Використання мультимедійних презентацій на уроках математики
Сотнікова Наталія Петрівна,
заступник директора з навчально-виховної роботи,
вчитель математики, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист
Запорізький навчально-виховний комплекс № 109 Запорізької міської радиЗапорізької області,
директор: Углова Марина Миколаївна,
69121, м.Запоріжжя, вул.Дніпровські пороги, 29,
(061) 283-62-52,
dnporogi@ukr.net
Провідна педагогічна ідея досвіду:
Впровадження інформаційних технологій на уроках математики і в позаурочний час з метою розвитку творчих здібностей, активності та ініціативності учнів, підвищення їхнього інтересу до предмету, що у підсумку веде до інтенсифікації процесу навчання.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Сьогодні, в умовах демократизації та європейської інтеграції національної освіти вчителі шукають найкращі методи і засоби навчання. Запровадження в навчально-виховний процес шкіл інформаційно-комунікаційних технологій є вимогою часу. Не можна залишатись вчорашніми вчителями завтрашньої школи! Беззаперечно, застосування комп’ютерних технологій напряму відповідає потребам модернізації освіти.
Проведення уроків з використанням мультимедійних презентацій - це потужний стимул у навчанні. За допомогою таких уроків активізуються психічні процеси учнів: сприйняття, увага, пам'ять, мислення; набагато активніше і швидше відбувається збудження пізнавального інтересу. Більш того, презентація дає можливість скомпонувати навчальний матеріал, виходячи з особливостей конкретного класу, теми, предмета, що дозволяє побудувати урок так, щоб домогтися максимального навчального ефекту.
Науково - теоретична база досвіду:
Досвід ґрунтується на творчому використанні передового перспективного педагогічного досвіду України, публікаціях видатних науковців і педагогів-практиків.
- Монахов В.М. Что такое новая информационная технология обучения// Математика в школе.- 1990.-№ 2.- с. 47-52
- Новые педагогические и информационные технологии в системе образования / Под ред. Е.С. Полат. - М., 2000.
- Бабич И.Н. Новые образовательные технологии в век информации / Материалы XIV Международной конференции «Применение новых технологий в образовании». – Троицк: Фонд новых технологий в образовании «Байтик». – 2003. – С. 68-70.
- Жалдак М. І. Педагогічний потенціал комп’ютерно-орієнтованих систем навчання математики / М. І. Жалдак // Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання: Зб. наук. пр. – К.: НПУ ім. М. П. Драгоманова. – Випуск 7. – 2003. – С. 3 – 16.
- Непомняща Т. Нові інформаційні технології в старому світі гри / Т. Непомняща // Відкритий урок. – 2001. – № 23–24. – С. 40 – 42.
Стисла анотація досвіду:
Методична розробка представлена у вигляді розроблених презентацій до уроків математики у 5-11 класах, що значно полегшує вчителю організацію навчальної діяльності учнів на різних етапах уроку: мотивація до уроку, актуалізація знань, супровід пояснення нового матеріалу, первинне закріплення знань, узагальнення і систематизація знань, додаткова інформація з теми тощо.
Перспективність досвіду:
Матеріали узагальненого педагогічного досвіду можуть бути використані в практиці роботи вчителів математики.
Результативність впровадження досвіду: педагогічні спостереження, аналіз проміжних результатів використання комп'ютерних презентацій в урочній діяльності та анкетування учнів, показали їх сприяння для розвитку самостійності, творчих здібностей і пізнавального інтересу учнів до предмету, також, застосування презентацій дозволяє підвищити рівень системності знань. Систематичне використання комп'ютерних презентацій на уроках знімає актуальне питання наочності з математики.
Репрезентація досвіду:
Навчальний заклад, ШМО. Дану роботу можна використовувати як дидактичний матеріал на уроках математики в середній освітній школі.
Посилання на матеріал:
https://drive.google.com/file/d/0B69LCrl-PjTaOHc0TUJ2SHo5eWM/view
Публікація матеріалу на сайті "Методичний портал"
http://metodportal.net/node/15104
http://metodportal.net/node/14698
http://metodportal.net/node/15382
|