Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
дидактичне наповнення [53]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.08.2020, 16:57

Головна » Статті » 2015 КО: : дидактичне наповнення » дидактичне наповнення

Впровадження контрольно - навчальних тестів для моніторингу якості знань учнів з української літератури

Впровадження контрольно - навчальних тестів для моніторингу якості знань учнів з української літератури
 

Охріменко Олена Миколаївна,
вчитель української мови та літератури,

вища кваліфікаційна категорія, педагогічне звання «вчитель – методист» 
Запорізька загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 89  Запорізької міської ради


директор: Корсунова Любов Федорівна
Адреса школи: 69065, м.Запоріжжя, вул. Михайлова б.15
тел.:  (061)224 – 77 - 10
email: zapschooln89@ukr.net
http: http://school89zp.at.ua/

 

Провідна педагогічна ідея досвіду 
Упровадження новітніх технологій навчання, які ґрунтуються на нових підходах подання та засвоєння навчальної інформації, потребує сучасних методів їх вимірювання й оцінювання. Контроль та оцінка знань, умінь та навичок учнів є важливим елементом навчально-виховного процесу, що сприяє розвитку мислення, пам’яті та мови учнів, систематизує їхні знання, своєчасно сигналізує про прорахунки навчального процесу та служить їх запобіганню.
У сучасній педагогіці на уроках української літератури використовуються різноманітні методи вимірювання навчальних компетентностей: усне опитування, усний переказ, усний твір, письмовий переказ, письмовий твір, тестування. Попри різне ставлення педагогів - від цілковитого заперечення до повного схвалення - до тестового контролю, він все активніше завойовує провідні позиції в сучасній системі освіти. Як свідчить практика, метод тестів є доволі продуктивним об’єктивним критерієм якості при визначенні рівня теоретичних знань, умінь та навичок учнів.


Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду 
Актуальність тестового методу обумовлена його перевагами над іншими педагогічними методами: наукова обґрунтованість тесту, що дає об’єктивну оцінку; технологічність тестових методів; точність визначень; наявність однакових вимог для всіх тестованих; можливість поєднання тестових технологій з іншими сучасними освітніми технологіями. Тестові завдання мають суттєві переваги над іншими формами контролю: вони високотехнологічні, можуть розроблятися, проводитися й перевірятися з використанням комп’ютерної техніки, потребують порівняно невеликих часових ресурсів для проведення та перевірки, порівняно нескладні в проведенні, що дає змогу спростити саму процедуру контролю від його підготовки та здійснення до перевірки й анілізу, як також вивільнити час для інших видів роботи на уроці. Також вони дозволяють учителеві динамічно визначити рівень засвоєння учнями теоретичного матеріалу й уміння його застосовувати на практиці та відповідно корегувати цей рівень.


Науково-теоретична база досвіду 
Вивченню проблеми тестування в навчальному процесі присвячено багато праць таких вчених, як А. Анастазі, В. Аванесов, В. Безверха, В. Беспалько, Л. Булавін, І. Булах, Г.Р.Корицька, О. Майоров, О. Масалітіна, Є. Михайличев, О. Петращук, І. Підласий, І. Рапопорт, Ю. Романенко, І. Цатурова, М. Челишкова та ін. Теоретичні положення, визначені в їх дослідженнях сформували досить ґрунтовну загальну теорію тестового контролю навчальних досягнень учнів.  Більшість  дослідників,  які  працювали  над  вивченням   питань тестування,  прийшли до висновку, що тестовий контроль  є  ефективною  формою контролю, яка відповідає меті контролю, вимогам, що висуваються до нього, і забезпечує ефективну  реалізацію  всіх  його  функцій  у  процесі  навчання.
Стисла анотація досвіду 
Даний досвід демонструє  як порівняно нова й сучасна освітня технологія  - тести активізують пізнавальну діяльність школярів, сприяють розвитку в них уміння концентруватися, робити правильний вибір, усувати неточності й неповноту у формулюванні певних тверджень. А найголовніше – саме за їхньою допомогою процес перевірки навчальних досягнень учнів (рівень їхніх знань з предмета, сформованість у них відповідних умінь і навичок) значно об’єктивується й убезпечується від суб’єктивної думки вчителя або іншого перевіряльника, забезпечують для кожного з учасників освітнього процесу реально рівні умови під час контролю результатів навчання, що дозволять об'єктивно перевірити рівень знань та сформованих навичок на кожному етапі засвоєння матеріалу та спланувати подальшу роботу з метою отримання 
прогнозованого результату. Ці переваги тестів над іншими формами контролю є найсуттєвішою, оскільки й учні, і їхні батьки, і керівники навчальних закладів між усіма іншими вимогами до оцінювання на перше місце ставлять саме його об’єктивність.

     
Результативність впровадження досвіду
Мною були, протягом п’яти років, проведені дослідження, метою яких було вивчення підходів до організації тестового оцінювання досягнень учнів, відповідно до положень діючих нормативно-правових документів, орієнтованих на врахування характеру навчально-пізнавальної діяльності школярів та рівнів складності навчального матеріалу
На основі отриманих результатів я дійшла висновку, що  використання тестових техологій створюють умови для якісно нового рівня співпраці вчителя та учнів, вмотивованого підходу до підготовки учнів не тільки до кожного уроку, а й до успішного складання ЗНО.


Репрезентація досвіду 
Проблема «Впровадження контрольно - навчальних тестів для моніторингу якості знань учнів з української літератури» викликає зацікавленість у вчителів української літератури. В цьому я переконалась на засіданнях методичного об’єднання.

Посилання на матеріали: http://school89zp.at.ua/index/pedagogichna_vistavka/0-103

Категорія: дидактичне наповнення | Додав: LeninRMO (25.01.2016)
Переглядів: 883 | Рейтинг: 1.0/149
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020