Блог- портфоліо – альтернативна форма оцінювання професіоналізму та результативності роботи вчителя
Білоусенко Людмила Григорівна,
вчитель біології, вчитель вищої категорії,вчитель-методист
Запорізький колегіум «Елінт» Запорізької міської ради Запорізької області
Директор колегіуму: Зайковська Олена Анатоліївна
Адреса школи: м. Запоріжжя, вул. Маршала Чуйкова, 29
тел.: (061) 283 60 40
email: kelint1@ukr.net
сайт школи: http://elint.com.ua/
Провідна педагогічна ідея досвіду
Наданий досвід роботи висвітлює роль електронного портфоліо, що є базовим ресурсом, блогом учителя, який стає життєздатним інструментом оцінки професіоналізму та результативності роботи педагога, створює умови для самореалізації та самовираження і відображає індивідуальність власника.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
На сучасному етапі модернізації системи освіти й виховання в Україні особливої гостроти й актуальності набувають питання підвищення й розвитку професійної компетентності вчителів в умовах єдиного інформаційного простору. Таким середовищем може стати блог або електронне портфоліо педагога. Створення блогу і робота з ним — це творчий процес, зорієнтований на самостійність вибору, відкриття, пошук. Робота з ним дає можливість обмінюватись досвідом з колегами, оцінювати професіоналізм і результативність роботи вчителя під час проведення атестації педагогічних працівників.
Науково-теоретична база досвіду
Питання впровадження електронного портфоліо як нової інноваційної технології прийшло в систему освіти не так давно, але зацікавило науковців і практиків (Кузнєцов О.О., Калмикова І.Р, Учитель І.Б., Свет О, Скальська Л, Нижник О. та ін..), які підтверджують, що електронне портфоліо вчителя представляє собою складний програмно-методичний комплекс, спрямований на акумуляцію створених комп'ютерних засобів та використання результатів педагогічного досвіду і досягнень вчителя.
Стисла анотація досвіду
Спектр діяльності сучасного педагога може бути настільки широким, що поєднати всі результати навчальної та позакласної діяльності в одному документі просто неможливо. У цьому випадку необхідно створити електронне портфоліо чи блог-портфоліо, що накопичує документи, презентує всі аспекти діяльності вчителя і може бути альтернативною формою оцінювання професіоналізму та результативності роботи педагога.
Володіючи інформаційними та комп'ютерними знаннями, маю можливість не тільки вдосконалювати та розвивати свої професійні компетенції шляхом використання інформаційних ресурсів педагогічних сайтів мережі INTERNETА, а й створювати їх. На порталі ЗапоВікі створено візитку і викладено презентацію «Портфоліо». Засобами веб-сервису Blogger розроблено блог кафедри природничих наук (http://prurodaelint.blogspot.com/), а в 2015 р. створено блог «Портфоліо вчителя біології Запорізького колегіуму "Елінт" Білоусенко Л.Г»
(http://portfolblelint.blogspot.com/p/blog-page_20.html), який має такі сторінки:
1. Головна
2. Резюме
3. Картограма ТС (творчого самовираження)
4. Науково-методична робота
5. Позаурочна робота
6. Моя кафедра
7. Результати педагогічної діяльності
8. Методична скарбничка
9. Кабінет біології
10. У світі цікавого
11. Video про природу.
12. Веб-квест
Також, на мою думку, висока інтерактивність навчання з використанням блога-портфоліо, це можливість дистанційно спілкуватись, обмінюватись досвідом, надавати підтримку один одному, навчатися і створювати навчальні матеріали в групі професіоналів з різних міст, навіть країн.
Результативність впровадження досвіду:
2015-2016 н.р. Блог «Портфоліо вчителя біології Запорізького колегіуму «Елінт» Білоусенко Л.Г» на обласному фестивалі-огляді авторських веб-ресурсів педагогічних працівників Запорізької області в номінації «Біологія. Веб-ресурс «Портфоліо-педагога» посів І місце.
Досвід роботи з цієї теми представлений у 2 опублікованих статтях:
-
Білоусенко Л.Г. «Електронне портфоліо – альтернативна форма оцінки професіоналізму учителя» (портал «Учительський журнал он-лайн», лютий 2013р.).
-
Білоусенко Л.Г. Електронне портфоліо - досьє успіхів вчителя // Інформаційно-методичний журнал «Школа» - К.: «Шкільний світ», липень 2013 - №7, с. 53 - 54.
Щороку учні колегіуму стають призерами ІІ – ІV етапів Всеукраїнських олімпіад.
Репрезентація досвіду
Серед вчителів електронне портфоліо і блог-портфоліо завойовує все більшу популярність, і стає необхідним для педагогів, які підвищують свій професійний рівень. У цьому я переконалася на засіданнях кафедри природничих наук колегіуму, методичного об’єднання вчителів біології Ленінського району, де обговорювалось питання з цієї теми.
Запропонований матеріал було репрезентовано на теоретичних і практичних семінарах, "круглих столах", засіданнях «Школи молодого вчителя» та при проведенні атестації вчителів на відповідність кваліфікаційної категорії.
Посилання на матеріал
http://portfolblelint.blogspot.com/
|