Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
дидактичне наповнення [53]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 24.04.2024, 20:40

Головна » Статті » 2015 КО: : дидактичне наповнення » дидактичне наповнення

Використання опорних схем як засіб активації пізнавальної діяльності учнів на уроках природознавства
Використання опорних схем як засіб активації пізнавальної діяльності учнів на уроках природознавства
Головатюк Лілія Євгеніївна,
вчитель природознавства, перша категорія
 
Запорізька загальноосвітня школа I – III ступенів № 14 Запорізької міської ради Запорізької області, 
вул. Калініна, 90, м. Запоріжжя, 65040
 тел.(061)769-80-28, (061)769-80-30 
 
Директор школи: Чумак Тарас Олександрович
 

Провідна педагогічна ідея досвіду – Працюючи із схемами або таблицями на уроці, учні бачать структуру навчальної проблеми, ієрархічну підпорядкованість складових елементів певної системи, що спрямовує їх на відтворення істотного у змісті матеріалу, активізує розуму діяльність, допомагає визначити причинно-наслідкові зв’язки між об’єктами та явищами, сформулювати правильні висновки та узагальнення.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду – Процес навчання учнів є більш ефективним, коли він ґрунтується не тільки на викладанні матеріалу в традиційній формі, але й відображається у стислих конспектах або опорних схемах. Використання опорних схем сприяє активації розумової діяльності мотивації до природознавства як предмету формує навички сприйняття інформації, уміння видіти головне, використовувати  зорову пам'ять.

Науково – теоретична база досвіду – мною були розроблені опорні схеми, які я можу використовувати під час роботи в 5 класі; подавати в готовому вигляді чи створювати їх разом з учнями під час пояснення нового матеріалу я вирішую при підготовці до уроку залежно від рівня навченості класу. Зміст завдань відповідає Державному стандарту, навчальній програмі та підручнику О.Г.Ярошенко «Природознавство 5 клас». При складанні схем я користувалася роботами Шаталова В.Ф., Нечипоренко Л.С., Винокур М.С., Скуратович О.Я  - використання методики опорних схем та конспектів.

Стисла анотація досвіду – Опорні схеми являють собою прості, зрозумілі і наочні схеми навчального матеріалу вони можуть бути виготовлені попередньо на картці, або на класній дошці, або можуть створюватися разом з учнями під час пояснення нового матеріалу. Опорні таблиці та схеми є одним із засобів реалізації принципу особистісно розвивального навчання. їх можна використовувати як для вивчення нового матеріалу так і під час самостійної роботи , а також для повторення і систематизації знань. Складання логічних схем використовують для встановлення взаємозв,язку , взаємопідпорядкування , внутрішньої закономірності об,єктів , що вивчаються.

Результативність впровадження досвіду – Використання опорних схем на уроках вирішує такі завдання: упорядковує навчальну інформацію,  виробляє в учнів уміння та навички структурування, полегшує первинне сприйняття матеріалу, систематизує та узагальнює навчальний матеріал. Окрім того, використання схем є варіативним засобом подання навчальної інформації і  сприяє зацікавленню учнів навчанням, розвиває уміння проводити різні розумові операції.

Репрезентація досвіду – ЗОШ №14, ШМО вчителів природничо-математичного циклу

Посилання на матеріал http\\:metodichka14.blogspot.com

Категорія: дидактичне наповнення | Додав: kommun (21.01.2016)
Переглядів: 1183 | Теги: пізнавальна діяльність учнів, опорні схеми, природознавство | Рейтинг: 1.0/23
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024