Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
дидактичне наповнення [53]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.09.2020, 17:52

Головна » Статті » 2015 КО: : дидактичне наповнення » дидактичне наповнення

Тиждень російської мови та літератури: сучасні педагогічні ідеї та форми проведення

Тиждень російської мови та літератури: сучасні педагогічні ідеї та форми проведення.   

Снопик Н.В., вчитель російської мови та зарубіжної літератури, спеціаліст  вищої категорії, звання «старший вчитель»

 Лігун Л.Л., вчитель російської мови та зарубіжної  літератури,  спеціаліст вищої категорії, звання «старший вчитель»

Запорізька спеціалізована школа фізичної культури І-ІІІ ступенів №18 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор:    Молчанов Віктор Олександрович

Адреса: м. Запоріжжя, вул. Вороніхіна, 8А

Телефон: 65-41-42

Email: http://sport18.zp.ua

Провідна педагогічна ідея досвіду

Представити сучасні педагогічні ідеї та форми проведення предметного тижня російської мови та літератури, власні розробки та рекомендації. Систематизувати теоретичний та практичний досвід проведення предметного тижня як однієї з форм позакласної роботи.

Обгрунтування актуальності та перспектівності досвіду

Зміни, що відбуваються в сучасному суспільстві, вимагають розвитку нових способів освіти, нових педагогічних технологій, що сприяють індивідуальному розвитку особистості, творчої ініціативи, виробленню в учнів навичок самостійної навігації в інформаційних полях, формування універсального вміння вирішувати проблеми, що виникають у житті: як у професійної діяльності , так і в самовизначенні, і в повсякденному житті.

Актуальність використання сучасних технологій (технологія інтерактивного навчання, квест-технологія, ігрова технологія тощо) сьогодні усвідомлюється всіма. Державний стандарт базової та повної загальної освіти вимагає використання в освітньому процесі технологій діяльнісного типу. Життя показує, що сучасні діти краще засвоюють знання в процесі самостійного добування та систематизування нової інформації. Використання сучасних технології в позакласній роботі сприяє вихованню та розвитку якостей особистості, що відповідають вимогам інформаційного суспільства, розкриттю здібностей та підтримці обдарованості дітей.

Позакласна робота з російської мови та літератури є важливою складовою професійної діяльності вчителя, яка надає величезні можливості для того, щоб зацікавити учнів своїм предметом, зробити його улюбленим. Особливо, на наш погляд, це необхідно в сучасний час, коли ставлення до вивчення російської мови та літератури в силу об’єктивних причин значно знизилося, хоча більшість населення нашої області вважають рідною мовою саме російську.

Науково-методична база досвіду

Термін «інтерактивні технології» з'явився в 1960-х роках ХХ століття. У 1975 році німецький дослідник Ганс Фріц вводить новий термін «інтерактивна педагогіка», предметом якої є побудова процесу цілеспрямованого взаємовпливу і взаємодії учасників педагогічного процесу. Починаючи з 1980-х років, у СРСР педагоги на практиці впроваджують методи активного (інтерактивного) навчання, в основі яких лежать групові діалогові форми пізнання. З кінця 1980-их років ряд авторів, у тому числі В. В. Гузєєв, М. В. Кларін, Є. С. Полат, В. А. Сластьонін, серед моделей навчання виділяють не тільки пасивну (традиційну) і активну, а також й інтерактивну модель навчання.

Одним з перших звернув увагу на феномен гри Ф. Шиллер. Він розглядав гру як один з дієвих чинників формування світогляду людини. На значення гри як джерела культури звернув увагу нідерландський історик культури Й. Хейзінга. На його думку, людська культура виникає та розгортається в грі й як гра. Найбільший внесок у наукове розуміння і тлумачення феномена гри внесли такі західні філософи і психологи, як Е. Берн, Г-Х. Гадамер, Ж.-П. Сартр, З. Фрейд. Педагогіку ігри, місце гри в педагогічному процесі, будова ігрової діяльності, керівництво грою розробляли Н.А. Анікєєва, Н.Н. Богомолова, В.Д. Пономарьов, С.А. Смирнов, С.А. Шмаков та ін.

Розробка концепції квестів як навчальних завдань належить американським вченим - професорам Державного університету м. Сан-Дієго Берні Додж і Тому Марч. У середині 90-х років минулого сторіччя вони розробили методичні рекомендації, приклади та шаблони для створення квестів. Свою технологію вони позначили як веб-квест - завдання дослідницького типу, для виконання якого учні використовують інформацію з Інтернет-ресурсів.

Стисла анотація досвіду

Тиждень російської мови та літератури - це не випадковий набір форм і видів позакласної діяльності, а заздалегідь продумана й підготовлена система заходів, що сприяють розвитку творчих можливостей дітей, прищеплення інтересу до предмета «російська мова та література». Це тиждень творчості дітей, своєрідне свято.

