Ведення власного предметного блогу як елемент впровадження сучасних інформаційних технологій на уроках історії
Ковтун Світлана Анатоліївна, вчитель історії, «спеціаліст першої категорії»
Запорізький навчально-виховний комплекс технічного профілю Запорізької міської ради Запорізької області
директор – Гігаурі Надія Вікторівна
адреса: вул. Снайперська, 1
тел.: (0612) 769 80 42
school-70.zp.ua
Провідна педагогічна ідея досвіду Розвиток особистості за допомогою і на матеріалі засобів масової комунікації (Internet) з метою формування культури спілкування з медіа, творчих, комунікативних здібностей, критичного мислення, вмінь повноцінного сприймання, інтерпретації, аналізу й оцінки медіатекстів, навчання різних форм самовираження за допомогою медіа-техніки. Залучення інтернет-простору у навчання робить освітній простір досяжним в будь-який час і за найзручніших умов.
Обґрунтуванняактуальності та перспективностідосвіду Кожен з нас прекрасно відчуває, що живе в дуже цікавий час. Сьогодні в школі навчаються діти, які народилися в ХХІ столітті. Вони не уявляють свого життя без мобільного телефону та комп’ютера… Це так зване «екранне покоління». Діти прекрасно читають з екрана, люблять електронні видання, будь-які нововведення електроніки, але, на жаль, не дуже люблять читати звичайні підручники. Ці «штучки» - комп’ютери та ноутбуки – були поряд з ними завжди… Їм непотрібно вчитися використовувати ці предмети. Тому більшість першокласників без страху сідають за комп’ютер, для них це звичайне явище.Нові інформаційно-комунікаційні технології відкривають учням доступ до нетрадиційних джерел інформації, підвищують ефективність самостійної роботи, дають цілком нові можливості для пошуку, дозволяють реалізувати принципово нові можливості для творчості, застосувати нові форми й методи навчання. За умови систематичного використання інформаційних технологій у навчальному процесі в поєднанні з традиційними методами досягається значне підвищення ефективності навчання.
Науково-теоретична база досвіду
1. Концепція впровадження медіаосвіти в Україні [Електронний ресурс] - Режим доступу: http://www.ispp.org.ua/news_44.htm
2. Череповська Н.І. Медіакультура та медіаосвіта учнів ЗОШ. Візуальна медіакультура / Наталія Череповська – К.: Видавництво «Шкільний світ», 2010. – 128 с.
3. Череповська Н.І. Медіаперцептивна комунікація: ресурси перегляду візуальних медіатекстів / Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. – К.: Видавництво «Фенікс», 2012. – Том ХІІ. Психологія творчості. – Випуск 15. – Частина І. – С. 407-416.
4. Медіаосвіта та медіаграмотність: підручник / Ред.-упор. В. Ф. Іванов, О. В. Волошенюк; За науковою редакцією В. В. Різуна. — Київ: Центр Вільної Преси, 2013. — 352 с.Режим доступу: http://www.aup.com.ua/uploads/mo2.pdf
5. Медіапедагогіка. Медіаосвіта. Медіадидактика / Г. В. Онкович // Вища освіта України : Теоретичний та науково-методичний часопис . – 04/2007 . – N2 . – С.63-69 .
- Онкович Г.В. Медіа-педагогіка і медіа-освіта: поширення у світі // Дивослово, 2007.– No 6. – с.2-4.
- Духаніна Н.М. Медіатехнології як мотивація студентів до навчання // Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору: Вища освіта України. Дод. 3. Т. V. (12). 2008. С.189-193.
Стисла анотація досвіду Персональний блог надає інформацію про мене як учителя, вміщає навчальні розробки , дозволяє розширити сферу взаємодії учителя й учнів, колег.Блог складається із взаємопов’язаних розділів з чітко розмежованими функціями: головна сторінка, інформація про вчителя, фотогалерея, відео, карта блогу. В блозі є головне меню, вертикальне меню, кнопки соціальних мереж, пошук по блогу, коментарі, хмарки тегів, вибірковіматеріали до уроків. Матеріали, що розміщені в блозі, доступні учням і в школі, і вдома.Вмонтовані відео, презентації, гіперпосилання тощо поповнюють скарбничку технічних засобів, які учні можуть у будь-який час використати з користю для себе. Учні у будь – який час можуть повернутися до матеріалів уроків, попрацювати з картами, таблицями, знайти необхідну інформацію при підготовці до уроку, переглянути відео, підготуватися до контрольної роботи; а ті діти, що пропустили урок, одержують можливість його заочного відвідання. Крім того, учні отримують стимул творчо працювати, оскільки створені ними матеріализнаходятьсвоємісцевучительськомублозі і представляються широкому загалу відвідувачів блогу
Результативністьвпровадженнядосвіду Досвід використання матеріалів блогу дозволяє мені зробити висновки щодо помітного підсилення в учнів інтересу до процесу навчання. Новизна використовуваноїтехнологіїстає одним ізголовнихмотивуючихфакторів у навчанні.
Репрезентаціядосвіду Обласний фестиваль-огляд освітніх веб-ресурсів області, 2015 (лауреат)
Посілання на матеріал http://zp-school70.at.ua/index/0-156
|