Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
дидактичне наповнення [53]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 18:51

Головна » Статті » 2015 КО: : дидактичне наповнення » дидактичне наповнення

Розв'язування задач - основа навчання фізики

Забігайло Іван Іванович,

вчитель фізики,

спеціаліст вищої категорії,     

вчитель-методист

 

 Запорізький колегіум «Мала  гуманітарна академія»

Директор: Овдієнко Л.К.

 Адреса: 69114, м.Запоріжжя,

 вул.  Гудименко 13

 тел./факс: (061) 224-93-02

 e-mail:  mga.school@gmail.com

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду полягає в розробці вчителем ефективних методів, форм, прийомів, засобів, інноваційних підходів для формування в учнів вміння розв'язувати навчальні фізичні задачі різних типів.

Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду: Сучасна фізична освіта покликана озброїти учнів методами наукового дослідження, ввести їх у світ наукових проблем, здійснити підготовку до пошуку нових технологій, генерування нових ідей. Звичайно, не у всіх учнів однакові здібності до опанування предмету. Тому потрібно орієнтуватися не на клас взагалі, а на кожного учня, як суб'єкт навчально-пізнавальної діяльності. Такий підхід до навчання — один з кроків до реальної освіти сьогодні. За якими б принципами не підбиралися класи, в кожному з них будуть учнів з різними рівнями знань, тому й виникає необхідність диференціювати навчальний процес, оскільки не можна орієнтуватися на те, щоб усіх навчати однаково. Вчитель виходить з того, що сучасна освітня система, яка потребує нових передових науково обгрунтованих технологій, може бути збагачена через розвиток таких якостей учнів, як: вміння мислити, логічність, комбінаторність, вміння шукати нестандартні підходи.

Науково – теоретична база досвіду -  нормативні документи: Державна Національна програма «Освіта», Національна доктрині розвитку освіти (2002), закон України «Про загальну середню освіту», Концепція загальної середньої освіти (12-річна школа) «Національна доктрина розвитку освіти України у XXI столітті», «Концепція профільного навчання», Постанова Кабінету міністрів України від 13.04.2011 №561 «Про затвердження Державної цільової соціальної програми підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти на період до 2015 року»,  «Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти», Навчальна програма «Фізика.7-9кл», Концепція  національно – патріотичного виховання дітей та молоді.

Стисла анотація досвіду:

Головна мета навчання фiзики в 7-9-х класах полягає в розвитку особистостi учнiв засобами фiзики як навчального предмета, зокрема завдяки формуванню в них фізичних знань, наукового свiтогляду i вiдповiдного стилю мислення, екологiчної культури, розвитку в них експеримента­ль­них умiнь i дослiдницьких навикiв, творчих здiбностей i схильностi до креативного мислення.

Розроблена та апробована педагогічна система вчителя та створене ресурсне забезпечення предмету дають можливість широко застосовувати інноваційні та інформаційні технології, забезпечують вирішення завдань сучасної освіти та творчої продуктивної діяльності на уроках і в позаурочній діяльності.

Створені авторські посібники, багатоваріантність завдань яких надає можливість вчителю організувати самостійну роботу учнів, сприяють реальному результату - підвищення рівня навчальних досягнень з фізики, що є необхідною умовою забезпечення ефективності навчально – виховного процесу. Взявши ці посібники за основу, учні самостійно обирають рівень завдання, об'єктивно оцінюючи свої можливості.

Новими, сучасними є підходи, які визначають технологію навчання: акцентуація на особистість учня з його потребами, здібностями. Пошук нових методичних прийомів та нетрадиційних форм навчання спонукають до творчості і учнів, і вчителя.

Результативність впровадження досвіду:

Результати впровадження системи роботи вчителя свідчать про  реалістичність досвіду. Учні успішно опановують наукові  факти i фундаментальні iдеї, усвiдомлюють суть понять i законiв, принципiв i теорiй, якi дають змогу пояснити перебiг фiзичних явищ i процесiв, вміють з’ясувати їхнi закономiрностi, характеризувати сучасну фiзичну картину свiту, зрозумiти науковi основи сучасного виробництва, технiки i технологiй, оволодiти основними методами наукового пiзнання i використати набутi знання в практичнiй діяльності.

Крім того про високу ефективність системи роботи вчителя свідчать об’єктивні результати: призові місця на олімпіадах різного рівня,  активна участь у науково-дослідницькій діяльності та продовження навчання в системі вищої освіти.

Результативністю досвіду також є розроблене ресурсне забезпечення викладання фізики: різнорівневі посібники (9-11кл), отримали гриф Міністерства освіти України. Посібник для 7-х кл (за новим Держстандартом) подано до затвердження МОНу.

Репрезентація досвіду: досвід презентовано на засіданні РМЦ вчителів фізики Хортицького району, міста Запоріжжя; рекомендовано до використання у Школі молодого вчителя, для слухачів КПК вчителів фізики ЗОІППО.

Досвід вчителя використовують вчителі, району, міста, області. Авторські посібники вчителя розміщенні для широкого використання (адреса електронного ресурсу:https://drive.google.com/file/d/0B7H6Ud3p46OIUURwVWJTd1ZlWGs/view?pref=2&pli=1).



Джерело: http://informacij.blogspot.com
Категорія: дидактичне наповнення | Додав: ptichechka87 (27.01.2016)
Переглядів: 1442 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 1.0/216
Всього коментарів: 3
3 sveta_99  
Розроблена та апробована педагогічна система вчителя та створене ресурсне забезпечення предмету дають можливість широко застосовувати інноваційні та інформаційні технології, забезпечують вирішення завдань сучасної освіти та творчої продуктивної діяльності на уроках і в позаурочній діяльності.

2 chivdik  
Я просто оставлю это здесь.

1 pauchekurachka  
Відчуваю гордість  thumb

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024