Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [50]
Позашкілля [21]
Психологічний супровід [27]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 03.05.2024, 23:26

Головна » Статті » Виховання і розвиток » Виховна взаємодія

Класне самоврядування - відмінна школа життя та будівництва демократичного суспільства
Класне  самоврядування - відмінна школа життя та будівництва демократичного  суспільства

Попкова Світлана Іванівна, вчитель математики, класний керівник 9 класу, спеціаліст першої  категорії.

Запорізька спеціалізована школа  І-ІІІ ступенів №72
з поглибленим вивченням хімії та біології Запорізької міської ради Запорізької області.
 
Директор  - Усова Тетяна Миколаївна
 
Адреса: 69005, м.Запоріжжя, вул.Лермонтова,  21, 
т. 233-41-10,
school72@ukr.net

   


Провідна педагогічна ідея досвід: Серед найголовніших завдань сучасної освіти Концепція загальної середньої освіти визначає запровадження таких методів навчання, які розвивають «уміння самостійно вчитись, критично мислити, здатність до самопізнання і самореалізації особистості в різних видих творчої діяльності, навички, необхідні для життєвого і професійного вибору». Розвитку творчих здібностей дітей слід приділяти увагу з раннього дитинства.   Традиційна українська школа розглядає кожну дитину не тільки як  об’єкт, що  отребує впливу, скільки  особистість, що інтенсивно розвивається в процесі навчальної діяльності, а щоб учень займав активну позицію в процесі навчальної діяльності, він повинен мати потужні джерела мотивації. Тому основним у педагогічному мисленні вчителя є  уміння  спонукати, а не примушувати. Така система передбачає  позитивну аргументацію методів і засобів впливу на дитину,  стимулює  учня робити все із власної волі, з бажанням і радістю.

Провідна педагогічна ідея досвіду полягає у запровадженні та ефективному  використанні класного самоврядування,  створення оптимальних умов для розвитку творчих здібностей учнів, пошук сучасних засобів навчання та виховання дітей, спрямованих на самопізнання і самовираження особистості, а саме виховання:
- любові до свого рідного краю, Батьківщини, народу;
- поваги до українських та родинних законів, звичаїв, обрядів і традицій;
- відчуття своєї приналежності до України;
- усвідомлення спільної власної долі з долею Батьківщини;
- знання та володіння українською мовою;
- прагнення до збереження та примноження духовного та матеріального багатства українського народу;
- особистого усвідомлення себе українцем;
- віри в духовні сили та майбутнє;
- усвідомлення праці як життєвої потреби;
- усвідомлення моральних та культурно-національних цінностей;
- шанобливого ставлення до державної символіки;
- осмислення відповідальності як важливої риси особистості;
- усвідомлення особистістю своїх прав, свобод, обов’язків;
- свідомого ставлення до законів своєї держави;
- дотримання правил та норм поведінки, соціально значимих для суспільства;
- розуміння особистої відповідальності за свої вчинки;
- активної життєвої позиції щодо негативних проявів у соціумі.
Провідна педагогічна ідея досвіду полягає у впровадженні та ефективному  використання класного самоврядування.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:                     
Підвищення ефективності виховної та розвивальної взаємодії педагогічних працівників з учнями та батьківською громадою, актуальний для освітньої системи міста досвід щодо впровадження державно-громадського управління, організації учнівського самоврядування.  Самоврядування робить  класне життя предметом спільної творчості всіх її учасників:                                                                                                                                              
- формує  готовність кожного учня до особистісного самовизначення, набуття досвіду демократичних стосунків, до самовиховання і саморозвитку;                               
- створює умови для розвитку та реалізації науково – пізнавального, творчого потенціалу кожного учня;                                                                            
- розвиває  організаторських здібностей та соціальної активності учнів;                                           
- виховує  національну свідомість, любов до рідного краю, вивчення його історії, культури та традицій народу України та поважного толерантного ставлення до культури та традицій інших народностей;                                         
- формування правової культури, виховання моральної відповідальності за доручену справу;                                                                             
- підтримує ініціативи в проектній діяльності;                                                                  
- надає можливості учням самостійно планувати і організації свого учнівського життя, позакласної діяльності, поважаючи законність та права всіх учасників навчально-виховного процесу;                                                                    
- створює  можливості реалізації творчих ідей в суспільному житті та розвиток управлінських навичок в реалізації цікавих справ;                                               
- виховує  відповідальність за збереження життя завдяки створенню та дії екологічних агітбригад, агітбригад «За здоровий спосіб життя»                                               

