Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
дидактичне наповнення [53]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 20.04.2024, 00:54

Головна » Статті » 2015 КО: : дидактичне наповнення » дидактичне наповнення

Національно-патріотичне виховання на уроках предметів математично-природничого циклу
Національно-патріотичне виховання на уроках предметів математично-природничого циклу

Каракай Галина Анатоліївна, вчитель інформатики, спеціаліст вищої категорії, старший учитель, керівник творчої групи;
Свіріна Людмила Василівна, ЗДНВР, вчитель курсу «Основи здоров’я», спеціаліст ІІ категорії;
Приходько Ірина Володимирівна, вчитель математики, спеціаліст вищої категорії;
Ахметшина Валентина Борисівна, вчитель хімії та біології, спеціаліст вищої категорії, учитель-методист;
Вініченко Ельмира Сафаровна, вчитель фізики, спеціаліст;
Лобач Юлія Ігорівна, вчитель математики, спеціаліст;
Божко Світлана Олександрівна, вчитель географії, спеціаліст вищої категорії;
Кулик Ірина Григорівна, вчитель фізичної культури, спеціаліст І категорії.

Запорізький навчально-виховний комплекс № 68 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Рябенко Лариса Іванівна
Адреса: 69014, м. Запоріжжя, вул. Харчова, 35
Телефон: (0612) 68-79-68, факс (0612) 68-81-07
E-mail: znvk68@i.ua
Адресу сайту: http://znvk68.ucoz.ua

Провідна педагогічна ідея досвіду: 
      Кожен навчальний заклад для дитини повинен стати осередком становлення громадянина-патріота України, готового брати на себе відповідальність, самовіддано розбудовувати країну як суверенну, незалежну, демократичну, правову, соціальну державу, забезпечувати її національну безпеку, сприяти єдності української політичної нації та встановленню громадянського миру й злагоди в суспільстві.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: 
      Актуальність розробленої теми обумовлена необхідністю розв’язати задачу: виховання патріота, громадянина України, готового брати на себе відповідальність та самовіддано розбудовувати країну як суверенну, демократичну, правову, соціальну державу на уроках математично - природничого циклу. На виконання цих завдань і спрямована дана робота.
Науково-теоретична база досвіду:
      Практичний досвід базується на:
- «Основніорієнтиривихованняучнів 1-11 класівзагальноосвітніхнавчальнихзакладів» (затверджено наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту  України 31.10.2011 №1243)
- Національно-патріотичне виховання в контексті Програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів України»
- КОНЦЕПЦІЯНАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯДІТЕЙ ТА МОЛОДІ (наказ МОНУ від 16. 06. 2015 р.  № 641)
- Методичні рекомендаціїщодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах(наказ МОНУ від 16. 06. 2015 р.  № 641)
Стисла анотація досвіду: 
      Педагогічний колектив виходить з основної Концепції національно-патріотичного виховання як головного напрямку навчально-виховної роботи, що за своїм значенням є стратегічним завданням. У роботі змістовно представлена теоретична частина, в якій викладаються методологічні та психолого-педагогічні основи розглянутих понять. Творчий колектив педагогів Запорізького НВК №68 показав в своїй роботі ґрунтовну теоретичну підготовку  з курсів педагогіки, психології, методів викладання та уміння самостійно працювати і творчо вирішувати педагогічні завдання.
      Під час викладання  сучасної фізики вчителем створюється освітньо-пізнавальний процес як засіб формування освітньо-пізнавальних, патріотичних якостей учнів, виховання національної свідомості, поглиблення знань про свій народ. Його наукові та культурні традиції. Використання якісних задач у вигляді літературних уривків сприяє затвердженню громадських цінностей, розвиває цілісність світу. Використання приказок, прислів’ів та казок на уроках виховує в учнів любов до батьківщини, родини, розуміння національних цінностей, формує гордість за себе як нащадка славетних українських предків.
      Під час вивчення шкільної географії, біології на уроках вчитель реалізує принцип національної спрямованості, а саме: формування в учнів шанобливого ставлення учнів до традицій і звичаїв українського народу, національної свідомості збереження природи рідного краю, підтримання важливих рис української нації, уявлення про досягнення України в галузях господарства та її місце на світовому рівні.  Ці завдання успішно реалізуються шляхами практичного вивчення особливостей природи, господарства, населення рідного краю, в процесі організації активних форм навчальної діяльності.
      Виховання в учнів почуття патріотизму на уроках математики здійснюється з урахуванням вікових особливостей учнів. У 5-6 класах пріоритети надаються вихованню любові до України, її природи шляхом розв’язування задач з історичними даними, відомостями про тваринний та рослинний світ регіону. У 7-9 класах розширюються знання про національну культуру за допомогою українських орнаментів в процесі вивчення геометричних перетворень. В 10-11 класах виховання почутті патріотизму формуються при проведення позакласних заходів, присвячених видатним українським математикам (предметний тиждень, КВК, «Що?Де?Коли» та ін.).
      Патріотичне виховання на уроках інформатики здійснюється відповідно вікових особливостей:  використання фізкультхвилинки національного спрямування( «Україна - ти моя надія» та ін..), при вивченні тестового процесора – робота з українськими казками, творами українських письменників,при вивченні графічного процесора - створення українських орнаментів та зображення з національним змістом, при роботі з табличним процесором та базами даних - виконання завдань, пов’язаних з промисловістю України.
      Формування витривалості, сили, свідомого ставлення до власного здоров’я як важливим аспектом створення здорової української нації відбувається на уроках фізичної культури та основ здоров’я.
      В позакласній роботі окремо виділяється святкування національних свят: День Захисника вітчизни, Пам’ять жертв голодомору, голокосту, День української писемності, День пам’яті Чорнобильської катастрофи, революції Гідності, Трагедії Бабиного яру, День партизанської слави в Україні та вшанування Видатних українців.
Результативність впровадження досвіду: 
      Виконана робота колективу педагогів Запорізького НВК №68, розроблена  теоретична  та частина, плани - конспектів уроків, дидактичний матеріал з даної теми представляє практичний інтерес для вчителів загальноосвітніх шкіл, відповідає вимогам сучасної педагогіки.
Репрезентація досвіду:
      досвід було презентовано на педагогічній раді закладу, на засіданні методичної ради 
Посилання на матеріал 
      http://znvk68.ucoz.ua/index/dosvid_vchiteliv_prirodnicho_matematichnogo_ciklu_predmetiv/0-71
Категорія: дидактичне наповнення | Додав: shevchenko (22.01.2016)
Переглядів: 3630 | Коментарі: 4 | Теги: Шевченківський район | Рейтинг: 1.0/404
Всього коментарів: 4
4 lik_zap  
Глибокий, грунтовний матерiал, придатний до практичної дiяльностi.

3 shado  
Творча, грунтовна, системна робота. Висвітлює педагогічну майстерність у розгляданні питання національно-патріотичного виховання на уроках природничо - математичного циклу.

2 dibrova807  
Робота  висвітлює  органічне поєднання  системи принципів  національно-патріотичного  виховання  школярів і вказує на шляхи їх  реалізації  на уроках  природничо-математичного  циклу.

1 OksanaGusak  
Професійна, якісна, комплексна та цікава робота, яку збагачено системним досвідом викладання предметів природничо-математичного циклу. Від мене +1 !!!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024