Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
інтерактивне середовище [43]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 20.10.2021, 11:11

Головна » Статті » 2015 КО: : інтерактивне середовище » інтерактивне середовище

Можливості використання блогу в умовах створення хмаро орієнтованого середовища навчання української мови та літератури

Можливості використання блогу в умовах створення хмаро орієнтованого середовища навчання української мови та літератури

 Сисоєва Тетяна Юріївна, учитель української мови і літератури, спеціаліст І категорії

 Запорізька гімназія № 93 Запорізької міської ради Запорізької області

 Директор: Іванова Тетяна Іванівна

 Адреса: Запоріжжя, вул. Полякова, 9,

 тел.: 674415.

 Email: school93-60@ukr.net     http://www.gymnasium93.zp.ua

 

Провідна педагогічна ідея досвіду.

Персональний блог учителя є освітнім майданчиком для створення хмаро орієнтованого середовища навчання української мови та літератури, сучасним зручним засобом підвищення ефективності і якості навчання. Використання блог-технології в процесі навчання дає можливість підвищувати зацікавленість учнів у вивченні української мови та літератури, використовувати різні види інформації для сприйняття (текстова, графічна, відео та звукова), наочно представляти різноманітні ситуаційні задачі.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду.

Сучасний учитель працює в умовах швидкого впровадження інтернет-технологій і сервісів у системі середньої освіти. Масштабне використання інформаційно-комунікаційних технологій, зокрема блог-технологій, в усіх ланках навчально-виховного процесу сприяє створенню інформаційного освітнього середовища, в якому визначальним стає інтегрування освітніх та інформаційних підходів до змісту освіти, методів і технологій навчання й виховання.

Сучасний урок – це твір мистецтва, де педагог уміло використовує всі можливості для розвитку особистості учня, створення педагогічної ситуації успіху, творчої атмосфери. Саме тому надійним помічником учителя у цьому мають стати новітні хмарні технології, мережеві сервіси WEB, які є не тільки джерелом інформації, а й сприяють підвищення мотивації, активності учня,  бажання навчатися, формують навички самостійної, зосередженої діяльності, підвищують інформативність навчального матеріалу, забезпечують систематичний та цілеспрямований підхід до урочної та позаурочної діяльності школярів.

У зв’язку з цим особливого значення набуває переорієнтація мислення сучасного педагога на усвідомлення принципово нових вимог до його педагогічної діяльності, готовність використовувати мережеві сервіси та блог-технології як допоміжний навчальний ресурс для формування компетентнісно розвиненої учнівської особистості з критичним мисленням, здатної до самоосвіти, самооцінювання та орієнтації в сучасному інформаційно-комунікаційному середовищі.

Науково-теоретична база досвіду.

Проблема впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчальний процес досліджується в працях В. Дровозюк, М. Жалдака, Ю. Жука, В. Клочка, О. Кузнєцова, С. Кузнєцова, В. Монахова, Т. Олійник, А. Пенькова, С. Ракова, Ю. Рамського, Є. Смирнова, Г. Торбіна, В. Шавальової; освітні блоги розглядають в своїх працях: М.Бухаркіна, Г.Корицька, Є.Патаракін, П.Сисоєв, Г.Стеценко, В.Стародубцев, І.Табарчук, Н.Хміль та інші.

За інноваційним потенціалом досвід комбінаторний і стосується упровадження сучасних інформаційних мережевих технологій з метою створення хмаро орієнтованого середовища навчання української мови та літератури як однієї з актуальних проблем методики викладання дисциплін.

Стисла анотація досвіду.