Науково-теоретична база досвіду:
   
Уся виховна робота класу планується, виходячи з нормативно-правових документів  (Законів України "Про освіту”, "Про загальну середню освіту”, Конвенції прав дитини, Концепції виховання дітей і молоді в національній системі освіти, Національної програми патріотичного виховання громадян, Положення про класного керівника).                            
Стисла анотація досвіду:  
Теорія мотивації витікає з необхідності будувати педагогічний процес таким чином, щоб його методика  орієнтувалась на якомога глибше проникнення у внутрішній світ дитини, мала на меті пробуджувати і розвивати в ній творчі здібності і нахили, логічне мислення, активну життєву позицію:                               
- підтримка ефективної взаємодії учнів, батьків, вчителів в умовах розвитку виховної системи школи;                                                              
- надання дітям та молоді знань, умінь та навичок самоврядування, демократичного стилю взаємовідносин;                                                       
- залучення учнів до удосконалення своєї особистості, створення умов для розвитку здібностей та реалізації інтересів, розвиток світогляду, самостійності та самосвідомості;       - виховання позитивного ставлення до загальнолюдських цінностей та норм колективного життя, законам держави, розвиток громадянської та соціальної відповідальності за себе, оточуючих, своєї країни;                                              
- надання учням реальної можливості разом з педагогами, батьками прогнозувати, використовувати, виконувати та аналізувати навчально – виховний процес ;                              - створення у класі умов для самостійності, самодіяльності, реалізації ініціатив учнів;                                                                             
- формування та розвиток гуманістичної спрямованості особистості з усвідомленням громадянської позиції, почуття національної гордості;                                       
- участь у підготовці  і проведенні свят, фестивалів, виставок, конкурсів, змагань;                                                                                
- виховання відповідальності за дотримання порядку в школі, класі, організація чергувань та роботи по збереженню шкільного майна, підручників;                                   
- організація пізнавальної, спортивно – оздоровчої діяльності,                                            
- підтримка проектної, пошукової діяльності, творчої ініціативи                                          
Напрями роботи учнівського класного самоврядування: науковий,  культмасовий, технічний, сектор внутрішніх справ.                               

Результативність впровадження досвіду:
                                            
Результати учнів :
Проведення різних  типів  позакласних  заходів:  виховних годин, лекцій, диспутів, бесід, ККВ, конкурсів, екскурсій, випуск кореспондентами класу  журналу «ШКІЛЬНЕ ЖИТТЯ» , що сприяють розвитку творчості, здібностей, формуванню  життєвих і соціальних компитенцій учнів.                          
Результати діяльності вчителя:                                                                    
-Грамота відділу освіти Орджонікідзевської  районної  адміністрації  Запорізької  міської  ради  за  зразкове  виконання службових обов’язків та досягнення високих результатів у роботі (наказ РВО   від 29.09.09 р.  №455);                      
-Запорізької Міської ради  за багаторічну творчу працю   та  вагомий внесок у справу виховання підростаючого покоління (наказ від 31.10.2011р. № 63/з ).       

Репрезентація досвіду:
                                                                                
- Виступи з доповіддю  на  шкільному  методичному об єднанні (2013р) «Класне  самоврядування - відмінна школа життя та будівництва демократичного  суспільства»                - Виступ на засіданні «Школи молодого вчителя»:  «Творча лабораторія. З досвіду роботи.»                                                                                                        

Категорія: Виховна взаємодія | Додав: OrdgonRMO (21.01.2014)
Переглядів: 1216 | Коментарі: 1 | Теги: творчі конкурси, змагання, виховна година, ККВ, виховання і розвиток, вікторини, Орджонікідзевський, позакласна робота | Рейтинг: 3.5/83
Всього коментарів: 1
1 Андрiй  
Цiкавi розробки позакласних заходiв.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024