Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
дидактичне наповнення [53]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.04.2024, 19:37

Головна » Статті » 2015 КО: : дидактичне наповнення » дидактичне наповнення

Використання буклетів як шлях мотивування та зацікавленості учнів щодо вивчення математики

Тема: Використання буклетів як шлях мотивування та зацікавленості учнів щодо вивчення математики.

ПІБ автора: Кулик Наталя Василівна, вчитель математики, спеціаліст вищої категорії

Контактна інформація про навчальний заклад:

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 36

Запорізької міської ради Запорізької області

Директор :Татарова Ірина Іванівна

Адреса:м. Запоріжжя, вул. Билкіна, 12, 69034

Телефон: 0612-7697249

e-mail: scool-36@yandex.ua

адреса сайту: scool-36.narod.ru

Провідна педагогічна ідея досвіду: створення допоміжних засобів наочності для повернення зацікавленості предметом математики.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:

Одним з основних завдань, що стоять перед школою, є зміцнення зв'язку навчання з життям. При вивченні математики це насамперед означає, що навчання повинно спиратися на власний життєвий досвід дітей, а педагогічний процес повинен забезпечити найсприятливіші умови для уточнення, систематизації і всебічного збагачення цього досвіду, розвитку інтересу до вивчення математики.

На уроках математики здійснюються у взаємозв'язку всі основні принципи навчання: свідомість, наочність, систематичність, міцність, облік вікових можливостей, індивідуальний підхід. В навчанні математиці особливу роль відіграє принцип наочності. Застосування наочності є одним з основних дидактичних принципів навчання.

Безсумнівно, підручник є основним засобом навчання. Але правильне використання наочності на уроках математики сприяє формуванню чітких просторових і кількісних уявлень, змістовних понять, розвиває логічне мислення і мову, допомагає на основі розгляду та аналізу конкретних явищ прийти до узагальнень, які потім застосовуються на практиці. Застосування різних засобів наочності активізує учнів, збуджує увагу і тим самим допомагає їх розвитку, сприяє більш міцному засвоєнню матеріалу, дає можливість економити час.        

Використання сучасних засобів наочності, таких як буклет, дає можливість при мінімальній площі, вмістити максимум інформації, яку необхідно донести до учнів. Інформація подана у буклетах привертає увагу учнів і підвищує їх інтерес до вивчення математики.

Науково-теоретична база досвіду:

Наочність - це один з найвідоміших і інтуїтивно зрозумілих принципів навчання, який використовується з давніх часів. Книги, як рукописні, так і друковані, забезпечувалися нерідко малюнками і раніше, але то було емпіричне застосування наочності - без її теоретичного обгрунтування. Наочність особливо важлива в навчанні математики з огляду на те, що тут потрібна досягнення більш високого ступеня абстракції, ніж у навчанні інших предметів, а вона сприяє розвитку абстрактного мислення. Обґрунтував принцип наочності Ян Амос Коменський. Велику увагу вивченню приділяли Жан-Жак Руссо, Йоганн Генріх Песталоцці, Костянтин Дмитрович Ушинський. Принцип наочності в навчанні вважається похідним від принципу доступності: чим насиченішим є унаочнення уроку математики, тим доступнішим буде пояснення нового матеріалу.
Велике значення надають наочному навчанню і сучасні вчителі новатори: С.М. Лисенков, Ш.А. Амонашвілі та інші. Таким чином, можна говорити про те, що використання наочних посібників займало розуми вчених і педагогів протягом всієї історії педагогіки. Проблема на очності залишається актуальною і сьогодні.

Стисла анотація досвіду:

До роботи додаються створені автором і учнями наочні посібники – буклети. Для чого буклети? Адже весь матеріал є в підручниках? На думку автора - це не дань моди, а потреба сьогодення. Учні перестали читати підручники, вони не можуть знайти потрібну формулу, теорему, пояснення. А дані буклети в яких для деяких класів зібрані повні матеріали з певних тем, призначені для кращого опанування теоретичного матеріалу, полегшення процесу вивчення деяких тем, а також повернути зацікавленість учнями предметом математики.

Результативність впровадження досвіду.

Розроблені вчителем буклети використовуються в позакласній роботі, як засіб зацікавленості учнів щодо вивчення математики. Роботи вчителя визвали інтерес у учнів, які також створили свої буклети, на теми, які їх більше всього зацікавили. Інформація подана у буклетах допомогла однім учням показати свої здібності в пошуку доступної й змістовної інформації, а іншим розкрити для себе деякі теми більш глибше, ознайомитися з новими і цікавими математичними поняттями.

Репрезентація досвіду: 

Цей досвід застосований в умовах загальноосвітньої школи. Досвід представлений на шкільних семінарах і в мережі Інтернет.

Теги: Заводський, буклет, математика, наочність, засоби, зацікавленість, мотивування

Посилання на матеріал https://yadi.sk/d/J7U5AhFInNFiQ

Категорія: дидактичне наповнення | Додав: s0soldatenko (22.01.2016)
Переглядів: 743 | Рейтинг: 1.0/52
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024