Дидактичне забезпечення компетентнісного підходу до реалізації змісту середньої математичної освіти учнів 5 класів
Подопросвєтова Ірина Павлівна,
вчитель математики, вища категорія
Запорізька загальноосвітня школа I – III ступенів № 14 Запорізької міської ради Запорізької області,
вул. Калініна, 90, м. Запоріжжя, 65040
тел.(061)769-80-28, (061)769-80-30
Директор школи: Чумак Тарас Олександрович
Провідна педагогічна ідея досвіду – Контроль знань учнів є складовою частиною процесу навчання. По визначенню: контроль – це співвідношення досягнутих результатів запланованим цілям навчання. Правильно поставлений контроль навчальної діяльності учнів дозволяє вчителю оцінити одержані ними знання, уміння та навички, вчасно надати необхідну допомогу і добитися поставлених цілей навчання. Все це в сукупності створює сприятливі умови для розвитку пізнавальних здібностей учнів.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду – Основна мета контролю знань і умінь учнів полягає у виявленні досягнень успіхів учнів, у вказівці шляхів удосконалення, поглиблення ЗУН з тим, щоб створювалися умови для наступного включення школяра в активну творчу діяльність. За допомогою контролю визначається вихідний рівень для подальшого оволодіння знаннями, вміннями і навичками, вивчається глибина їх та обсяг освоєння. Порівнюються плановане з дійсними результатами, встановлюється ефективність використання вчителем методів, форм і засобів навчання.
Науково – теоретична база досвіду – Мною були розроблені тематичні контрольні роботи, які я можу використовувати під час роботи у 5 класі. Зміст завдань відповідає державному стандарту освіти, навчальній програмі та підручнику Тарасенкової «Математика 5 клас». Кількість контрольних робіт відповідає рекомендаціям, передбаченим Інструктивним листом МОН України. Під час розробки контрольних робіт я спиралась на роботи дидактів і методистів: Капіносова А.М., Аванесова В.А., Якиманська І.С.
Стисла анотація досвіду – 10 тематичних контрольних робіт складаються з двох рівноцінних варіантів. Зміст завдань поділено на три частини. Перша частини відповідає початковому та середньому рівням навчальних досягнень, друга – достатньому, третя – високому рівню навчальних досягнень. Виконання першої частини оцінюється в 6 балів, за виконання другої та третьої частини учні отримують по три бали. Максимальна оцінка за роботу – 12 балів. Перша частина містить тестові завдання, що дає можливість уже в 5 класі готувати учнів до ЗНО. Друга та третя частини містять завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю. Діти можуть самостійно вибирати запропоновані завдання, набираючи відповідну кількість балів.
Результативність впровадження досвіду – Розроблені тематичні контрольні роботи допомагають організувати диференційну роботу з учнями, які проявляють інтерес до предмета, з учнями, які мають проблеми у вивченні матеріалу, дають можливість учням оперувати набутими знаннями, розвивати логічне мислення.
Репрезентація досвіду – ЗОШ № 14, ШМО вчителів природничо – математичних наук.
Посилання на матеріал http://metodichka14.blogspot.com
|