Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
інтерактивне середовище [43]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.08.2020, 17:16

Головна » Статті » 2015 КО: : інтерактивне середовище » інтерактивне середовище

Формування екологічної культури колегіанта засобами мережевого щоденника

Формування екологічної культури колегіанта засобами мережевого щоденника

Гера Ольга Миколаївна, 
вчитель географії вищої категорії, старший вчитель
Запорізький колегіум «Елінт» Запорізької міської ради Запорізької області
директор: Зайковська Олена Анатоліївна
Адреса школи: м.Запоріжжя, вул. Маршала Чуйкова, 29
тел.: 061 283 60 40
email: kelint1@ukr.net
сайт школи: http://elint.com.ua/

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду
   Наданий досвід роботи вчителя допомагає на основі гуманізації створити необхідні соціально-психологічні умови для всеохоплюючого розвитку творчого потенціалу учнів, становлення духовної, культурної особистості громадянина України та Європейської спільноти. Всі напрямки роботи досвіду направлені на створення придатних умов для гармонійного розвитку учнів, формування цілісної картини світу й уявлення загальнолюдських цінностей в гармонії з національною свідомістю учнів як частини природи. Це дає можливість учням нашої школи зрозуміти, що «…не Земля належить нам, а ми належимо Землі».

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
      У педагогічній практиці екологічне виховання є одним із актуальних напрямків роботи на сучасному етапі, яке сприяє розвитку пізнавальних інтересів учнів, умінь самостійно конструювати свої знання, орієнтуватися в інформаційному просторі, розвивати критичне й творче мислення, комунікативні навички. Екологізація освітнього процесу розглядається як діяльність з формування екологічного мислення, поширення екологічної культури серед педагогів, учнів, батьків.
Для того, щоб молодь вільно почувалась у сьогоднішньому економічному середовищі, їй потрібно розвивати не тільки економічне, а й екологічне мислення, яке формується ще з дитинства.

Науково-теоретична база досвіду:
   До проблеми виховання ціннісного ставлення молоді до природи зверталися Т.Баранова, Н. Ігнатовська, Л.Клімова, О.Колонькова. Серед зарубіжних учених проблема екологічного виховання представлена у роботах А. Швейцера, Б. Коммонера. та ін. Проблемі формування та розвитку екологічної компетентності присвячені роботи таких дослідників як Г. Бордовська, Л. Лук’янова, Н. Олійник та ін.

Стисла анотація досвіду:
   Блог учнівського центру «Еколог» є допоміжною інформаційною та результативною ланкою самоврядування між радою колегіантів з центрами самоврядуванням класу.
Засідання центру проводиться 4 рази на рік (кожну чверть навчального року). На засіданні присутні представники від кожного класу від 5 –го по 11-й. На першому засіданні обирається голова центру та його замісника. Учні вибирають за бажанням напрям роботи: 

  • «Зелений патруль» – контролюють чистоту та впорядкованість шкільного подвір'я, скверів біля школи …. 
  • «Чисте повітря» – провітрювання та вологе прибирання класних кімнат на перервах, перевірка змінного взуття учнів…
  • «Затишок» – озеленення та прибирання класних кімнат, підтримання чистоти в коридорах школи...
  • «Екологи-економісти» – аналізують бережливе ставлення до води, електроенергії, тепла (графіки, порівняння); 
  • «Агітбригада» - проводять лекції, практичні заняття, свята, конкурси, співпрацюють з молодшою ланкою колегіуму.

На засіданні складається план роботи центру на певний період, визначається термін виконання роботи. У кінці кожної чверті робота класу висвітлюється на сторінках блогу «Еколог», де можна ознайомитись з найкращими творчими роботами учнів. На блозі можна прочитати поради не тільки для учнів, але й цікаву інформацію для батьків, ознайомитись з основними подіями екологічного напрямку на рівні держави та нашого міста.

