Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
дидактичне наповнення [53]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 23.04.2024, 18:29

Головна » Статті » 2015 КО: : дидактичне наповнення » дидактичне наповнення

Формування навичок соціальної поведінки засобами казкотерапії та медіапрактик

Формування навичок соціальної поведінки засобами казкотерапії та медіапрактик

 Момот Олена Борисівна, практичний психолог; кваліфікаційна категорія «спеціаліст другої категорії»

 Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №270 «Іскринка» Запорізької міської ради Запорізької області;

 Завідувач: Сукач Наталя Петрівна

 Адреса: вул. Чарівна 157-г

 Телефон: (0612) 67-48-14

 e-mail: dnziskrinka@ukr.net

  Сайт: iskrinka.zp.ua

 

Провідна педагогічна ідея досвіду

 Кожного малюка понад усе цікавить казка. Її виховний вплив не можливо переоцінити. Тому формування навичок соціальної поведінки саме засобами казкотерапії та медіапрактик вважаємо сучасним методом виховання дошкільнят. Дуже добре, коли казку можна не тільки слухати, але й побачити - тут на допомогу і прийде сучасне медіамистетство - мультфільм. Мультиплікаційні фільми дуже сильно впливають на розвиток дітей дошкільного віку: формують у них первинні уявлення про добро і зло, еталони гарної і поганої поведінки. Через порівняння себе з улюбленими героями дошкільник має можливість навчитися позитивно сприймати себе, справлятися зі своїми страхами і труднощами, шанобливо ставитися до інших.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду

Ми живемо в епоху глобальної перебудови суспільства, переходу освіти,  в тому числі й дошкільної, до нових – креативних технологій виховання і навчання. Такі зміни зумовлюють необхідність самовдосконалення практичного психолога як фахівця та особистості – його відкритість інноваціям, висока професійна культура, розвинена психолого-педагогічна рефлексія, уміння застосовувати сучасні методи й засоби освіти дошкільника. Тому вирішено попрацювати над соціалізацією дошкільників 4-х – 5-ти років засобами казкотерапії, але за допомогою медіамистецтва, тобто мультиплікації. Це цікаво, сучасно, ефективно.

Науково-теоретична база досвіду

 Проблема морального виховання в аспекті формування навичок соціальної поведінки особистості розглядається вченими, у таких аспектах: виховання моральної культури особистості – В.Бачінін, Т.Гуменникова, формування моральної активності дітей  - І.Зайцева, Л. Крайнова.

У низці досліджень розглядаються різні засоби морального виховання дітей: національний фольклор  - А.Богуш, М.Стельмахович, художня література – Н. Ільїнська, Т. Ружевич, казка - А.Богуш, А. Щерба, В.Сухомлинский.

Найбільш ґрунтовно та всебічно казкотерапією у своїх працях розкриває доктор психології, ректор Інституту казкотерапії, психолог, психотерапевт Т.Д. Зінкевич-Євстєгнєєва. Вона є автором психолого-педагогічної технології «Комплексна казкотерапія», а також автором великої кількості книг: «Основи казкотерапії», «Ігри в казкотерапії», «Путь к волшебству» та ін.

Роботу з казкотерапії висвітлює Л.Л. Шалімова у книзі «Казкотерапія як засіб розвитку дошкільнят». Нею розроблено тематичні комплексні заняття, психологічні тести для дітей, зроблено добірку літературних творів.  Досвідчений дитячий психолог В.В. Алєксєєнко, дуже детально розкриває роботу з казкою у своїй книзі «Граємо у казку. Виховання та розвиток особистості дитини».

Н.А. Сакович у своїй книзі «Практика казкотерапії» ділиться збірками казок, ігор та казкотерапевтичних програм, розроблених психологами-прак­тиками. Один з розділів цієї книги -  «Мій друг —  мультик» (Т. В. Кунигель), розкриває перед нами цикл занять з використанням сучасного жанру кіно – мультиплікації.

Проблему медіаосвіти та шляхи її впровадження в сучасних навчальних закладах висвітлює Дегтярьова Г.А., доцент кафедри суспільно-гуманітарних дисциплін КВНЗ “Харківська академія неперервної освіти”, канд. пед. наук. Найдьонова Л.А. (Інститут соціальної та політичної психології НАПН України) розкрила психологічні механізми медіаосвіти дітей різного віку. 

Стисла анотація досвіду

Програма «Мультиманія» - це цикл занять з використанням сучасного жанру кіно – мультиплікації. Сама програма базується на «дитячому» методі казкотерапії, який обернутий до чистої й сприйнятливої дитячої природи, щасливому, прекрасному і допитливому погляду на світ, на життя. У поєдинку з книгою телевізор без зусиль вийшов переможцем, адже дивитися видовище легше і цікавіше. І цей інтерес ми вирішили використати, вибравши для казкотерапевтичної програми роботи з дітьми 4-5 років мультиплікаційний жанр.  Прагнемо, щоб мультфільм став ще одним помічником, другом, поряд з книгою, мистецтвом, наукою.

Як і казка, спеціальним чином підібрані мультфільми несуть метафоричне навантаження, доступне для осмислення дітьми даного віку. Дитині мало просто подивитися мультфільм і переказати сюжет. Необхідно бути поруч і допомагати їй осмислити побачене, разом шукати і знаходити значення тих чи інших вчинків героїв та отриманих ними життєвих уроків. У цьому випадку мультфільм, казка, кінофільм ніколи не відведуть дитину від реальності. Навпаки, допоможуть їй стати в реальному житті активним творцем.

Програма «Мультиманія» будується на тому, що у зміст мультфільму «упаковуються» завдання, які вирішуються шляхом бесід, обговорень, роздумів; доповнюються заняття іграми та вправами.

Зупинивши свій вибір на українських мультфільмах, здебільшого, Київської кіностудії,  хочемо привернути увагу дітей та дорослих до творчості наших українських мультиплікаторів, сприяючи активізації патріотичного виховання. 

Результативність впровадження досвіду

Після реалізації цієї корекційно-розвивальної програми дошкільнята оволоділи  комунікативними вміннями, навчилися цінувати в собі та інших позитивні риси характеру, що в свою чергу сприяє створенню позитивного емоційного фону в групі; у дітей відбулося зниження стану тривожності, агресивність, імпульсивності.

Репрезентація досвіду

Програма затверджена науково-методичною радою ІАМЦ  протокол №2 від 24.11.2015

Програма репрезентована на засіданні педагогічної ради ДНЗ №270 в серпні 2015 року (протокол №5 від 25.08.2015, на засіданні РМО практичних психологів Шевченківського району.

З жовтня 2015 року практичний психолог успішно апробує програму  «Мультиманія» в групах молодшого та середнього дошкільного віку ДНЗ №270.

Посилання на матеріал: http://iskrinka.zp.ua/konsultatsiyi-psyhologa/



Джерело: http://iskrinka.zp.ua/konsultatsiyi-psyhologa/
Категорія: дидактичне наповнення | Додав: tetyana013 (18.01.2016)
Переглядів: 1264 | Коментарі: 1 | Теги: Шевченківський район | Рейтинг: 1.0/36
Всього коментарів: 1
1 leto4  
Ваша робота є дуже корисною для колег, можна використовувати у виховній роботі, поширювати досвід, надрукувати у фахових виданнях

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024