Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
дидактичне наповнення [53]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 20.04.2024, 14:52

Головна » Статті » 2015 КО: : дидактичне наповнення » дидактичне наповнення

Впровадження системи самостійних та контрольних робіт для контролю навчальних досягнень учнів з алгебри в 7 класах

Впровадження системи самостійних та контрольних робіт для контролю навчальних досягнень учнів з алгебри в 7 класах

 

Васькіна Марія Юріївна
вчитель математики, категорія «спеціаліст»

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 101 Запорізької міської ради    Запорізької області
 

Директор: Швець Людмила Володимирівна
 

Адреса школи: м. Запоріжжя вулиця Бочарова 10б
 тел.:  67-33-88;

 e-mail: zosh101@meta.ua
 сайт: https://sites.google.com/site/zaporizkaschool101/ 

Провідна педагогічна ідея досвіду 
  В основу побудови змісту й організації процесу навчання математики покладено компетентнісний підхід, відповідно до якого кінцевим результатом навчання предмета є сформовані певні компетентності як здатності учня успішно діяти в навчальних і життєвих ситуаціях і нести відповідальність за свої дії.
  У зв’язку з реалізацією нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, освітньої галузі «Математика» навчальні програми для 5-9 класів змінилися, перед вчителями постає така проблема оновлення змісту освіти та відбір навчального матеріалу із розмаїття підручників, які надані в електронному вигляді.
  Провідною ідеєю представленого матеріалу є розкриття технології створення компе-тентністних завдань, спрямованих на формування математичної компетентності, перевірки засвоєння знань учнів у різних формах та типів завдань.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду 
  Компетентність як інтегрований результат навчальної діяльності учнів формується передусім на основі опанування змісту освіти. Виявити рівень такої освіти покликане оцінювання знань учнів. 
  Контроль є важливим чинником керування навчально-виховним процесом, одним із дієвих засобів підвищення ефективності навчальної діяльності. Від того, як він організований, на що націлений, істотно залежить ефективність навчальної роботи.
  Підсумки контролю служать основою оцінки успішності учнів, яка характеризується ступенем оволодіння учнями знаннями, вміннями та навичками відповідно до вимог навчальних програм. 
  Комплексне використання всіх можливостей контролю і оцінки успішності учнів, в кінцевому рахунку, спрямоване на забезпечення високої якості процесу навчання і підготовки учнів. 

Науково-теоретична база досвіду
  В основу досвіду покладено аналіз досліджень різних аспектів проблеми самостійної роботи учнів Б. П. Єсипова, М. О. Данилова, М. М. Скаткіна, І. Я. Лернера, Н. А. Полоенокової, А. В. Усової та ін 
  Однак думки вчених про сутності самостійної роботи розходяться. Одні визначають її через поняття «метод навчання», інші - через систему прийомів навчання. 

Стисла анотація досвіду 
  За інноваційним потенціалом досвід роботи комбінаторний. В основу досвіду покладено впровадження компетентнісний підхід до навчання математики,  розвиток пізнавальної активності через мотивацію учнів.
  Об’єкт дослідження –  контроль  навчальної діяльністю учнів на уроках математики.
  Предмет дослідження – система дидактичних матеріалів під час вивчення алгебри в 7-х класах основної школи.
 Мета дослідження полягає в розробці дидактичних матеріалів, які носять контролюючу функцію, виявлення доцільного місця і часу для їх проведення під час вивчення алгебри в 7-х класах.
  В основу досвіду покладено впровадження компетентнісного підходу до навчання математики, розвиток пізнавальної активності через проведення системи самостійних та контрольних робіт, які розбиті на підготовчі (навчальні) та  контролюючі роботи. 
   На уроках контроль я починаю з планування підготовчих самостійних та контрольних робіт, на яких формуються знання, вміння та навички, а потім переходжу до контролюючих варіантів цих робіт. 
  В роботі систематизовані самостійні та контрольні роботи для учнів 7 класів, наведені ви ди карток для учнів з різними рівнями навчальних досягнень, які дозволяють раціонально використовувати час на уроці та ефективно організовувати контроль. Ці роботи складені з урахуванням вікових особливостей учнів, базуються на одностайності вимог учителя.
  Учні мають усвідомлювати, що матеріал, який вивчається на уроках математики, знадобиться їм не лише для розвитку їхньої загальної культури, але й безпосередньо у практичній діяльності
    В результаті такої роботи в учнів підвищується зацікавленість в результатах своїх дій, мотивація до навчання, відповідальність за результати своєї діяльності. Підвищується результативність досягнень учнів. Це дає можливість мені, як вчителю аналізувати проблеми, які можуть виникнути під час виконання робіт та прогнозувати подальші свої дії, щодо вдосконалення знань, умінь та навичок.  

Результативність впровадження досвіду 
  Систематичний контроль знань й умінь учнів – одна з основних умов підвищення якості навчання. Учитель математики у своїй роботі повинен використовувати не тільки загальноприйняті форми контролю, але й систематично знаходити, впроваджувати свої засоби контролю. Уміле володіння вчителем різними формами контролю знань й умінь сприяє підвищенню зацікавленості учнів у вивченні предмета, попереджає відставання, забезпечує активну роботу кожного учня. 
  Досвід роботи дозволяє розвивати й удосконалювати особисту практику вчителів математики, підбирати оптимальний зміст завдань для здійснення контролюючої функції.  
  Практична цінність дослідження полягає в тому, що матеріали можуть використовуватися у викладанні курсу математика  іншими вчителями, а практичні розробки допомагають полегшити підготовку до уроків.

Репрезентація досвіду 
  Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 101 Запорізької міської ради Запорізької області виступ на методичному об’єднані вчителів математичного напрямку.
Посилання на матеріал  http://teacher2net.com/for-teachers/

Категорія: дидактичне наповнення | Додав: shevchenko (17.01.2016)
Переглядів: 1864 | Коментарі: 25 | Рейтинг: 1.0/608
Всього коментарів: 241 2 3 »
24 elizaveta_anisimova  
Цікава робота - допоможе всім вчителям математики готуватись до уроків! Бажаю успіху!

23 victoriavotyakova61  
Робота заслуговує найвищу оцінку! Сучасна та актуальна тема!Гарний вчитель!Успіхів Вам,натхнення та перемоги!

22 kris-vadik  
Отличная работа!!! Автору респект! respect

21 21stihonov  
Чудеса робота!
Ще раз - браво!

20 mvaskina  
Спасибо большое smile

18 maksimdubrovic  
Участь в таких заходах – це вже перемога!

17 kristinakozlova101  
Математика - царица наук!!! Ваша работа тому подтверждение!

16 yarovoyvova  
Великолепная работа!!!

15 sidorecigor  
Гарна робота! Це дійсно титанічний труд!!!

14 klimenkotanya5  
интересный материал буду внедрять на своих уроках.

1-10 11-20 21-22
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024