Ефективність використання дидактичного матеріалу на уроках англійської мови в початковій школі
Подгорна Олена Володимирівна, вчитель англійської мови, спеціаліст І категорії
Запорізька гімназія № 107 Запорізької міської ради Запорізької області
директор: Єрмак Галина Вікторівна
адреса: пр. 40-річчя Перемоги буд. 59, м. Зaпopiжжя, 69118
тел.: (061)2799368
е-mail: zpkrsc107@ukr.net
адреса сайту: http://planeta107.zp.ua/
Провідна педагогічна ідея досвіду Завжди намагаюся розуміти й відчувати душу дитини, намагаюся сіяти вічне в дитячих серцях. Вчитель є взірцем усього кращого, він не має права на помилку, бо мусить освітлювати дорогу усім, у кого є сумніви, вчити долати перешкоди, насолоджуватися життям. Тому я займаюся розробкою і впровадженням методики використання дидактичного матеріалу для навчання та розвитку творчого викладу думок учнями на початковому етапі навчання. Створюю комплекс дидактичних матеріалів для використання на уроках англійської мови, що допоможе моїм учням краще сприймати та закріплювати лексичний та граматичний матеріал.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду У початковій школі закладаються основи знань, умінь і практичних навичок, які необхідні для подальшого навчання, вміння дітей самостійно оволодіти знаннями, пробуджується інтерес до навчання, але цей процес ускладнюється віковими особливостями молодших школярів. Вони швидко переключають увагу і втомлюються. Одним із ефективних засобів розвитку інтересу до навчального предмета поряд з іншими методами та прийомами, які використовуються на уроках, я вважаю використання дидактичного матеріалу. Як показує досвід, дидактичні матеріали є актуальними в будь-якому віці. Найбільша цінність цього методу в тому, що він актуальний завжди та на будь-якому етапі уроку.
Науково-теоретична база досвіду Сьогодні в центрі уваги учень, його особистість, неповторний внутрішній світ. Ранній розвиток дітей стає в наш час все більш популярним. Тому, я вважаю основне завдання сучасного вчителя – вибрати форми і методи організації навчальної діяльності учнів, які відповідають поставленій меті – розвитку особистості учня. Аналіз методичної літератури дозволяє зробити висновок про те, що для навчання іншомовного спілкування вчені-методисти пропонують використовувати різні види дидактичних матеріалів. Однією з найпопулярніших систем раннього розвитку є методика Марії Монтессорі. Також я користуюся розробками таких вчених як: С. Френе, Р. Кузіне, Д. Ельконіна та Г. Домана.
Стисла анотація досвіду На мою думку, в професії вчителя є складові архітектора, як будівничого дитячої особистості; скульптора, який відсікає все зайве, аби створити щось величне; живописця, який передає красу довкілля; лікаря, завданням якого є оздоровлення душі і тіла; археолога, який впевнено досліджує і являє світові таємниці; хлібороба, який засіває ниву, аби вона проросла врожаями. Вчитель творить все це, водночас, тримаючи в своїх руках найтендітніше творіння – дитячу душу. І дуже хочеться не помилитися, а підібрати золотий ключик до його величності Дитинства, створити атмосферу віри, надії, любові, впевненості в майбутньому, вчити перемагати , долати перешкоди. Діти від природи допитливі і сповнені бажання вчитися. Для того, щоб кожна дитина могла розвинути свої творчі можливості, необхідне розумне керівництво з боку вчителя. Учитель, застосовуючи дидактичні матеріали на уроці, має, відповідно до завдань уроку, чітко визначити дидактичну мету такої роботи. Введення наочності передбачає гнучкість методики вивчення – потребує від учителя знань, умінь, певних навичок, а також творчого підходу до проведення уроку. Наочність або дидактичні матеріали – «творча форма навчання». Наочність допомагає розвинути спостережливість, увагу, пам'ять, мислення, мову. Я використовую наочність при вивченні будь-якої теми. Учні в легкій обстановці можуть виразити свої думки. Враховуючи все це я зробила висновок, що використання дидактичного матеріалу на уроках є ефективним та актуальним.
Результативність впровадження досвіду Сучасна дидактика, звертаючись до ігрових форм навчання на уроках іноземної мови, вбачає в них можливості ефективної взаємодії педагога й учнів, продуктивної форми їх спілкування. У процесі роботи з дидактичним матеріалом в учнів виробляється звичка зосереджуватися, самостійно думати, розвивати увагу. Захопившись, діти не помічають, що навчаються, до того ж до активної діяльності залучаються навіть найпасивніші учні. Використовуючи на уроках англійської мови дидактичний матеріал (пазли, яскраві малюнки, таблиці, картки, плакати, кубики з зображенням предметів, портфельчики, тощо; презентації, також впроваджую кейс-метод) я помітила, що процес навчання для учнів став цікавішим. Наочність створює у дітей бадьорий настрій, полегшує засвоєння навчального матеріалу, покращує результати.
Репрезентація досвіду Виступ на засіданні ШМО, розміщення матеріалів на методичному порталі «Учительський журнал on-line» 2012р. та в електронному журналі «Раз ступенька, два ступенька» березень 2013р., в рамках роботи районної творчої групи 2013р. та 2014р.
Посилання на матеріал http://planeta107.zp.ua/index.php/2010-06-16-15-34-58/2011-04-25-16-19-41/2900----l----------r
|