Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
дидактичне наповнення [53]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 13:52

Головна » Статті » 2015 КО: : дидактичне наповнення » дидактичне наповнення

Формування креативної компетентності як здатності до творчого розв’язання навчальних задач
Формування креативної компетентності як здатності до творчого розв’язання навчальних задач

Карпачова Наталя Ярославівна, вчитель української мови та літератури, «спеціаліст вищої категорії»

Легонькова Тетяна Володимирівна, вчитель української мови та літератури,  «спеціаліст першої категорії»

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №80 Запорізької міської ради Запорізької області
 
Директор: Ганюкова Катерина Степанівна
 
Адреса: вул. Магара, 5а 
Телефон: 769 80 25    

Провідна педагогічна ідея досвід: Набуття навичок правильного написання слів та комунікативно доцільного використання їх у власному мовленні – тривалий і складний процес, що не завжди викликає інтерес у учнів. Мовні ігри, ребуси, шаради, «хмаринки» мають зацікавити учнів, поглибити у них любов до рідної мови, сприятимуть розвитку кмітливості і спостережливості.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Одна з основних проблем, які виникають в учнів – комунікативна, адже пасивна лексика переважає над активною, що викликає труднощі під час процесу спілкування та адаптації у сучасному суспільстві. Мовні ігри активізують та поширюють словниковий запас школярів, привчають проводити аналітико-синтетичну роботу над словом і реченням, поліпшують фонематичний слух у дітей, розвивають правописну зіркість, викликають позитивні емоції та інтерес до вивчення мови. Під час гри учні виявляють самостійність, ініціативу в засвоєнні навчального матеріалу. Здатність до творчого розв’язання навчальних задач сприяє формуванню креативної компетентності людини, що є особливо актуальним і перспективним в умовах переходу на новий Державний стандарт освіти. Тому вважаємо доцільним використання даних матеріалів на уроках української мови та в позакласній роботі з предмета з метою актуалізації комунікативної та корекційної роботи (як з учнями загальноосвітніх класів, так і класів інтенсивної педагогічної корекції).

Науково-теоретична база досвідузнаходить вияв у різнобічному і систематичному збагаченні мовлення учнів виражальними засобами мови, що мають здійснюватися у процесі реалізації внутрішньопредметних зв’язків і забезпечити розширення лексичного запасу дітей (особливо із класів інтенсивної педагогічної корекції). Д.Б.Богоявленська вважає творчістю «інтелектуальну активність, яка поєднує в собі два компонента: пізнавальний (загальні розумові здібності) та мотивацію» [1, 42], тому науково-теоретична база досвіду базується на дослідженнях учених щодо психолого-педагогічних основ корекційної роботи, а саме: Моткова О.І., Богоявленської Б.П., Миронової С. П., Бондар В. І., Соботович Є. Ф. Принцип практичної спрямованості навчання, «здатність дивуватися і пізнавати, вміння знаходити рішення в нестандартних ситуаціях, націлених на відкриття нового і здатність до глибокого усвідомлення свого досвіду» [2, 15] становлять основу даного досвіду.

Стисла анотація досвіду: Даний дидактичний матеріал створено з урахуванням програмних вимог щодо реалізації нових Державних стандартів початкової та загальної середньої освіти з теми «Морфологія». Цікаві вправи та ігри з мови використовуються на всіх етапах уроку. Дидактичні матеріали включають рекомендації для учнів та педагогів щодо специфіки роботи з ребусами, кросвордами, мовними іграми тощо; завдань для учнів (окремо з кожної частини мови) та кольорових додатків, зручних у використанні.

Призначається як для позакласної роботи, так і для використання на різних етапах уроків української мови. Специфіка використання залежатиме від методичної підготовки, уміння та досвіду учителя, його бажання працювати креативно, враховуючи особливості конкретної аудиторії.

Результативність впровадження досвіду: Досвід показує, що подібні завдання прищеплюють інтерес до вивченої теми, сприяють розвиткові правописної зіркості, поліпшують фонематичний слух. Під час ігор учні частіше проявляють самостійність та ініціативу в засвоєнні та закріпленні матеріалу. Подібні вправи допомагають підготувати людину творчу, мислячу, яка не тільки має знання, але і вміє творчо використовувати їх у житті. На своїх уроках ми впроваджуємо ігрові елементи, щоб створити нестандартні ситуації, залучити до роботи пасивних дітей,  викликати позитивні емоції та спонукати змагатися, досліджувати,  аналізувати. Своєрідність цих дидактико-граматичних жанрів дала змогу в цікавій формі вивчати, повторювати, закріплювати та поглиблювати знання учнів з мови, сприяла досягненню конкретних результатів, а саме:

  • удосконалено граматичну та пунктуаційну грамотність учнів;
  • у цікавій формі здійснено повторення вивчених орфограм;
  • закріплено основні знання учнів із синтаксису;
  • закріплено навички правопису слів, що не перевіряються правилами або є важкими для написання;
  • розширено лексичний запас школярів ;
  • відбувається підвищення інтелектуальної активності учнів;
  • сформовано навички роботи з науково-популярною літературою з мовознавства та зі словниками різних типів.

Репрезентація досвіду: Даний матеріал опрацьовано на базі Запорізької загальноосвітньої школи I-III ступенів № 80 Запорізької міської ради Запорізької області учителями української філології 5-9 класів; проаналізовано під час засідання ШМО філологів даної школи, використано шкільним логопедом під час занять з корекції мовлення.

Посилання на матеріал http://school80.at.ua

Категорія: дидактичне наповнення | Додав: kommun (21.01.2016)
Переглядів: 669 | Рейтинг: 1.0/39
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024