Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
дидактичне наповнення [53]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 19:09

Головна » Статті » 2015 КО: : дидактичне наповнення » дидактичне наповнення

Використання інтерактивної дошки на уроках математики як засобу підвищення ефективності навчального процесу

 

Використання інтерактивної дошки на уроках математики як засобу підвищення ефективності навчального процесу

 

Баглай Олена Олександрівна, вчитель математики, «спеціаліст першої категорії»
Лавренко Світлана Вікторівна, вчитель математики,«спеціаліст першої категорії»
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 86 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Зайченко Л.М.
Адреса школи: 69093,  м. Запоріжжя, вул. Дегтярьова, буд. 5б
тел. 224-78-47
е-mail: auka@shkola.org.ua
http://school86.at.ua/

 


Провідна педагогічна ідея досвіду 


Використання інформаційно-комунікаційних технологій, електронних програмних засобів на уроках математики дозволяє оптимізувати процес навчання, забезпечити індивідуальний підхід шляхом модернізації методів та форм організації навчально-виховного процесу. 


Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду

Актуальним завданням сучасних навчальних закладів є реалізація компетентністного підходу в освіті, а саме, формування ключових компетентностей, узагальнених і прикладних предметних умінь, життєвих навичок. Активність, самостійність, творчість, здатність адаптуватися до стрімких змін у світі – ці риси особистості стають найважливішими на сучасному етапі розвитку освіти. Їх формування вимагає використання інтерактивних технологій у процесі навчання на основі реалізації особистісно-зорієнтованого та компетентнісного підходів.
Законом України «Про основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007-2015 роки»,  Державною цільовою програмою впровадження у навчально-виховний процес ЗНЗ інформаційно-комунікаційних технологій «Сто відсотків» на період до 2015 року, Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти передбачається забезпечення ефективного впровадження і використання інформаційно-комунікаційних технологій на всіх освітніх рівнях усіх форм навчання. 
Поєднання комп’ютерних технологій і традиційних методів викладання математики дає можливість  активізувати пізнавальну діяльність учнів, ефективно реалізовувати міжпредметні зв’язки, враховувати індивідуальні та вікові особливості. 
Науково-теоретична база досвіду:досвід базується на ідеях та принципах інтерактивного (С. Пометун, Л. Пироженко) та розвивального навчання (В. Шаталов, Ш. Амонашвілі, Є. Ільїн), оптимізації навчального процесу (Ю. Бабанський), технології диференціації та індивідуалізації навчання (В. Фірсов,  А. Границька), комп’ютерних навчальних технологій (М. Жалдак, Н. Морзе), активізації пізнавальної діяльності (В.М.Осинська). 


Стисла анотація досвіду:

За інноваційним потенціалом досвід комбінаторний, передбачає вдосконалення відомих ідей, технологій, методик. 
Інтерактивна дошка – є кращим базовим інструментом ІКТ, який використовують сучасні технології навчання. Інтерактивна дошка оптимізована для стандартних навчальних класів і є ідеальним рішенням для аудиторної роботи всіх вікових груп. До складу інтерактивної дошки входить прикладне програмне забезпечення. Можливості програмного забезпечення дозволяють швидко, без особливих зусиль та спеціалізованих знань створити максимально якісний і візуально цікавий урок. Найбільша проблема, яка пов'язана з використанням  інтерактивних елементів програми, полягає в тому, що ці програми англомовні. Дана робота демонструє  використання інтерактивних елементів цієї програми на уроках математики.
     Під час вивчення програм і технологій та створення власних розробок вчителі виділили ряд переваг застосування інтерактивної дошки на уроках математики:
1)    раціоналізація форми подання інформації;
2)    підвищення ефективності подачі навчального матеріалу;
3)    реалізація принципу наочності;
4)    отримання швидкого зворотного зв’язку;
5)    відповідність науковим і культурним інтересам і запитам учнів;
6)    створення емоційного ставлення до навчальної інформації;
7)    реалізація принципів індивідуалізації та диференціації навчального процесу.
На виставку представлено фліпчарти та інструкції з методичним коментарем для проведення уроків математики з тем «Звичайні дроби» 5 клас (додаток 5),  «Додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками»5 клас (додаток 2), з теми «Координатна площина» 6 клас (додаток 1), алгебри з теми «Розкладання многочленів на множники способом винесення спільного множника за дужки та способом групування»7 клас (додаток 4), геометрії  з тем «Коло. Круг» 7 клас (додаток 3),  «Трикутник та його елементи»7 клас (додаток 6) з використанням інтерактивної дошки.


Результативність впровадження досвіду полягає у підвищенні мотивації, емоційно-ціннісного ставлення учнів до вивчення математики, продуктивності уроку, встановленні міжпредметних зв’язків з іншими науками, в активізації навчальної діяльності учнів.


Репрезентація досвіду:

Досвід представлено на засіданні методичної ради ЗОШ № 86 м. Запоріжжя (грудень 2015 р.), на засіданні методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу ЗОШ № 86 (жовтень 2015 р.). 

Посилання на матеріал: http://school86.at.ua/index/baglaj_o_o_ta_lavrenko_s_v/0-173

Категорія: дидактичне наповнення | Додав: LeninRMO (12.01.2016)
Переглядів: 1135 | Коментарі: 6 | Рейтинг: 1.0/75
Всього коментарів: 6
6 Юлианна  
Чудова робота!!

5 amicaveris  
Використання можливостей інтерактивної дошки надає уроку математики неочікуваності, барвистості, новизни. Актуальні розробки, які не кожному під силу!

4 rudenkolv60  
Талановиті вчителі презентували свій багатий творчий досвід. Успіхів вам та перемоги!

3 svidy2pac7384  
Використання новітніх технологій значно підвищують ефективність навчання, викликають велику зацікавленість учнів. Творчих успіхів!

2 schegdagalina  
Технологія навчання, що сприяє активізації пізнавальної діяльності учнів,підвищує рівень їх навчальних досягнень. Подальшого творчого тандему!Успіхів!

1 valentinka97  
Сучасна новітня технологія, що дає можливість залучити учнів до опанування різними інтерактивними засобами навчання. Можна використовувати при вивченні різних предметів, дає великі модливості для творчості. Бажаю підкорення всіх вершин!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024