Блог вчителя як інноваційне середовище розвитку творчої особистості молодшого колегіанта

Логвіненко Надія Миколаївна,
вчитель початкових класів, І категорія
Запорізький колегіум «Елінт» Запорізької міської ради Запорізької області
директор: Зайковська Олена Анатоліївна
Адреса школи: м.Запоріжжя, вул. Маршала Чуйкова, 29
тел.: 061 283 60 40
email: kelint1@ukr.net
сайт школи: http://elint.com.ua/
Провідна педагогічна ідея досвіду
Наданий досвід роботи вчителя висвітлює впровадження засобів ІКТ для формування освітнього простору як взаємодія вчителя, учнів і батьків.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Ведення блогу дає можливість зворотнього зв’язку з учнями: он-лайн вікторини, квести, дистанційне навчання, можливості спілкування влітку, відображення фото і відео свят, публікація творчих робіт. Дозволяє координувати діяльність учнів, накопичувати творчі здобутки колегіантів. Зворотній зв’язок з батьками: об’яви, корисні поради батькам. Ведення блогу – оптимальність, результативність, ефективність, можливість творчого застосування.
Науково-теоретична база досвіду
Проблемою впровадження і застосування освітніх веб-ресурсів у процесі навчання займалися М.Ю. Бухаркіна, С.Г. Григор’єв, Л.Г. Жук, Н.А. Козлов, А.В. Могільов, А.Є. Петров, Т.С. Старова, С.В. Сімоновіч, Т.С. Яшина.
С.П. Лабудько розглядає блог як освітнє середовище розвитку учнів, учителів. Сучасні науково-теоретичні дослідження свідчать, що застосування блогу, як інтерактивної технології, сприяє інноваційному розвитку навчально-виховного процесу та створенню інноваційного освітнього простору.
Стисла анотація досвіду
Веб-ресурс складається з 14 сторінок, які охоплюють різні напрямки роботи класу. На блозі систематично розміщуються он-лайн вікторини, квести різноманітної тематики для розвитку інтелектуальних здібностей молодших колегіантів.
Головна сторінка блогу містить повідомлення для батьків і учнів, інформацію про події класу, які плануються чи вже відбулися, рекомендовані дитячі сайти з цікавою і корисною інформацією.
- Сторінка «Режим роботи» містить інформацію про структуру навчання, розклад уроків і дзвоників.
- Сторінки «Підручники» і «Домашні завдання» дають змогу більш глибше і диференційовано підійти до вибору завдань. Також містить посилання на сайти з англійської мови, дистанційного навчання, електронні підручники.
- Сторінки «Наші досягнення» та «Наші роботи» розміщує творчі роботи учнів класу з різних навчальних предметів, проектів, трудового навчання. А також інформацію про участь у різноманітних конкурсах, слова вітання, які підтримують дітей, підвищують їх самооцінку.
- Сторінка «Тренувальні вправи» містить різні види вправ і завдань з української мови, літературного читання, математики, природознавства, а також творчі та олімпіадні завдання.
- Сторінка «Корисні канікули», крім списку рекомендованої літератури на літо, містить різні творчі завдання та посилання на дитячі бібліотеки, книги в електронному вигляді.
- Для батьків на блозі відведені сторінки «Поради батькам» та «Корисні відео», які містять рекомендації щодо виховання дітей.
Результативність впровадження досвіду
Блог було представлено на обласному фестивалі-огляді освітніх веб-ресурсів Запорізької області, 2015
Репрезентація досвіду
Досвід представлено на обласному майстер-класі для директорів шкіл "Майстер-клас як чинник розвитку творчості вчителів і учнів" у 2015 р.
Вчителі початкових класів колегіуму ознайомлені з досвідом роботи на методичному об’єднанні кафедри початкової школи.
Посилання на матеріал: http://klass-nadin.blogspot.com/
|