Освітнім майданчиком для створення хмаро орієнтованого середовища навчання української мови та літератури я обрала блог, який є сучасним зручним засобом підвищення ефективності і якості навчання. Свій блог «Словограй» використовую:

●             як методичну скарбничку – здійснюю розміщення та зберігання навчальної інформації і дидактичних матеріалів, які потім використовую на уроці, програм, планів уроків тощо;

●             як засіб організації самостійної роботи – надання завдання, проведення консультацій та здійснення контролю щодо його виконання (наприклад, з метою якісної підготовки 11-класників до ЗНО викладаю тестові завдання на повторення вивченого матеріалу);

●             як майданчик для дискусії та співробітництва онлайн: тематичне обговорення якихось проблем, спільний пошук розв’язання цих проблем, обговорення прочитаного тощо;

●             як засіб організації групової роботи – робота над спільною публікацією з використанням відповідних сервісів, коли кожен може внести свій особистий внесок (спільна публікація, карта пам’яті, презентації);

●             як візуалізацію навчання – використання можливості вбудувати в блог відео/аудіо матеріалів, кліпів, презентацій, слайд шоу, підкастів, - навчальних матеріалів у відео форматі;

●             як віртуальне об’єднання – використання блогу для об’єднання дітей у віртуальні спільноти, групи;

●             як дошку пошани, привітань – розміщення привітань, фото та повідомлень про учнів, які здобули перемоги у творчих конкурсах, олімпіаді;

●             як портал обміну досвідом – розміщення матеріалів особистого досвіду вчителя з метою поширення їх та обміну досвідом з колегами.

Використання даної хмарної технології в процесі навчання дозволяє проводити урок на якісно новому рівні, підвищувати зацікавленість учнів у вивченні української мови та літератури, розвивати логічне мислення школярів, навички пошуку інформації, групової роботи, виховувати інформаційну культуру учнів.

Результативність упровадження досвіду: підтверджується динамікою росту рівня навчальних досягнень школярів, перемогами гімназистів в олімпіаді на всеукраїнському рівні, творчих конкурсах, конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт МАН. За показниками результативності учнів на ЗНО в 2015 році з української мови та літератури Запорізька гімназія № 93 увійшла до ТОП-100 кращих навчальних закладів України, учні яких демонструють високу якість освіти.

Репрезентація досвіду.

Досвід з теми «Можливості використання блогу в умовах створення хмаро орієнтованого середовища навчання української мови та літератури» репрезентовано під час відкритих уроків у межах майстер-класу школи та на засіданні МО учителів української мови та літератури Запорізької гімназії № 93. Як результат роботи творчої групи учителів гімназії з теми “Про створення хмаро орієнтованого навчального середовища як складової інноваційної роботи педколективу з упровадження ІК-технологій” досвід роботи з даної теми було представлено на засіданні педагогічної ради (від 27.10.2015).

Посилання на матеріал:https://docs.google.com/document/d/16ptsx_GGGP5BU-Eb5VXWItG284jwUBGfvrI2MVzn40k/pub

Категорія: інтерактивне середовище | Додав: tetyana013 (16.01.2016)
Переглядів: 909 | Коментарі: 7 | Теги: Шевченківський район | Рейтинг: 1.0/59
Всього коментарів: 7
7 elenka   [Матеріал]
Хотелось бы побывать на блоге учителя, но перешла по "Посилання на матеріал", а там не блог, а текст.

6 mezhenina_1   [Матеріал]
Дуже актуальний матеріал!

5 kristinakorotkova11   [Матеріал]
Ми всі повнні використовувати мережеві сервіси та блог-технології як допоміжний навчальний ресурс! Це дуже цікаво і перспективно!

4 innapashenko2009   [Матеріал]
Молодець! Творчо, цікаво, змістовно!

3 sablina_sv   [Матеріал]
ЗА ТАКИМИ ІННОВАЦІЙНИМИ ТЕХНОЛОГІЯМИ-МАЙБУТНЄ ШКОЛИ! ПІДТРИМУЮ ВАШІ МЕТОДИЧНІ ПОШУКИ Й ЦІКАВІ ТА ПЕРСПЕКТИВНІ ЗНАХІДКИ.

2 ivchizh82   [Матеріал]
Дуже цікавий та корисний матеріал.

1 elsa   [Матеріал]
Дякую! Дуже цікаво і змістовно!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2021