Блог прес-центру як оптимальний засіб комунікації учасників навчально-виховного процесу колегіуму «Елінт»
Марчук Анастасія Сергіївна,
вчитель німецької мови, категорія ІІ
Запорізький колегіум «Елінт» Запорізької міської ради Запорізької області
директор: Зайковська Олена Анатоліївна
Адреса школи: м.Запоріжжя, вул. Маршала Чуйкова, 29
тел.: 061 283 60 40
email: kelint1@ukr.net
сайт школи: http://elint.com.ua/
Провідна педагогічна ідея досвіду
Наданий досвід роботи висвітлює інноваційні технології організації роботи центру самоврядування колегіуму. Блог пресцентру «Від творчого вчителя до творчого учня» демонструє креативну діяльність учнівського активу школи.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Можливості технологій Web 2.0, зокрема мережевого щоденника – блога безмежні. Використання його ресурсів у навчальному-виховному процесі на сучасному етапі стає життєвою потребою, оскільки ці технології дозволяють організувати комунікаційний зв'язок між учасниками навчального процесу, розташувати великий обсяг теоретичного матеріалу, сприяти виконанню учнями індивідуальних завдань, упровадженню самостійної науково-дослідницької, пошукової, експериментальної, проектної діяльності.
Ведення блогу шкільної газети Елінт» дозволяє координувати діяльність учнів, накопичувати творчі здобутки колегіантів, створювати архів випусків газети в електронному вигляді. Залучення учнів до створення шкільної газети забезпечує набуття ними знань про реальне життя через креативну форму, можливість практичного застосування теоретичних знань з навчальних предметів. Блог дає можливість реалізовувати рефлексію шляхом коментування статей читачами, перегляду фото- та відеоматеріалів, участі в обговореннях.
Науково-теоретична база досвіду
Вже на початку ХХ століття у школах Європи для організації шкільного дозвілля створювалися шкільні газети у деяких школах, а після публікації Януша Корчака – отримали особливу популярність. Б. С. Набока наголошує на особливу цінність газети для розвитку шкільного самоврядування і наводить переваги розповсюдження газети в електронному вигляді.
Найбільшої уваги проблемі впровадження послуг Інтернету в освітній процес у своїх працях надали О.Г. Глазунова, В.П. Карповська, Н.В. Морзе, К.М. Обухов, В.В. Осадчий та Є.Д. Патаракін. С. П. Лабудько розглядає блог як освітнє середовище розвитку не лише учнів, а й педагогів. Сучасні науково-теоретичні дослідження свідчать, що застосування блогу як інтерактивної технології сприяє інноваційному розвитку навчально-виховного процесу та створенню інноваційного освітнього простору.
Стисла анотація досвіду
У 2013 році було створено блог пресцентру Запорізького колегіуму «Елінт» для зручної комунікації учасників навчально-виховного процесу. Електронний щоденник використовується учнівським активом як механізм оптимізації діяльності центру учнівського самоврядування та засіб упорядкування, накопичення архівних матеріалів газети «Елінт». Веб-ресурс використовується для залучення широкої аудиторії читачів, розповсюдження досвіду колективу колегіуму, відстеження цікавих та важливі події у житті колегіуму, переглядання фото- та відео-репортажів з шкільних свят і заходів. На сторінках блогу міститься цікава інформація про історії створення і розвитку центру, його відзнаки. Для виконання деяких завдань центру учні мають продемонструвати не тільки свої письменницькі та журналістичні вміння, а й проявити таланти віршування та малювання. На блозі можна побачити найкращі творчі роботи учнів. Читачі блогу мають змогу залишати коментарі, висловлювати свої думки, брати участь в анкетуваннях.
Результативність впровадження досвіду
Грамотою департаменту освіти і науки, молоді та спорту Запорізької міської ради нагороджено редакційний колектив газети ЗК «Елінт», який посів І місце у І Міському конкурсі шкільних газет та сайтів “Mediaschool – 2015”у номінації «Кращий матеріал з патріотичного виховання»
Блог було представлено на обласному фестивалі-огляді освітніх веб-ресурсів Запорізької області, 2015
Репрезентація досвіду
Досвід представлено на міському майстер-класі для лідерів самоврядування "Шкільний сайт, як форма організації учнівського самоврядування" у 2014 р..
Вчителі колегіуму ознайомлені з досвідом роботи на педагогічній раді колегіуму.
Посилання на матеріал: http://presscentrelint.blogspot.com/
|