Блог класу як форма взаємодії вчителя і класного колективу

Мазакова Олена Андріївна,
вчитель української мови та літератури, заступник директора з навчально-виховної роботи,
вчитель вищої категорії, звання «Старший учитель».
Запорізький колегіум «Елінт» Запорізької міської ради Запорізької області
Директор колегіуму: Зайковська Олена Анатоліївна
Адреса школи: м. Запоріжжя, вул. Маршала Чуйкова, 29
тел.: (061) 283 60 40
email: kelint1@ukr.net
сайт школи: http://elint.com.ua/
Провідна педагогічна ідея досвіду
У сучасних умовах розвитку інформаційного суспільства створюється концептуальна модель нової освіти, яку називають відкритою, що відповідає сучасним потребам дитини та батьків, об’єктивним процесам розвитку, а також враховуються поточні можливості і перспективні завдання системи освіти. Серед найсучасніших освітніх технологій, що активно розвиваються і поширюються особливе місце займають дистанційні технології (створення блогу), які підтримують і забезпечують реалізацію відкритого освітнього процесу в навчальному середовищі колегіуму.
Наданий досвід роботи висвітлює значення створеного інформаційного простору для дистанційної взаємодії класного керівника, (вчителя-предметника) з учнями класу та їх батьками.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Для успішної соціалізації особистості доцільно створювати насичене інформаційно та соціально збагачене середовище, яке сприятиме більш стрімкому інтелектуальному та морального росту. Запропонована модель створення такого середовища складається з трьох самостійних блоків, метою яких є інформаційне, психологічний та соціальний розвиток компетентної особистості в цілому.
Науково-теоретична база досвіду.
Теоретико-методологічним основам розв’язання проблеми взаємодії людини та середовища, присвячені дослідження А. Бандури, Р. Бейкера. Саме поняття "дистанційне навчання" було сформульоване такими вченими, як М.Томпсон, М.Мур, А.Кларк, і Д.Кіган. Кожен з цих авторів підкреслював окремий аспект зазначеного навчання. Дистанційне навчання – форма організації і реалізації навчально-виховного процесу, за якою його учасники здійснюють навчальну взаємодію принципово і переважно екстериторіально.
Стисла анотація досвіду
Блоґ «Кроки шкільного життя 7-В класу» створено у 2013 році. Вміст уявляє собі стрічку, на якій в хронологічному порядку йдуть дописи-публікації (повідомлення),в яких подано інформацію, відображено найголовніші події класу, презентовано у вигляді слайд-шоу фотоальбоми, які знайомлять зі шкільним і позакласним життям. Діючі сторінки: «Інформація для батьків», «Актив класу», «Центри самоврядування», «Рейтинг учнів», «Підручники», «Корисна інформація», «Успішність класу», «Правова інформація», «Матуся-найрідніша на Землі», «Виховні години».
Результативність впровадження досвіду
Блоґ «Кроки шкільного життя 7-В класу» користується попитом серед вихованців і батьків. Колегіанти вчасно можуть ознайомитися з потрібною інформацією, побачити участь у житті класу, а батьки звернути увагу на поради .
Отже, дистанційний зв'язок у навчально-виховному процесі допомагає установити тісний зв'язок з класною родиною у час інформаційних технологій.
Репрезентація досвіду
Блоґ «Кроки шкільного життя 7-В класу» брав участь в обласному фестивалі-огляду авторських веб-ресурсів. Відповідно до наказу Департаменту освіти і науки облдержадміністрації 09.11.2015 № 0586 «Про підсумки обласного фестивалю-огляду авторських веб-ресурсів» визначено лауреатом фестивалю-огляду за номінацією «Виховна робота»
Посилання на матеріал: http://5vkollegiym.blogspot.com/
|