Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
дидактичне наповнення [53]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 01:23

Головна » Статті » 2015 КО: : дидактичне наповнення » дидактичне наповнення

Ресурси Інтернету, як засіб створення електронного контенту вчителя для організації самостійної роботи учнів

Ресурси Інтернету, як засіб створення електронного контенту вчителя для організації самостійної роботи учнів

Остапенко Тетяна Миколаївна,  вчитель фізики та інформатики, вища категорія, вчитель-методист

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 95 Запорізької міської ради  Запорізької області

Директор:  Валерій Михайлович Сьомушкін

Адреса школи: м. Запоріжжя, вул. Мікояна, 16

Телефон: (0612) 67-04-14

Email:  school95@meta.ua

http://school95zp.klasna.com/uk/site/index.html

 

Провідна педагогічна ідея досвіду:

Створювати умови для індивідуального розвитку учня, підвищення його пізнавальної активності, стійкої мотивації, розвивати інтерес до активного навчання через широке застосування на уроках фізики, астрономії, інформатики сучасних освітніх технологій та ресурсів Інтернету.

У педагогічній діяльності:

  • формувати позитивний освітній інформаційний простір застосовуючи сучасні інформаційні, дистанційні та хмарні технології навчання;
  • створювати та впроваджувати в навчально-методичний процес сучасні дидактичні інтерактивні он-лайнові технології  з метою підвищення пізнавальної активності учнів, формування навичок самостійної організації навчальної роботи учнів,  розкриття резервів творчого потенціалу учнів та їх індивідуального розвитку на уроках фізики, астрономії та інформатики;
  • створювати умови для розвитку інформаційно-комунікаційної компетентності учнів  — здатності учнів використовувати інформаційно-комунікаційні технології та відповідні засоби для виконання особистісних і суспільно значущих завдань.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:

Поширення Інтернету, накопичення в ньому практично необмеженої кількості освітньої інформації дає можливість будь-якій людині, з будь-якої точки земної кулі отримувати сучасні знання, можливість їх переробки, представлення. Сучасні університети як українські так і зарубіжні дають можливість отримати освіту дистанційно в найкращих вузах, прослухати курси лекцій знаменитих вчених не виходячи з дому. Учитель повинен зорієнтуватися сам та допомогти учням в необмеженому морі інформації.

Безперервна освіта сьогодні – це актуальне завдання для будь-якого професіонала є  основою загальноосвітньої підготовки.

В Державному стандарті базової і повної загальної середньої освіти  закладено вимоги до освіченості учнів, тому завдання вчителя:

  • направляти навчально-виховний процес на досягнення результатів, якими є ієрархічно підпорядковані ключова, загально предметна і предметна (галузева) компетентності;
  • формувати компетентність учня, що  складається  із  знань, умінь, досвіду, цінностей і ставлення, що можуть цілісно реалізовуватися на практиці;
  • розвивати інформаційно-комунікаційні компетентності учнів, як результат застосування  під час вивчення  всіх предметів навчального плану діяльнісного підходу;
  •  підтримувати діяльнісний підхід  спрямований на розвиток умінь і навичок особистості,  застосовувати на практиці здобуті знання з навчальних предметів, сприяти успішній адаптації людини в соціумі, професійній самореалізації, формуванню здібностей до колективної діяльності та самоосвіти.

Науково-теоретична база досвіду:

Проблему роботи учнів з глобальними інформаційними масивами розглядали протягом багатьох років: Є.С. Полат, А.А. Гін, Н.К. Зотова,       А.В. Куксін, В.М. Шейман, А.М. Хайт, О.М. Ястребцева, А.В. Худякова,    В.Г. Разумовський. Поняття компетентності й інформаційної компетентності розглядали О. Митник, М. Головань.

Доцільність та шляхи  упровадження комп’ютерних технологій у навчальний процес досліджували  вітчизняні та закордонні вчені, а саме: Г.Клейман, О. Козленко,

Н.Матяш, Є. Неведомська, Н. Семенюк, М. Сидорович, В. Соломін та інші. 

 Стисла анотація досвіду:

За інноваційним потенціалом досвід має комбінаторний характер, оскільки конструктивно поєднує провідні ідеї компетентнісного підходу, технологій і методик використання інформаційно-комунікативних технологій, ресурсів Інтернету у процесі вивчення фізики, астрономії, інформатики.

