Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
дидактичне наповнення [53]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 20.04.2024, 01:54

Головна » Статті » 2015 КО: : дидактичне наповнення » дидактичне наповнення

Розвиток сенсорно-пізнавальних здібностей дітей раннього віку засобами дидактичних ігор та творчих завдань

Розвиток сенсорно-пізнавальних здібностей дітей раннього  віку засобами дидактичних ігор та творчих завдань

Бутенко Наталія Валеріївна
вихователь, спеціаліст, вчитель початкових класів

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №164 «Золотий ключик» 
Завідувач 
Панченко С.А.
Адреса: вул. Гоголя, 175, м. Запоріжжя, 69095 
Телефон: (0612) 62-11-31    
е-mail: zkluch164@і.ua
Сайт:  http://dnz164.edukit.zp.ua/

Провідна педагогічна ідея досвіду: засвоєння дітьми раннього віку сенсорних еталонів та виховання сенсорної культури; розвиток пізнавальної активності та всіх аналізаторів під час експериментування, дослідження, маніпулювання, спостереження; використання набутих знань та вмінь в повсякденному житті.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Сенсорний розвиток дитини - це розвиток її відчуттів і сприймань, формування уявлень про зовнішні властивості предметів: форму, колір, розмір, положення у просторі тощо. Для кожного віку визначені завдання сенсорного виховання, які відповідають рівню розвитку сприймання і водночас сприяють переходу до вищих рівнів.
Сенсорне виховання дітей третього року  життя здійснюється, як правило, у дидактичних іграх і вправах, під час яких діти ознайомлюються з геометричними фігурами, аналізують форму, колір, розмір, властивості матеріалів тощо.
Актуальність даної теми полягає в тому, що сенсорний розвиток, з одного боку, є фундаментом загального розумового розвитку дитини, з другого боку, має самостійне значення, оскільки повноцінне сприймання необхідне і для успішного навчання дитини у дошкільному закладі, у школі і для багатьох видів праці.
Зі сприймання предметів і явищ оточуючого світу починається пізнання. Всі інші форми пізнання – запам’ятовування, мислення, уява – будуються на основі образів сприймання, є результатом їх переробки. Тому розумовий розвиток неможливий без опори  на повноцінне сприймання.
Науково-теоретична база досвіду
Сенсорне виховання – це система педагогічних впливів, спрямованих на формування способів чуттєвого пізнання та вдосконалення відчуттів та сприймань. Сенсорне виховання має дуже важливе значення для всебічного розвитку дитини. О. Усова наголошувала, що 9/10 всього розумового багажу дітей дошкільного віку складають результати діяльності органів чуття. Видатні педагоги – Ф. Фребель , М. Монтессорі , О. Декролі, К. Ушинський, Є. Тихеєва, С. Русова відзначали його як одну із основних сторін дошкільного виховання.
Сучасна система сенсорного виховання створена на основі наукових даних про психологічний і фізіологічний розвиток дитини. У дошкільному віці інтенсивно розвиваються всі органи чуття. Особливо сприятливий ранній вік дитини, коли ознайомлення з якостями предметів є вирішальним у розумовому розвитку (М. Щелованов).  Цей період називають “золотою порою” сенсорного виховання.  А обмеження зовнішніх вражень породжує у дитини відчуття “сенсорного голоду”, уповільнює її розумовий розвиток.
Стисла анотація досвіду
У досвіді роботи розкрито актуальність сенсорного розвитку дітей раннього віку, який є фундаментом загального розумового розвитку дитини.   Вихователем. розроблено перспективно-календарне планування занять, дидактичних ігор, самостійної діяльності дітей в зоні сенсорно-розвиваючого навчання,  в додатках надані дидактичні ігри з розвитку  сенсорно-пізнавальних здібностей дітей раннього віку, які розраховані для використання як на заняттях, так і в сенсорно-пізнавальній зоні, фото-презентаційні матеріали з практики роботи.

Результативність впровадження досвіду
За підсумками проведеної роботи рівень знань дітей з сенсорно-пізнавального розвитку підвищився на 15%. Результатами освітньої роботи є – оволодіння дітьми назвами сенсорних еталонів; вміння групувати предмети за формою :овал, прямокутник, трикутник, квадрат; діти співвідносять деталі (частина, ціле), їхнє  розташування, якості в практичній діяльності: у дидактичних іграх, іграх із предметами-знаряддями. А головне, при ознайомленні з властивостями предметів та явищами навколишньої дійсності вміло використовують набуті знання для практичної діяльності.
Матеріали досвіду вихователі груп раннього віку можуть використовувати під час організації  навчально-виховної роботи. Сподіваємося, запропоновані дидактичні ігри допоможуть вихователям перевести у цікаву гру знання дітей.
Репрезентація досвіду: районна педагогічна виставка перспективних педагогічних технологій , 2015 рік.

Посилання на матеріал:

 http://www.dnz164.edukit.zp.ua/vii_misjka_vistavka_pedagogichnih_tehnologij_u_2015-2016_roci/butenko_nataliya_valeriivna/



Джерело: http://www.dnz164.edukit.zp.ua/vii_misjka_vistavka_pedagogichnih_tehnologij_u_2015-2016_roci/butenko_nataliya_valeriivna
Категорія: дидактичне наповнення | Додав: Zhovt2 (23.01.2016) | Автор: Бутенко Наталія Валеріївна E W
Переглядів: 3868 | Коментарі: 4 | Теги: дошкільна освіта, Жовтневий, дидактичні ігри | Рейтинг: 1.0/32
Всього коментарів: 4
4 sevabest61  
Наталія Валеріївна представила дуже цікавий для практичного використання матеріал.Вважаю він стане в нагоді багатьом педагогам! Бажаю Вам успіху!!!

3 svetik___111  
Сенсорний розвиток - один із провідних в ранньому віці. Вихователь професійно розробило календарно-тематичне планування. Особливо зацікавало проведення ігор з піском, водою в зоні сенсорно-пізнавального розвитку. Бажаю успіху педагогу! Взагалі дуже сало досвідів роботи з дітьми раннього віку!

2 evarepina1995  
С допомогою цього матеріалу виховання дітей проходить цікавіше та легше. Дякую за матеріл!

1 mechta  
Малюк, з’явившись на світ, уже з раннього віку починає засвоювати способи користування предметами довкілля, ознайомлюється з їхніми властивостями, предметна діяльність є для нього водночас пізнавальною. Однією зі структурних одиниць будь-якої діяльності є її мотиви. У всьому, що стосується пізнання, мотивом служить пізнавальна активність, тобто прагнення набути знань про явища навколишнього світу і мета педагога допомогти малюки освоїти ці обрії знать, саме в цьому досвіді я бачу перспективу та алгоритм розвитку пізнавальних здібностей дітей раннього віку

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024