Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
дидактичне наповнення [53]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.08.2020, 16:51

Головна » Статті » 2015 КО: : дидактичне наповнення » дидактичне наповнення

Математичний диктант як одна з ефективних форм організації самостійної роботи учнів

Тема: Математичний диктант як одна з ефективних форм організації самостійної роботи учнів.

ПІБ автора: Ткачова Тетяна Василівна, вчитель математики, спеціаліст ІІ категорії

Контактна інформація про навчальний заклад:

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 36

Запорізької міської ради Запорізької області

Директор :Татарова Ірина Іванівна

Адреса:м. Запоріжжя, вул. Билкіна, 12, 69034

Телефон: 0612-7697249

e-mail: scool-36@yandex.ua

адреса сайту: scool-36.narod.ru

Провідна педагогічна ідея досвіду.

Необхідність формування в учнів уміння оперувати набутими знаннями, знаходити роз’вязання вправ в нестандартних умовах,  розвивати логічне мислення, формування лаконічності і точності мислення, самостійно робити висновки й узагальнення, застосовувати їх в практичній діяльності.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвід

За новим Державним стандартом, в якому зазначено, що основною метою освітньої галузі "Математика" є формування в учнів математичної компетентності; розвиток здатності чітко та аргументовано формулювати і висловлювати свої судження; забезпечення інтелектуального розвитку учнів. Виникає потреба змістити акценти від відпрацювання навичок до формування усвідомленого розуміння математичних понять , процесів, зв’язків між математичними об’єктами. З метою виховання особистості, здатної ефективно діяти в різних сферах життєдіяльності, головним завданням учителя є формування у учнів умінь виділяти головне, аналізувати, узагальнювати, систематизувати інформацію, робити висновки та застосовувати набуті знання на практиці.

Контроль є важливим чинником керування навчально-виховним процесом, одним із дієвих засобів підвищення ефективності навчальної діяльності. Від того, як він організований, на що націлений, істотно залежить ефективність навчальної роботи. Саме з цього в шкільній практиці приділяється серйозна увага способам організації контролю, його змісту. Для цього ведеться велика робота щодо вдосконалення форм і методів контролю. Ця робота завжди пов’язана з прагненням більш повно реалізувати цілі і завдання шкільної математичної освіти, вона відображає ті чи інші зміни, які відбуваються в системі навчання математики.

Науково-теоретична база досвіду є головні положення щодо розвитку загальної середньої освіти в Україні, викладені в Законах України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Державній національній програмі «Освіта», Державному стандарті базової і повної середньої освіти.

Питанню застосування математичних диктантів в навчально-пізнавальному процесі приділено достатньо уваги в науковій літературі (Баймуханов Б. Б, Бевз Г.П, Груденов Я.І., Карпінська І.Й., Пометун О., Пироженко Л. ).

Питання застосування математичних диктантів на уроках математики також розглянуті у педагогічній пресі (Т. Л. Корнієнко, В. І. Фіго­тіна.  « Математичні диктанти», Сотнікова Г.О.» Контрольно-оцінювальна діяльність учнів», Гарна С.В. «Математичні диктанти»).

Стисла анотація досвіду.

Однією з ефективних форм організації  роботи учнів на уроці, є математичні диктанти - короткочасні письмові роботи, під час яких учні, сприймаючи завдання на слух (повністю чи частково), виконують їх письмово або записуючи лише результати. Математичний диктант призначається для оперативного і систематичного контролю знань учнів на різних етапах уроку, дозволяє визначити рівень знань учнів і негайно усунути прогалини в знаннях учнів з даної теми. Диктанти перевіряються негайно, за допомогою самоперевірки, взаємоперевірки, вчителем. Їх перевірка надає можливість бачити чітку картину того як засвоюється учнями новий матеріал та степінь його засвоєння

Результативність впровадження досвіду.

Підвищився рівень знань, умінь, навичок учнів, покращилась математична мова, пам’ять, рівень мислення. Дає змогу реалізувати індивідуальний підхід та принципи диференційного навчання на практиці. 

Репрезентація досвіду: 

На рівні навчального закладу : виступ на засіданні шкільного методичного об’єднання .

Теги: Заводський, форма, математика, диктант, організація, самоперевірка, взаємоперевірка, контроль.

Посилання: http://pedvistavka-zav-zp.blogspot.com/p/blog-page_12.html

Категорія: дидактичне наповнення | Додав: s0soldatenko (22.01.2016)
Переглядів: 630 | Рейтинг: 1.0/24
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020