Авторські технології діяльності вчителя в створенні електронного контенту для організації самостійної роботи учнів:

  • створення електронних конспектів уроків  програмою ESB Editor;
  • створення інтерактивних вправ, тестів, плакатів програмою MasterTool;
  • створення дистанційних курсів на платформі MOODLE, регіональна програма Школа сучасних знань;
  • впровадження елементів дистанційної освіти в навчальний процес;
  • створено предметний блог «Фізика ЗЗШ І-ІІІ ступенів № 95»;
  • створено обласний блог «Навчальні проекти ФІЗИКА 7 клас»;
  • створено авторські розробки в Інтернет середовищі.

Результативність впровадження досвіду: 

Репрезентація досвіду: 

  1. 30.03.2014 р. VI міська педагогічна виставка перспективного досвіду  з теми «Використання сучасних інноваційних технологій при викладанні фізики та астрономії (MasteTool та ESB Editor)», Диплом ІІ ступеню, Сертифікат.
  2.  «Регіональна програма Школа сучасних знань. Авторський курс «НМК Астрономія 11 клас»»
  3. 26.11.2014 р. Міський практично-орієнтований майстер клас для методистів РМК, керівників ШМО, вчителів фізики. Проведення майстер-класу "Використання сучасних інноваційних технологій при викладанні фізики та астрономії (MasterTool та ESB Editor)"
  4. 30.09.2015 р. Міська Асоціація молодих педагогів фізики, І сесія. Виступ «Використання ІКТ технологій для створення електронного контенту вчителя».
  5. 18.12.2014 р. Виступ на Регіональному семінарі «Науково-методичні засади запровадження он-лайн технологій навчання в освітніх закладах». Технології дистанційного навчання, на платформі обласного проекту Школа Сучасних Знань, розроблено дистанційні курси «НМК Астрономія 11 клас», «Фізика 10 клас», «Фізика 11 клас», «Інформатика 9 клас». Регіональний семінар «Науково-методичні засади запровадження он-лайн технологій навчання в освітніх закладах»
  6. 2015р., участь у VІ Міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти-2015» в рамках освітньої системи Запоріжжя, Номінантна робота, Сертифікат досвіду роботи.
  7. 28.10.2015 р. Круглий стіл ЗНУ «Використання інтерактивних методів навчання на уроках астрономії як засіб розвитку творчих здібностей учнів». Виступ «Використання сучасних інноваційних технологій при викладанні астрономії»
  8.  30.10.2015 р. Районний семінар для заступників директорів шкіл Шевченківського району. Виступ «Хмарні технології в роботі вчителя».

Друковані роботи

  1. План-конспект уроку "Практична робота № 1", Астрономія 11 клас, №137/2014, Запорізький портал ЗапоВікі, 2014р.,  Cертифікат.
  2.  «Методичні рекомендації щодо використання навчальних проектів при вивченні фізики 7 класу у 2015-2016 н.р.» Крамаренко Н.В., Остапенко Т.М., ст. 188 Збірник «Основні орієнтири розвитку системи освіти Запорізької області у 2015-2016 навчальному році», методичні рекомендації, Запоріжжя, видавництво Кругозір, частина IV Природничо-математична освіта, 2015р. ст.. 188 .

Електронні публікації

Посилання на матеріал: https://drive.google.com/open?id=0B3gSeejvkIWyUTNCbDgxZ0EybVU



Джерело: https://drive.google.com/open?id=0B3gSeejvkIWyUTNCbDgxZ0EybVU
Категорія: дидактичне наповнення | Додав: tetyana013 (20.01.2016)
Переглядів: 1138 | Коментарі: 3 | Теги: Шевченківський район | Рейтинг: 1.0/39
Всього коментарів: 3
3 annalegutskaya88  
Чудовий матеріал! Дуже корисний

2 dibrova807  
Викладений матеріал широко висвітлює основні засоби застосування інтернет ресурсів у педагогічній практиці  вчителя.  Власне мені  дуже імпонує основна педагогічна ідея досвіду - впровадження в навчально-методичний процес сучасних інтерактивних програм та систем. Після ознайомлення , виникає бажання  освоїти  дані сучасні  засоби.

1 tomkovicht  
Дуже гарний матеріал!!!!Молодець!!!!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024