2619 | Коментарі: 7 | Рейтинг: 1.0/347
Всього коментарів: 7
7 olja  
Всім дякую за коментарі та голосування!

6 sveta_99  
Представлена робота розкриває систему педагогічної діяльності вихователя щодо екологічного виховання, має практичне значення для вихователів дошкільних навчальних закладів.

5 ShurkaZ  
Дякую автору за актуальну та цікаву роботу!!!!! Успіхів в подальшій роботі!!!

4 olja  
Всем спасибо!

3 kurbakov1983  
Екологічне виховання-найважливіша складова загальної педагогічної роботи, спрямованої на формування всебічно розвиненої особистості. Особливо актуальними питання екологічного виховання дітей стали зараз, в умовах стрімкого погіршення екологічного стану планети.

2 brishka  
Бажаю успіхів!!!! Дуже актуальна тема!!! respect p4

1 Natik  
Екологічне виховання зараз - це майбутнє нашої країни. Нам не потрібні споживачі, а потрібні громадяни своєї держави. Добре, що про це не забувають вихователі.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024