Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
інтерактивне середовище [43]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 28.03.2024, 21:59

Головна » Статті » 2015 КО: : інтерактивне середовище » інтерактивне середовище

Дистанційне навчання – новітня форма навчальної та інтелектуальної соціалізації учня

Тема досвіду:  Дистанційне навчання – новітня форма навчальної та інтелектуальної соціалізації учня.

Інформація про авторів:

Малиш О.Є.  - директор ЗНВК №67, вчитель історії, спеціаліст вищої категорії,

«вчитель - методист»;

Барахова Л.О. – заступник директора з НВР, вчитель української мови та літератури, спеціаліст вищої категорії, «вчитель - методист»;

Григоращенко В.Ю. – вчитель історії, спеціаліст І категорії, «старший учитель»; Шкляренко С.В. – вчитель української мови та літератури, спеціаліст вищої категорії, «вчитель – методист».

Контактна  інформація  про  навчальний  заклад:

Запорізький навчально-виховний комплекс №67

Запорізької міської ради Запорізької області

директор – Малиш О.Є.

вул.Радіаторна ,26,  тел. (061)236-56-02

e-mail –   komplex67@rambler.ru,

адреса сайту -http://znvk67.zp.ua/

адреса дистанційного навчання - http://znvk67.klasna.com

Провідна педагогічна ідея досвіду.

Поєднання традиційних форм навчання з новими технологіями навчання, а також надання можливості вчитися всім бажаючим за відсутності можливості бути присутнім на заняттях у школі, що є основною метою дистанційного навчання у школі, є провідною педагогічною ідеєю досвіду.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду.

У даний час у центрі уваги всіх суб'єктів педагогічного процесу знаходиться особа, що навчається, все більше акцентується необхідність розкриття її творчих і інтелектуальних можливостей. Інтенсивний розвиток інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ), характерний для кінця XX – початку XXI ст., ініціює формування тенденцій інтелектуалізації всіх видів діяльності суспільства у всіх його сферах, і в першу чергу, в системі освіти. Реалізація можливостей використання ІКТ в освітніх цілях вимагає розроблення спеціальних підходів до застосування знань і технологій створення, обробки, зберігання, передачі відомостей і даних у сучасних соціокультурних умовах.

Перспективною тенденцією в розвитку безперервної освіти, його доступності, особистісної орієнтації є доцільне поєднання традиційних і дистанційних форм і методів навчання.

Дистанційна освіта є сучасною формою отримання освіти, що реалізується за технологіями дистанційного навчання через Інтернет. У даний час у нашій країні вже створені технічні передумови для широкого використання дистанційного навчання в освіті. Саме тому актуальною була потреба створення сайту дистанційного навчання в Запорізькому навчально-виховному комплексі №67 Запорізької міської ради Запорізької області.

Науково – теоретичною базою досвіду є головні положення щодо розвитку  дистанційного навчання. Це Закон України «Про національну програму інформатизації», «Концепцію розвитку дистанційної освіти в Україні», Положення про дистанційне навчання. Узагальнюючи наукові праці, в яких розкриваються питання дистанційної освіти, слід виділити кілька напрямів здійснених досліджень, а саме: історія питання, пропаганда дистанційної освіти (А.А.Андрєєв, М.Ю.Бухаркіна, Я.А.Ваграменко, В.В.Вержбіцький, К.І.Верішко, В.А.Каймін, Е.С.Полат, В.І.Солдаткін); наукове забезпечення дистанційної професійної освіти, проблеми та напрями досліджень цієї галузі (В.Ю.Биков, М.І.Михальченко, Л.О.Лещенко); організаційно-педагогічні основи дистанційної освіти за кордоном та в Україні, підходи до реалізації (В.В.Олійник, Н.О.Корсунська, М.Танась, П.М.Таланчук, В.Шейко, О.В.Третяк); місце Інтернету в сучасному суспільстві, психолого-педагогічні аспекти технології створення дистанційних курсів (В.М.Кухаренко, Т.О.Олійник, І.В.Пиголенко, В.В.Рибалка, Н.Г.Сиротенко, О.С.Скубашевська, А.Т.Петренко) ; можливості й перспективи дистанційного навчання у вищих навчальних закладах України та за кордоном (Р.С.Гуревич, В.Жулькевська, Т.Гусак, І.В.Клименко, К.В.Корсак).

Стисла анотація досвіду.

Основна мета дистанційного навчання у школі – поєднання традиційних форм навчання з новими технологіями навчання. Пропускаючи заняття, діти досить часто скаржаться на те, що з тієї чи іншої причини не підготувалися до уроку. Не всі учні є уважними на уроці і, виконуючи завдання вдома,  мають певні труднощі.  Тому автори, використовуючи елементи дистанційного навчання, в першу чергу, ставили на меті своєчасне інформування учнів та батьків з приводу тем, що вивчалися на уроках та можливість роботи з додатковим матеріалом для кращого розуміння навчального матеріалу. Це дає змогу вчитися усім бажаючим за відсутності можливості бути присутнім на заняттях у школі та допрацьовувати матеріал, який був незрозумілим на уроці.

