Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
інтерактивне середовище [43]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 28.03.2024, 22:42

Головна » Статті » 2015 КО: : інтерактивне середовище » інтерактивне середовище

Розвиток науково-пізнавальної активності учнів засобами хмарних сервісів

Розвиток науково-пізнавальної активності учнів засобами хмарних сервісів

Ганзуленко Валентина Петрівна, вчитель історії, спеціаліст вищої категорії, учитель-методист

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 103 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Ситенко Неля Юріївна

Адреса: 69118, м. Запоріжжя, вул. Новокузнецька, 18-а.

Телефон: +38 061 2799592

Е-мail: school103zp@ukr.net

Сайт: http://gradum103.zp.ua/

Провідна педагогічна ідея досвіду: В умовах стрімкого розвитку інформаційного суспільства перед педагогами постає необхідність використання нових інформаційних технологій в освітній діяльності та забезпечення навчально-виховного процесу якісними електронним засобами навчання. Використання навчального середовища, насиченого різноманітними електронними ресурсами, значно підвищує інтерес учнів до навчання в цілому, створює умови для розвитку дитини, а також активізує її пізнавальну діяльність. Реалізація зазначених завдань можлива за умови використання сучасного хмаро орієнтованого навчального середовища.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Розвиток інформаційно-комунікаційних технологій, впровадження їх у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів, підключення шкіл до глобальної мережі Інтернет, поява різноманітних гаджетів у учнів, вимоги суспільства щодо підвищення якості освітніх послуг – усі ці процеси зумовили педагогічну спільноту поставити на перший план питання оновлення підходів до формування навчального середовища середньої школи і впровадження хмарних технологій.

Доцільність і необхідність упровадження засобів ІКТ на основі хмарних технологій в Україні задекларовано на державному рівні і відображено у національному проекті «Відкритий світ» (2010-2014 рр.), у Стратегії розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2013-2020 рр., що передбачає формування сучасної інформаційної інфраструктури на основі хмарних технологій.

Сучасна школа, яка спрямована на всебічний розвиток особистості, має навчати творчості, інноваційності, критичному мисленню, вмінню вирішувати проблеми, розвивати комунікативні, співробітницькі, життєві та кар’єрні навички, працювати з даними, медіа та розвивати компетентності з інформаційних технологій.

Науково-теоретична база досвіду: Питанням побудови електронного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах із використанням хмарних технологій присвячені дослідження Ю.В. Єчкало, О.Г. Кузьмінської, С.Г. Литвинової, Н.В. Морзе, О.В. Мерзликіна, І.В. Пліш, І.О. Теплицького та інших науковців. Переважна більшість науковців розглядає побудову навчального процесу на основі так званих загально-навчальних або міжпредметних хмарних технологій, використання яких не залежить від специфіки навчального предмета, а саме: технології он-лайн-розробки електронних навчальних матеріалів (графічних зображень, текстових документів, електронних таблиць, електронних презентацій, систем он-лайн-тестування); технології он-лайн-хранилищ електронних навчальних матеріалів та технологій управління навчанням.

Стисла анотація досвіду: За інноваційним потенціалом досвід «Хмарні сервіси як засіб розвитку науково-пізнавальної активності учнів» носить комбінаторний характер, так як передбачає конструктивне поєднання, інтеграцію сучасних педагогічних технологій, а саме: ІКТ, критичного мислення, інтерактивного та особистісно орієнтованого навчання.

Практичне значення досвіду використання хмарних сервісів полягає у тому, що використання хмарних сервісів у навчальному процесі, завдяки забезпеченню рівного доступу учнів до якісних освітніх ресурсів як на уроках, так і у позаурочний час, сприяє активізації науково-пізнавальної діяльності школярів; підвищенню мотивації школярів до вивчення предмету, розвитку комунікативної компетенції, творчих здібностей учнів, вміння працювати в групі, формуванню інформаційної культури школярів.

Основними сервісами, які використовуються у практиці роботи вчителя, є блог, он-лайн дошка, стрічка часу, сервіси, що допомагають створювати карти знань, різноманітні інтерактивні вправи, кросворди, сервіс для внутрішнього обміну інформацією у вигляді відео файлів, презентацій, документів. На створеному вчителем блозі розміщуються як колективні, так й індивідуальні проекти учнів, створені на основі хмарних сервісів.

Результативність впровадження досвіду: Використання хмарних сервісів у навчально-виховному процесі надає учням широкі можливості при розв’язуванні навчальних завдань дослідницького характеру, пошуку й аналізу необхідних для цього матеріалів. Під час самостійної та дослідницької роботи, підготовки проектів і доповідей, добору додаткових матеріалів до навчальних предметів перед учнями постає питання пошуку інформації. Систематична організація такої роботи сприяє розвитку вмінь учнів працювати з даними, аналізувати їх, критично осмислювати, відкидати хибні або спотворені повідомлення.

Учні стають активними учасниками та переможцями різноманітних конкурсів, турнірів, предметних олімпіад, конкурсу-захисту МАН; випускники успішно вступають до ВНЗ за напрямками історія, правознавство, політологія та туризм.

Репрезентація досвіду: Матеріали досвіду було представлено в рамках майстер-класу вчителя «Використання хмарних сервісів в освітній діяльності з метою розвитку науково-пізнавальної активності учнів», під час проведення засідань педагогічної ради, шкільного методичного об’єднання вчителів історії та правознавства. Ключові ідеї досвіду викладені у авторському блозі (http://nemchur.blogspot.com).

Категорія: інтерактивне середовище | Додав: kommun (28.01.2016)
Переглядів: 993 | Коментарі: 1 | Теги: хмарні сервіси, віртуальні спільноти, дослідниц, хмарні технології, інформаційне середовище, науково-пізнавальна активність, навчально-виховний процес | Рейтинг: 1.0/26
Всього коментарів: 1
1 bycynaoksana  
Чудовий досвід, адже хмарні технології - це парадигма сучасної освіти.
Молодець, Валентино  Петрівно!  Пишаюсь талановитою ученицею! Успіхів і наснаги у всьому.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024