Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
дидактичне наповнення [53]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 28.03.2024, 17:53

Головна » Статті » 2015 КО: : дидактичне наповнення » дидактичне наповнення

Мотивація пізнавальної діяльності як засіб саморозвитку й реалізації учня

Мотивація пізнавальної діяльності як засіб саморозвитку й реалізації учня

 

Рибалка Тетяна Володимирівна,


учитель української мови та літератури,
«спеціаліст вищої категорії»


Запорізька загальноосвітня школа І–ІІІступенів № 66, 
директор: Киба М.М.
адреса:  69032 м. Зaпopiжжя, вул. Рекордна, б. 1,
 тел.: (061)236-97-34, 


E-mail: school66zp@і.uа 
http: school66zp.org 

 


 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду
    Наданий досвід роботи вчителя висвітлює науково-дослідницьку роботу за проблемою, яка дає дітям радість праці, радість успіху в навчанні, пробуджує в їхніх серцях почуття гордості, власної гідності — це перша заповідь виховання. У наших школах не повинно бути нещасливих дітей, душу яких гнітить думка, що вони ні на що не здібні. Успіх у навчанні — єдине джерело внутрніх сил дитини, які породжують енергію для переборення труднощів, бажання вчитися.


Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:

    не можна вчителю, який готується до уроку, приступити до вибору методів, прийомів навчання та визначення форми його проведення, не врахувавши мотиваційно-стимуляційного компонента процесу навчання. Важливою для педагогіки залишається проблема усвідомлюваності мотивів. Адже якщо мотивація навчальної діяльності полягає в усвідомленні учнем  доцільності виконання певних навчальних дій, то завдання вчителя значно спрощується, оскільки зводиться до чіткої постановки мети уроку й обґрунтування доцільності їхнього досягнення. Звідси - висновки про те, що варто це зробити й успіхи прийдуть самі по собі. 


Науково-теоретична база досвіду
   Особистий педагогічний досвід оснований на використанні науково-методичних робіт сучасних вітчизняних і зарубіжних науковців, психологів, учених-методистів, які вказують на стимуляційно-мотиваційний компонент процесу навчання: В.О.Сухомлинський, Г.С. Костюк, О.В. Петровський, М.Г. Ярошевський,                   А.Ф. Лазурський, О.М. Леонтьєв, А.К. Маркова, Л.І. Божович, М.В.Матюхіна,              У. Макдауголл, Г. Маррей,  А. Маслоу, С.Л. Рубінштейн,     Д.Н. Узнадзе.


Стисла анотація досвіду:

    у роботі розкриті методи, форми, принципи педагогічної підтримки, які формують у учнів глибокі мотиви навчання, створюючи для цього відповідні умови на уроках. Сьогодні є вже підстави говорити й про нове могутнє джерело мотивації — ринок праці. Атмосфера конкуренції, потреба відстояти, поліпшити свою життєву позицію, прагнення успіху, нарешті, страх безробіття — усі ці притаманні ринкові чинники формують особливу соціальну психологію, яка передається дітям уже в сім'ї. Тому з'являється  потреба якнайшвидше «стати на ноги», «домогтись чогось» через навчання. Матеріал містить пізнавальні стимули по класах (5-11 кл.), «уявні» стимули, причини зниження успіхів у навчанні, стимули заохочення учнівської діяльності,які відображені в презентації.


Результативність упровадження досвіду
    Мною були, протягом п’яти років, проведені дослідження, метою яких було вивчення пізнавальних стимулів по класах, щоб навчання було ефективним і плідним, стало радістю й задоволенням для кожної дитини.
Я дійшла висновку, що справжній учитель кожним своїм словом і дією має перекону-вати учнів у своїй щирості, доброзичливості та  справедливості. Тільки за цієї умови можна виховувати позитивні мотиви до навчання, як до відповідальної, цікавої й радісної праці.
Досліджувалися наступні питання:

  • поняття про стимуляційно-мотиваційний компонент процесу навчання;
  • психологічні теорії мотивації діяльності особистості;
  • мотивація навчальної діяльності та її типи;
  • групи навчальних мотивів;
  • особливості розвитку мотиваційної сфери підлітка;
  • характеристика методів дослідження мотивів особистості.

На основі отриманих результатів я дійшла висновку, що учитель формує  в учнів глибокі мотиви навчання, створюючи для цього відповідні умови на уроках. Але цей процес розраховано на творчість учителя, його постійне вдосконалення.


Репрезентація досвіду
Проблема мотивації пізнавальної діяльності як засобу саморозвитку й самореалізації учня викликає зацікавленість у вчителів будь-якого предмета. У цьому я переконалась на засіданнях кафедри вчителів суспільно-гуманітарного циклу, присвячених даній темі.

Посилання на матеріал: 

https://drive.google.com/file/d/0B5SdI01Fua2SVDVLelNCa3pwdUk/view



Джерело: https://drive.google.com/file/d/0B5SdI01Fua2SVDVLelNCa3pwdUk/view
Категорія: дидактичне наповнення | Додав: LeninRMO (10.01.2016)
Переглядів: 1428 | Коментарі: 11 | Рейтинг: 1.0/175
Всього коментарів: 11
11 svetlanashevchenko56  
Грунтовний підхід до питання свідчить про зацікавленість педагога та систему в роботі з даної проблеми.

5 irishaworks  
Мотивація - один із важливих етапів уроку. Правильна мотивація полегшить співпрацю учнів і вчителя. Хотілося б розглянути досвід детальніше. Дякую!

6 tanyarybalka1975  
Щиро дякую!

4 w999  
Обов'язкова складова розвитку навчальної діяльності ( мотивація) -запорука успіху на уроці. Нехай щастить!

9 tanyarybalka1975  
Вдячна за коментар.

3 kir090  
Відсутність мотивації - найпоширеніша проблема, через яку підлітки просто деградують. Бажаю успіхів та натхнення!

10 tanyarybalka1975  
Дякую.

2 19petrov72  
Педагогічна праця є актуальною для роботи з сучасною молоддю.

7 tanyarybalka1975  
Дякую за підтримку!

1 solovjev1969  
Цікаво розглянути було б досвід своєї колеги, бо професійна мотивація поглиблює знання учня.

8 tanyarybalka1975  
Перегляньте роботу в посиланні. Приємно відчувати підтримку.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024