Результативність впровадження досвіду:
    Я дійшла висновку, що участь у проведенні екологічних заходів виховує в учнів любов до природи, дбайливе ставлення до використання природних ресурсів. Ці заходи сприяють залученню дітей до природоохоронної діяльності, формуванню зацікавленості екологічними проблемами. Вони містять у собі види та способи діяльності школярів, спрямовані на формування пізнавальних, практичних, творчих вмінь екологічного характеру.
Створення блогу учнівського самоврядування « ЕКОЛОГ» направлене на виконання  поставленої мети:

  • Виховання екологічно освіченої людини, здібної охороняти навколишнє середовище.
  • Прищеплювати основні елементарні навички поведінки на природі.
  • Підтримувати зв’язки з громадськими організаціями міста, які дбають про екологію середовища.
  • Інформувати учнів колегіуму про екологічні проблеми міста, району та знаходити шляхи їх подолання.

На основі отриманих результатів я дійшла висновку, що підготовка особистості, здатної вирішувати екологічно важливі завдання, починається в школі. Здійснювати екологічну підготовку школярів можуть вчителі природничих дисциплін, зокрема вчитель географії, який володіє необхідними знаннями. 
Отже, основна задача педагогічного колективу нашої школи щодо формування екологічної культури учнів та впровадження здоров’язбережувальних технологій – впровадження багаторівневої безперервної інтегрованої програми, кінцевим результатом впровадження якої є екологічно вихована, здорова людина.

Репрезентація досвіду:
   Даний досвід викликає зацікавленість у вчителів природничого циклу школи, району, області. У цьому я переконалась на засіданнях кафедри природничих наук району, міській екологічній конференції на базі школи №20, обласних семінарах, присвячених даній темі.
Робота центру «Еколог» презентувалась на засіданні Всеукраїнської школи громадських організацій в м. Київ у співпраці з шведсько-українською компанією «МАМА-86». Блог «Еколог» був учасником обласного фестивалю-огляду освітніх веб-ресурсів Запорізької області, 2015
Посилання на матеріал:  http://elintklass.blogspot.com/

Категорія: інтерактивне середовище | Додав: LeninRMO (08.01.2016)
Переглядів: 695 | Коментарі: 12 | Рейтинг: 1.0/58
Всього коментарів: 121 2 »
12 ilonakhlyapova   [Матеріал]
Шановні колеги! Дуже гарні коментарі! Але чому ніхто не помітив, що блог "Шкільне життя нашого класу", який відкривається за посиланням, зовсім не відповідає темі "Формування екологічної культури колегіанта засобами мережевого щоденника". І, до речі, посилання на досвід також відсутнє.

11 tanokmach   [Матеріал]
Дуже актуальна тема!!Цікава та корисна!!!

10 giagia1954   [Матеріал]
Екологічна культура молодого покоління - це тема сьогодення. Актуально, цікаво. Дякую за досвід.

9 yuliazp71   [Матеріал]
Ольго Миколаївно дякую за корисний, пізнавальний матеріал. Буду застосовувати у своїй роботі!

8 vitgalina   [Матеріал]
Учнів сьогодні можливо зацікавити тільки сучасними засобами виховання та навчання, тому  Ваш досвід є корисним та цінним. Дуже добре , що Ви ділитеся ним з вчителями. Обов'язково візьму його до уваги. Щиро дякую за Вашу роботу!

7 alenochka645   [Матеріал]
Тема екологічного виховання актуальна на сьогодення, саме така робота активізує учнів.

6 olena1972olena   [Матеріал]
Досвід викликає зацікавленість не тількі у вчителів природничого циклу а й у вчителів інших предметів.

5 vitalinka24   [Матеріал]
Системно, сучасно, актуально. Молодець.

4 nadinlog   [Матеріал]
Корисний та цікавий матеріал!

3 mamabil   [Матеріал]
Екологічне вихованняпідростаючого покоління сьогодні стає нагальною потребою суспільста, тому Ви робите гарну справу - формуєте екологічне мислення, поширюєте екологічну культуру серед вчителів, учнів та батьків. Так тримати!

1-10 11-12
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020