Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
дидактичне наповнення [53]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 22:33

Головна » Статті » 2015 КО: : дидактичне наповнення » дидактичне наповнення

Використання мультиплікаційного кіно в роботі з дошкільниками, педагогами та батьками дошкільного навчального закладу
Використання мультиплікаційного кіно в роботі з дошкільниками, педагогами та батьками дошкільного навчального закладу 

Палайда Тетяна Іванівна
вихователь-методист;кваліфікаційна категорія «спеціаліст другої категорії».

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №270 «Іскринка» Запорізької міської ради Запорізької області;
Завідувач: Сукач Наталя Петрівна
Адреса: вул. Чарівна 157-г
Телефон: (0612) 67-48-14
e-mail: dnziskrinka@ukr.net
Сайт: iskrinka.zp.ua

Провідна педагогічна ідея досвіду: сучасна дитина живе в час інформаційних технологій та знаходиться в активному різноманітному медіасередовищі, яке представлено телебаченням, Інтернетом, комп’ютерними іграми та іншими носіями інформації. Інформаційний вплив медіасередовища формує душу та розум дитини, виховує її смаки та погляд на світ. На нашу думку, мультфільм, як найулюбленіший медіазасіб дошкільників, може стати ефективним засобом виховання дітей дошкільного віку. 
     Організувати таку роботу без формування умінь та навичок педагогів та батьків щодо використання мультфільмів в роботі з дошкільниками, просто неможливо. Запобігання емоційного та професійного вигорання педагогів, налагодження стосунків між педагогами та батьками, батьками та дітьми – ще низка проблем, у вирішення яких допоможуть мультфільми.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: мультфільм як один з факторів медіасередовища в будь-якому разі має вплив на дитину, але він не завжди зрозумілий, оскільки перегляд мультфільмів найчастіше не є контрольованим та цілеспрямованим з боку дорослих. Батьки вмикають дитині мультфільми, не переслідуючи жодних виховних цілей і навіть попередньо не переглянувши їх, що може привести до досить не бажаних наслідків. Сучасний дошкільник проводить, переглядаючи мультфільми, до кількох годин в день. якщо ж врахувати, що діти дошкільного віку вивчають світ постійно, така кількість часу для перегляду мультфільмів, не може не мати впливу. Й тільки від нас, дорослих – педагогів та батьків, залежить, щоб цей вплив був тільки на користь. Адже мультфільм є унікальним інструментом впливу на дитину, завдяки своїм характеристикам, що доводить наукову новизну обраної теми.
 Науково-теоретична база досвіду:  проблемі медіаосвіти в навчальних закладах присвятили свої дослідження О. Баришполець, Ю. Казаков, Н. Леготіна, О.Невмержицька, Г. Онкович, В. Різун, І. Слісаренко, С. Тургай, О. Федоров, І.Чемерис, В. Шкляр та ін., в яких розглядається поняття «медіаосвіта», її роль у забезпеченні компетентності в сфері мас-медіа.
У Концепції впровадження медіаосвіти в Україні поняття «медіаосвіта» тлумачиться як частина освітнього процесу, яка спрямована на формування в суспільстві медіакультури, підготовку особистості до безпечної та ефективної взаємодії із сучасною системою мас-медіа, включаючи як традиційні (друковані видання, радіо, кіно, телебачення), так і новітні (комп’ютерно-опосередковане спілкування,
Інтернет, мобільна телефонія) медіа з урахуванням розвитку інформаційно-комунікаційних технологій.
Аналіз сучасних визначень поняття «медіаосвіта» дає підстави стверджувати, що воно розглядається як процес розвитку особистості за допомогою медіазасобів. Так, за визначенням Ю.Казакова, медіаосвіта тлумачиться як «процес розвитку особистості засобами й на матеріалі засобів масової комунікації (медіа), формування культури спілкування з медіа, творчих, комунікативних умінь, критичного мислення, умінь
повноцінного сприйняття, інтерпретації, аналізу та оцінки медіатекстів, навичок творчого самовираження на основі сучасних медіа». 
На думку Г. Онкович, медіаосвіта є процесом розвитку й саморозвитку особистості на матеріалах та за допомогою засобів масової комунікації, покликана формувати культуру комунікації, уміння усвідомлено сприймати, критично осмислювати, інтерпретувати медіатексти з метою розширення загальних, соціокультурних та професійно значущих знань, комунікативних та творчих здібностей.
Загалом фахівці (Л. Босова, Ю. Горвіц, А. Горячев, І. Дичківська, С. Дяченко, Г.Лаврентьєва, В. Моторін, С. Новосьолова, Ю. Первін та ін.) стверджують, що за допомогою медіаосвіти у дітей відстежується уміння сприймати, аналізувати та оцінювати інформацію, творчо її використовувати в своїй життєдіяльності. 

Стисла анотація досвіду: розроблена добірка карток для роботи з дошкільниками, педагогами та батьками, в якій представлені як вітчизняні, так і зарубіжні анімаційні картини. Для дошкільників картки розроблені за алгоритмом: короткий зміст мультфільму, орієнтовні питання до бесіди після перегляду мультфільму, дидактичні ігри за сюжетом мультфільмів, сюжетно-рольові ігри, творчі завдання тощо. Завдання з карток можна використовувати як частину заняття, як самостійне заняття. При цьому завдання за сюжетом мультфільму можна використовувати на будь-яких заняттях. Кожна картка містить висновок, так званий моральний урок.  
Для дорослих картки розроблені трохи за іншим алгоритмом: короткий зміст мультфільму, питання після перегляду картини, форми роботи до перегляду (питання, різноманітні завдання тощо), форми роботи після перегляду. Картки можна використовувати на свій розсуд, вони не мають обов’язкової форми виконання.  
Для гарного мультфільму характерно поєднання захоплюючого сюжету та багатьох ідей та змістів, які не завжди зрозумілі дитині, якщо тільки дорослий спеціально не акцентує увагу малюка на осмислене сприйняття побаченого та почутого. Тому спеціальні обговорення та вправи можуть стати в нагоді для вирішення навчальних, розвивальних та виховних задач в освітньому процесі ДНЗ.

На своїх методичних заходах я впроваджую таку форму роботи, як мульттренінг, що рятує від рутини, а також є ефективним засобом профілактики емоційного та професійного вигорання педагогів.

Результативність впровадження досвіду: мультфільми як «мистецтво для дітей» на певних вікових етапах можуть стати вагомим джерелом інформації, що впливає на морально-етичний, пізнавальний та соціальний розвиток дитини в інформаційному суспільстві.

Репрезентація досвіду: дошкільний навчальний заклад, тренінги для вихователів.

Посилання на матеріал: http://palayda.iskrinka.zp.ua/

Категорія: дидактичне наповнення | Додав: shevchenko (21.01.2016)
Переглядів: 932 | Теги: Шевченківський район | Рейтинг: 1.0/46
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024