Навчання учнів на сайті «Дистанційне навчання ЗНВК №67» (http://znvk67.klasna.com) за очно-дистанційною формою навчання відбувалось на базі Запорізького навчально-виховного комплексу №67 Запорізької міської ради Запорізької області. Учні розпочали навчатися дистанційно частково з 2013 року. В електронному курсі розроблено комплекс лекцій, завдань, тестів для контролю та самоконтролю до уроків історії, української мови та літератури.

На своїх сторінках педагоги виставляють додатковий матеріал за темами, які вивчаються. Учні на уроці отримують завдання, які вони повинні виконати вдома, опрацювавши матеріал підручника (обов’язково) і матеріал сайту (додатково). Це дозволяє, по-перше, розвивати вміння самостійно працювати з різними джерелами інформації – текстом, картами, малюнками, схемами; по-друге, на уроці більше часу відводиться для закріплення матеріалу, його відпрацювання.

Крім того, використання роботи з сайтом дозволяє учням відпрацьовувати матеріал у разі відсутності на уроці, при повторенні теми, у будь-який час можна звернутися до потрібного матеріалу та повторити.

Вже зараз очевидні здобутки, які отримує ЗНВК №67 від активного впровадження дистанційних технологій у навчанні.

Результативність впровадження досвіду.

Застосування систем дистанційного навчання дозволяє не тільки зберегти якість традиційних технологій передачі знань, але в ряді випадків за рахунок використання адаптаційних алгоритмів досягти помітного підвищення результатів навчання учнів. Порівняння результатів контролю знань у класах учнів, які навчалися за допомогою системи дистанційного навчання, з класами, які проходили навчання за звичайною формою навчання, ілюструє більш високу оцінку знань  учнів у середньому на 19,6%. 

Дистанційне навчання сприятиме виробленню в учнів самостійності, відповідальності, умінню самостійно здобувати потрібну інформацію, вчитися культурі спілкування у мережі Інтернет, користуватися соціальними сервісами.

Репрезентація досвіду.

Міжнародний рівень:

Участь у VI-ій Міжнародній  науково – практичній  конференції «Інноваційні технології навчання обдарованої молоді» у місті Київі 2015 році, де  надруковано  статтю

Малиш О..Є.,  Барахової  Л.О., Григоращенко В.Ю.  «Дистанційне навчання – новітня форма навчальної та інтелектуальної соціалізації учня» у науковому виданні «Інноваційні технології навчання обдарованої молоді». (додаток 6)

Обласний  рівень:

1.Практичний  семінарі для  заступників директорів - слухачів Запорізького інституту післядипломної освіти (січень, 2014рі);

Районний рівень:

1. Виступ з доповіддю «Використання елементів дистанційного навчання на уроках історії» на РМЦ в 2014-2015 н.р. вчителя історії Григоращенко В.Ю.

2. Проведення майстер – класу  в РМЦ для вчителів української мови та літератури вчителем Шкляренко С.В.(додаток 9)

Шкільний рівень:

1. Майстер-клас для вчителів комплексу  «Використання елементів дистанційного навчання як фактор підвищення внутрішньої мотивації учнів» з досвіду роботи вчителя історії Григоращенко В.Ю. та  вчителя української мови та літератури  Барахової Л.О. (2013 рік).

2. Розроблені методичні рекомендації щодо використання курсу дистанційного навчання на базі середовища «Класна оцінка» вчителями – предметниками ЗНВК №67  (2015 рік).

2. Відкриті уроки з елементами дистанційного навчання  в листопаді 2014 року вчителями   - Барахова Л.О (українська мова) в 10-А класі та Григоращенко В.Ю. (всесвітня історія) в

7-Б класі. (додаток 7,8)

 

Теги: Заводський, дистанційне навчання, інформаційно-комунікаційні технології, дистанційний курс.

 

Посилання на матеріали: http://pedvistavka-zav-zp.blogspot.com/p/blog-page_88.html

Категорія: інтерактивне середовище | Додав: s0soldatenko (19.01.2016)
Переглядів: 1376 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 1.0/68
Всього коментарів: 2
2 КласснаяОценка  
Те, що зроблено вчителями ЗНВК № 67 в галузі дистанційної освіти школярів, - це чудовий приклад для інших викладачів.
Бо дистанційна освіта - це не альтернатива навчанню. Це - підтримка традиційного освітнього процесу (в т.ч. в період карантинів, самостійного освоєння матеріалів учнями тощо).
Дякую вчителям за їх роботу!

1 Natalilys  
За дистанційним навчанням - вся сучасна освіта! prof

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024