Використання інтерактивних технологій при проведенні математичних диктантів, тестувань, як один з видів діяльності вчителя для оперативного контролю та підвищення якості знань учнів
Кліпалка Оксана Дмитрівна,
вчитель математики, спеціаліст ІІ категорії
Запорізька гімназія № 50 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор Гузеватий Андрій Юрійович
Адреса: 69006, м. Запоріжжя, вул. Б. Хмельницького, 22
E-mail:gimnasium-50@mail.ru
Сайт: http://gymnasium50.zp.sch.in.ua/
Провідна педагогічна ідея досвіду:
зацікавленість учнів у вивченні математики є однією з головних проблем при викладанні цього предмету. Дуже важливо знайти різноманітні методи та прийоми, які будуть цікаві учням, а також значно полегшать роботу вчителя і підвищать якість знань з предмету. Одним з таких методів я вибрала математичні диктанти з використанням інтерактивних технологій. Ідея створення таких диктантів - необхідність формування в учнів уміння користуватися набутими знаннями, знаходити розв’язання вправ в нестандартних умовах, формування лаконічності і точності мислення, самостійно робити висновки й узагальнення .
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: застосування комп'ютерної техніки робить традиційні уроки математики яскравими, насиченими. Уроки з комп’ютерною підтримкою викликають велику зацікавленість учнів. На цих уроках кожен учень працює активно, в учнів розвивається допитливість, пізнавальний інтерес. Комп'ютер дозволяє підсилити мотивацію навчання шляхом активного діалогу учня з комп'ютером, розмаїтістю й барвистістю інформації (текст + звук + колір + анімація), шляхом орієнтації навчання на успіх. Крім того, комп’ютерні уроки дають можливість ефективно використовувати диференційований підхід у навчальному процесі.
Науково-теоретична база досвіду:
державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти спрямований на реалізацію діяльнісного підходу, спрямованого на розвиток умінь і навичок учня, застосування здобутих знань у практичних ситуаціях. Електронні конструктори уроків видавничої групи «Основа». Програми «Мастер-тест», «PowerPoint».
Стисла анотація досвіду:
моєю метою є підвищення якості знань, швидка перевірка як теоретичного, так і практичного матеріалу, намагання оцінити кожного учня, тим самим, задіяти всіх в процес розв'язування завдань. А взаємоперевірка сприяє закріпленню знань. Такі методи роботи вимагають від дитини швидкості думки, особливої уваги та емоційної напруги. Для цього я розробила математичні диктанти для учнів 5-7 класів:
• Тестові завдання для перевірки теорії;
• Завдання для розв'язування для перевірки практичних знань.
А наявність правильних відповідей після диктанту і можливість оцінити самостійно свою роботу і роботу свого товариша викликають бажання учнів вчитися і можливість похвалитися своїми досягненнями серед однокласників.
Результативність впровадження досвіду:
Використовуючи під час уроків такі методи роботи і помітивши, що використання комп'ютерних технологій під час вивчення математики значно підвищує інтерес учнів до даної дисципліни та забезпечує зростання ефективності засвоєння навчального матеріалу. Учням дуже подобаються математичні диктанти із взаємоперевіркою, а також перевірка знань тестуванням, коли комп'ютер перевіряє і оцінює роботу дітей.
Репрезентація досвіду:
На засіданнях ШМО вчителів математики та інформатики такий метод перевірки знань учнів викликає зацікавленість. Також з питанням використання ІКТ я виступала на засіданні педради, що свідчить про актуальність цього питання.
Посилання на матеріал: http://gymnasium50.zp.sch.in.ua/
|