Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
інтерактивне середовище [43]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.08.2020, 17:49

Головна » Статті » 2015 КО: : інтерактивне середовище » інтерактивне середовище

Веб-ресурс як навчальне середовище

Веб-ресурс як навчальне середовище

Сінченко Ольга Вікторівна,

вчитель основ здоров’я, перша кваліфікаційна категорія 
Запорізька загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів 
№ 89  Запорізької міської ради
директор: Корсунова Любов Федорівна
Адреса школи: 69065, м.Запоріжжя, 
вул. Михайлова б.15
тел.:  (061)224 – 77 - 10
email: zapschooln89@ukr.net
http: http://olgasinchenko.blogspot.com/ 

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду 


   Прагнення поєднати існуючий педагогічний досвід й навчально-методичні розробки з новітніми інформаційними технологіями зумовили створення освітнього веб-ресурсу, спрямованого на супровід навчання предмету, яке пропонується використовувати учням для навчання в класі чи вдома.


Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду


   В умовах масової комп’ютеризації та інформатизації всіх сфер життя та інтеграції  України  у  світовий  інформаційно-освітній  простір  важливого значення  набуває  ефективне  використання  інформаційно-комунікаційних технологій  у  сфері  освіти  
Використання веб-технологій помітно зростає в усіх сферах людського життя,  зокрема,  це  стосується  сфери  освіти. Використовуючи освітні веб-ресурси,  можна  суттєво  підвищити  ефективність  навчального  процесу, активізувати навчально-пізнавальну та самостійну діяльність учнів. Проблемам  упровадження  веб-технологій  у  сферу  освіти  та використання  освітніх веб-ресурсів  присвячено  значну  кількість  державних  програм  і проектів.  Так,  указ  Президента  України  «Про  заходи  щодо  розвитку національної  складової  глобальної  інформаційної  мережі  Інтернет  та забезпечення  широкого  доступу  до  цієї  мережі  в  Україні»  (2000  р.),  «Про невідкладні  заходи  щодо  забезпечення  та  розвитку  освіти  в  Україні» (2005 р.),  «Про  затвердження  Державної  програми  Інформаційні  та комунікаційні  технології  в  освіті  і  науці  на  2006-2010  роки»  (2005 р.),  указ Президента України «Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти в Україні»  (2008  р.)  та  інші  державні  документи  спрямовані  на  забезпечення відповідних  умов  для  ефективного  використання  сучасних  веб-технологій. 


Науково-теоретична база досвіду  


   Впровадження  веб-технологій  у  навчальний  процес  та  підготовка учителя  до  їх  використання  розглядається  в  ряді  праць  українських  та закордонних  авторів.  Ці  питання  є  предметом  серйозного  обговорення  на науково-практичних  та  науково-методичних  конференціях,  а  також  на сторінках  періодичних  видань:  журналів  «Комп’ютер  у  школі  та  сім’ї», «Інформатика  та  інформаційні  технології  в  навчальних  закладах»;  газет «Освіта  України»,  «Педагогічна  газета»,  «Інформатика»,  «Информатика  и образование» та ін. Окремі  аспекти  багатогранної  проблеми  використання  та  створення освітніх веб-ресурсів  досліджено  у  працях  Н.Р.Балик,  Л.І.Білоусової,  Л.В.Брескіної, В.П.Вембер,  О.М.Гончарової,  Л.Е.Гризун,  А.П.Забарної,  В.Б.Івасика, І.С.Іваськова,  А.Ю.Кравцової,  О.Г.Кузьмінської,  Н.В.Морзе,  В.П.Олексюка, С.А.Ракова,  О.В.Рєзіної,  І.В.Роберт,  З.І.Сейдаметової,  С.О.Семерікова, 
Є.М.Смирнової-Трибульскої,  Ю.В.Триуса,  О.І.Шиман.  
Водночас  певні питання  залишаються  дискусійними  і  потребують  більш  поглибленого вивчення.


Стисла анотація досвіду 
   Освітній веб-ресурс, спрямований на підтримку навчання, серед дидактичних матеріалів наявні інтерактивні роботи для самоперевірки та самостійної роботи учнів: інструкції, пам'ятки, тести, кросворди, ігри тощо.
Основне завдання освітнього веб-ресурсу – педагогічний супровід процесу навчання: надання матеріалів уроків і додаткової інформації для тих, хто цим цікавиться, організація підготовки до контрольних робіт, включення елементів дистанційного навчання для дітей, які не мають можливості за станом здоров'я відвідувати навчальний заклад.      


Результативність впровадження досвіду


   Мною були, протягом трьох років, проведені дослідження, метою яких було вивчення впливу освітніх веб-ресурсів на формування та розвиток психічних  структур  особистості, якість знань учнів. Використання освітніх веб-ресурсів  певним чином сприяє  формуванню  таких  характеристик  мислення,  як   гнучкість,  логічність,  структурність.  Ці  характеристики стосуються  пізнавальних  процесів,  які  пов’язані  з  творчою  діяльністю  та розв’язанням  проблем. 
На основі отриманних результатів, я дійшла висновку, що використання  веб-простору,  в  якому  розміщено  освітній веб-ресурс, є  досить  результативним  у навчанні. З появою  веб-технологій  молодь  все менше читає книги та інші друковані видання. Сьогодні  традиційні  паперові  видання  переходять  у  нову форму існування –  електронну. Більшість  книг можна знайти та безкоштовно завантажити  в  мережі  Інтернет,  читаючи  при  потребі  з  екрану  монітора стаціонарного  або  кишенькового  комп’ютера.  Крім  того,  процеси  пошуку, перегляду  і  збереження  потрібного  матеріалу  (книги,  журнальної  статті, публікації  та ін.)  набагато спрощені,  завдяки  використанню  веб-технологій, а це дає змогу зекономити час, завжди мати під рукою довідкові матеріали.
Значні переваги використання освітніх веб-ресурсів перед використанням традиційних засобів очевидні:

  •  на відміну від традиційних паперових ресурсів освітні веб-ресурси можуть містити  значно більший обсяг навчального матеріалу;
  • зміст навчального матеріалу, яким наповнено освітні веб-ресурси, можна подавати в різних формах (текстовому, графічному, звуковому, мультимедійному), що сприяє кращому засвоєнню знань;
  • зазвичай,  при  використанні  освітнього веб-ресурсу  витрати  часу  на  засвоєння 
  • навчального  матеріалу  значно  менші,  ніж  з  використанням  традиційних засобів навчання, а рівень засвоєння матеріалу не нижчий;
  • використання  освітнього веб-ресурсу  органічно  вписується  в  навчальний  процес  та дає  змогу  досягнути  навчальної  мети  і  завдань,  які  поставлено  перед навчанням.

Персональний  блог вчителя  є  своєрідним  робочим  кабінетом,  де  знаходять  всі  необхідні для роботи матеріали та інструменти.


Репрезентація досвіду 


   Проблема використання освітніх веб-ресурсів була представлена на обласному фестивалі – огляді авторських веб-ресурсів «Основи здоров’я. Веб-ресурс як навчальне середовище для взаємодії вчитель-учень». Досвід був представлений на засіданнях районного методичного об’єднання вчителів основ здоров’я. 


Посилання на матеріал:    http://school89zp.at.ua/index/pedagogichna_vistavka/0-103

Категорія: інтерактивне середовище | Додав: LeninRMO (08.01.2016)
Переглядів: 941 | Рейтинг: 1.0/64
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020