Під час проведення тижня зазвичай використовуються наступні традиційні форми: літературні вікторини та вітальні, конкурсні програми, виставки малюнків, кросвордів, випуск тематичних стіннівок, відкриті уроки, олімпіади тощо.

Крім традиційних заходів для підвищення активності учнів, розвитку їх творчих здібностей запроваджуються різні види інтерактивних завдань.

Дидактична гра несе в собі величезний емоційний заряд, вирішує не тільки загальнонавчальні та розвиваючі завдання, а й виховує якості творчої особистості: ініціативу, наполегливість, цілеспрямованість, вміння знаходити рішення в нестандартній ситуації.

Такою грою підчас проведення предметного тижня може стати «живий квест». Квест (від анг. Quest - пошук) - цілеспрямований пошук, який може бути пов'язаний з пригодами та грою. Навчальна квест-гра проводиться протягом предметного тижня у вигляді Подорожі (карта пересування та план квесту оголошуються на початку тижня). Щодня кожен клас отримує 2 завдання - пошукове й основне. Пошукове завдання необхідно виконати в першій половині дня та знайти слово-ключ. Основне завдання - в певний час у відповідному місці. Після його виконання учні отримують букву-код. Наприкінці тижня за допомогою знайдених слів-ключів і букв-кодів класні колективи знаходять відповідь підсумкового завдання гри. Для підвищення загального балу команди класів можуть скористатися додатковим завданням. Підсумки участі кожного класного колективу висвітлюються в зведеній таблиці результатів протягом усього тижня.

Результати впровадження досвіду

Як показує досвід проведення предметних тижнів російської мови та літератури, нетрадиційні форми проведення предметного тижня дозволяють урізноманітнити позакласну діяльність, сприяють підвищенню інтересу до досліджуваного предмета, розвитку інтелектуального та творчого потенціалу учнів, їх комунікативних навичок. Гра допомагає створити атмосферу невимушеності, змагальності, захоплює співтворчістю, розширює кругозір.

Репрезентація досвіду

  1. Виступи на педраді.
  2. Презентація досвіду на засіданні РМО.
  3. Участь у Всеукраїнському конкурсі «Учитель року - 2012», «Учитель року - 2013»

 

Посилання на матеріал:   http://zastavskaua.blogspot.com



Джерело: http://zastavskaua.blogspot.com
Категорія: дидактичне наповнення | Додав: tetyana013 (16.01.2016)
Переглядів: 1307 | Коментарі: 11 | Теги: Шевченківський район | Рейтинг: 1.0/405
Всього коментарів: 111 2 »
11 katrin0712   [Матеріал]
Тільки талановитий, люблячий дітей вчитель може створювати такі цікаві, інтелектуальні, творчі завдання. Ваш досвід цікавий і практичний.

10 leto4   [Матеріал]
Колеги, щира подяка Вам. Робота цікава, практично напрямлена,
готова до широкого використання колегами та друку досвіду в фахових
журналах.

9 fff   [Матеріал]
Дякую. Я в захваті. Кожного разу дивуєте все більше і більше.

8 yanamoroz2017   [Матеріал]
Работа представленная на высшем уровне!!! Умнички! Желаю успехов!!! smile 

7 vlad-t15   [Матеріал]
Представленные материалы действительно очень продуманные и оригинальные. Спасибо за то, что Вы делитесь своим драгоценным опытом. Безоговорочно, эта работа может привести к успеху и прогрессу.

6 tymohenko79   [Матеріал]
Учитель - це професія від Бога, всі решта професії - від учителя. Секрет майстерності вчителя - як знайти підхід до кожної дитини, щоб їй було цікаво, щоб хотілося продовжувати і
вистачило терпіння.Ваш досвід сучасний і практичний.

5 kosinova15   [Матеріал]
Благодарю за проделанный труд. Приятно видеть интересные и креативные идеи, ибо нынче далеко не каждый преподаватель соблаговолит столь качественно выполнять свою работу. Нельзя не заметить великолепную, интересную и творческую подачу информации, которая может легко заинтересовать учеников. Безусловно, столь потрясающий подход могли представить только высокопрофессиональные филологи!

4 bogdangovorun   [Матеріал]
Качественная, кропотливая работа. Виден системный подход и творчество учителей. Реальный практический опыт, которым могут воспользоваться не только малоопытные учителя, но и педагоги со стажем. Желаю удачи и вдохновения.

3 душкашизик   [Матеріал]
Дякую за якісну роботу.Ви вчите дітей не просто грати, а  логічно мислити, шукати.

2 zastavskaya   [Матеріал]
У наш час дуже важко зацікавити учнів позакласною роботою. Ваш досвід у цьому допоможе та може бути використаним не тільки філологами. ДЯКУЮ ЗА НОВИЗНУ, ОРИГІНАЛЬНІСТЬ ТА КРЕАТИВНІСТЬ. вИ ПРОФЕСІОНАЛИ НАЙВИЩОГО РІВНЯ!!!

1-10 11-11
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020