Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
дидактичне наповнення [53]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 16.04.2024, 19:37

Головна » Статті » 2015 КО: : дидактичне наповнення » дидактичне наповнення

Використання на уроках основ здоров’я історій, легенд і казок українського народу

    

Тема: Використання на уроках основ здоров’я історій, легенд і казок українського народу.

 

ПІБ автора: Ткачова Тетяна Василівна, вчитель основ здоров’я, спеціаліст

 

Контактна інформація про навчальний заклад:

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 36

Запорізької міської ради Запорізької області

Директор :Татарова Ірина Іванівна

Адреса:м. Запоріжжя, вул. Билкіна, 12, 69034

Телефон: 0612-7697249

e-mail: scool-36@yandex.ua

адреса сайту: scool-36.narod.ru

Провідна педагогічна ідея досвіду: 

Основи здоров’я — інтегрований предмет, що за змістом об’єднує питання здоров’я та безпеки життєдіяльності. Конкретним результатом навчання є розвиток життєвих (психосоціальних) навичок учнів, зокрема таких, як уміння прийняття рішень, вирішення проблем, творчого та критичного мислення, спілкування, самооцінки та почуття гідності. В казках, легендах, притчах міститься значний освітній та виховний потенціал. Вони сприяють формуванню не тільки біологічних знань, але і вихованню загальнолюдських якостей. Це додатковий матеріал, який можна використовувати як на уроці, так і під час проведення позакласних заходів. Тому їх використання сприяє підвищенню якості навчально-виховного процесу, появі у учнів інтересу до питань охорони здоров’я, виховання свідомого та дбайливого ставлення до власного здоров’я.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:

Активізації пізнавальної діяльності учнів, підвищенню їх інтересу до знань, поглибленню та свідомому засвоєнню знань з питань охорони здоров’я сприяє подача наукової інформації в незвичайній алегоричній формі – в формі казок, легенд, притч, які мають інформаційне та емоційне збагачення сприйняття, мислення і почуттів школяра за рахунок використання цікавого матеріалу, що дає можливість різнобічно пізнати певну проблему, пов’язану зі збереженням і зміцненням здоров’я.

 Використання казок, легенд, притч є незамінним для реалізації програм щодо формування здорового способу життя, профілактики негативних явищ, проявів девіантної поведінки. В них поєднується наукова інформація, естетична насолода, розуміння сенсу життя та здоров’я в житті людини.

Науково-теоретична база досвіду: 

Проблема формування, збереження, зміцнення та відтворення здоров’я людини належить до споконвічних і глобальних. Міркування про здоров’я знаходимо у творах таких всесвітньо відомих філософів як Платон та Арістотель, Гіппократ та Ібн Сена (Авіценна). Значення здоров’я підкреслювали в свій час ще К.Сен-Сімон, Ш.Фур’є, Р.Оуен.

У контексті соціально-економічних змін, які відбуваються в сучасному українському суспільстві, проблема формування здорового способу життя особистості займає особливо важливе місце. Школа не може стояти осторонь від розв’язання таких нагальних завдань як збереження генофонду нації. Нині предметом обговорення освітян стали шляхи валеологізації навчання і виховання школярів, об’єднання спільних зусиль учнів, учителів, батьків і громадськості.

Сучасні дослідження проблеми формування здорового способу життя дають можливість зробити висновок про багатоплановість підходів у розв’язанні даної проблеми. Так, філософський і соціальний аспект формування здорового способу життя дітей і молоді відображено у працях А. Бойко, Н. Гундарьова, В. Крюкова, О. Сахно, Л. Сущенко; медико- біологічний аспект розроблено у дослідженнях М. Амосова, Г. Апанасенко, Н. Борисенко, А. Мартиненко.

Психолого-педагогічний аспект здорового способу життя школярів розглядали Н. Бібік, Е. Буліч, О. Богініч, Т. Бойченко, О. Ващенко, Л. Волкова, О. Дубогай В. Оржихівська, Н. Коваль, С. Кондратюк, Л. Саврковська, О. Савченко, С. Свириденко та ін. Проблема формування у школярів психічного здоров’я знайшла втілення у дослідженнях І. Беха, Л. Божович, О. Запорожця, В. Кузя, С. Максименко та ін. Науковий інтерес є підтвердженням актуальності проблеми формування у школярів здорового способу життя. Водночас залишається недостатньо вивченою проблема формування стійких мотивів на здоровий спосіб життя у дітей шкільного віку.

Стисла анотація досвіду: 

Сенс роботи вчителя не в тому, щоб домінувати, а в тому, щоб спрямовувати і регулювати спільну пізнавально-навчальну діяльність з учнями. В процесі проведення уроків з основ здоров´я я активно використовую легенди та притчі українського народу, які поєднують в собі мудрість і простоту, вчать думати, знаходити вирішення проблеми, розвивають мислення, інтуїцію, уявлення. З їх допомогою можна розв’язати безліч задач:

-створення сприятливої психологічної атмосфери;

-мотивація до вивчення нової теми;

-краще розуміння того, що важко пояснити;

-планування майбутнього.

Вони допомагають:

-найефективніше використовувати для впливу на рівні цінностей, переконань і  морального вибору;

-головна думка легше запам’ятовується, тому що викликає асоціації з власним досвідом;

-розслаблюють і створюють позитивну атмосферу.

Результативність впровадження досвіду:

Використання на уроках основ здоров’я історій, легенд і казок українського народу сприятимуть розвитку життєвих (психосоціальних) навичок учнів, кращому відпрацюванню та дотриманню певних моделей поведінки, які допоможуть зберегти та покращити власне здоров’я. У наш час легенди, притчі та історії використовують з метою морального , естетичного та патріотичного виховання.

За допомогою всіх форм навчальної та позакласної роботи формується фундамент основ збереження життя та зміцнення здоров’я, учні навчаються життєвим вмінням і навичкам. 

Завдяки ефекту новизни та оригінальності зростає цікавість учнів до процесу навчання, діти навчаються ефективній роботі в колективі.

Репрезентація досвіду: виступ на РМЦ вчителів основ здоров’я Заводського району

Теги: Заводський, казки, історії, легенди, мотивація, розробки, виховання.

Посилання: http://pedvistavka-zav-zp.blogspot.com/p/blog-page_81.html

Категорія: дидактичне наповнення | Додав: s0soldatenko (22.01.2016)
Переглядів: 1478 | Рейтинг: 1.0/29
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024