Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Технології та управління [44]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 17.05.2024, 18:13

Головна » Статті » Технології та управління » Технології та управління

Проектно – цільовий підхід до управління школою
Проектно – цільовий підхід до управління школою


Златова Людмила Іванівна,
директор ЗНВК №88,
вища  категорія, вчитель-методист


Запорізький навчально-виховний комплекс №88 Запорізької міської ради запорізької області
Адреса:  69083, м. Запоріжжя, вул. Музикальна 2а
Телефон: 769-80-53
E-mail: nvk88-zap@yandex.ru




Провідна педагогічна ідея досвіду: створення ефективної моделі управління навчальним закладом , забезпечення інноваційними, продуктивними  шляхами розвитку навчального закладу  ,залучення до інноваційної  діяльності педагогічного колективу  ,формування комплексного бачення колективом проблем та шляхів розвитку закладу, залучення їх до активної участі в розвитку навчального закладує.
Об’єкт досвіду: процес інноваційного розвитку загальноосвітнього закладу.

Обгрунтування  актуальності  та  перспективності  досвіду: проектні технології є тим засобом ,який надає можливості для поетапної системної модернізації всієї шкільної системи , при цьому економно використовуються  наявні в школі ресурси, шляхом концентрації та розподілу  їх відповідно  проектів , що будуть реалізовуватись . Проекти дозволяють проводити зміни планово , здійснювати не лише локальні , але й масштабні комплексні зміни кардинального характеру Звернення до проекту як засобу здійснення інноваційних змін в існуючій системі роботи школи пов’язано з високою ефективністю даного методу . Він дозволяє досягти кінцевого результату в чітко визначені терміни.

Науково–теоретична база досвіду: Соціально-педагогічне проектування і інновації в освіті (М.С.Бургин, В.І.Загвязинський, О.С.Заїр-Бек, М.В.Кларин, Т.Г.Новікова, Л.С.Подимова, В.М.Полонський, В.О.Родионов, В.В.Серіков, О.П.Тряпіцина, О.Г.Хомерики, І.Д.Чечель, Н.Р.Юсуфбекова, В.О.Левін);
Теорії управління проектами (Т.П.Афанасьєва, В.Г.Балашов, В.М.Бурков, Д.К.Васильєв, В.І.Воропаєв, М.М.Гаврилов, В.І.Єрошин, О.Ю.Заложнєв, О.Б.Куркін, Д.О.Новіков, О.В.Цветков);
Управління інноваційною школою (Т.П.Афанасьєва, В.І.Єрошин, В.Ю.Кричевський, В.С.Лазарев, О.О.Лебедев, Б.П.Мартиросян, М.В.Немова, М.М.Поташник, Т.І.Пуденко, О.М.Тубельський, К.М.Ушаков, Т.І.Шамова, О.Г.Хомерики та інші).

Стисла анотація досвіду: управління школою характеризується як цілеспрямований і планомірний вплив на всіх учасників керованого процесу, взаємозв’язок  керованої та керуючої підсистем, направленої на запланований результат. Розв’язок поставлених задач-це впровадження в практику інноваційних моделей управління. Такою моделлю управління є проектна діяльність. Основою проектної діяльності в управлінні є не досягнення цілей ,а передбачуваний, очікуваний розвиток подій,можливі ситуації сценаріїв реалізації керованої системи. При цьому суть управління проектами полягає в регулюванні змін, дослідженні процесу. Розроблено зміст і послідовність процедур певних проектів шкільного управління, досліджена інтеграція проектів між собою та між складовими системи, створена модель управління проектами, організовано роботу проектних груп, визначено умови ефективної реалізації процесу управління закладу за допомогою проектів, розроблено критеріальний апарат оцінки впровадження проекту, визначено місце та результати впровадження в системі роботи школи  в цілому. Прикладами цільових проектів, що були розроблені , є :

«Управління якістю освіти»,«Обдарованість»«Кадри», «Психологічний супровід»,«Толерантне відношення в педагогічному колективі» ,«Сім’я»
«Інформатизація»,«Здоров я»,«Правове та превентивне виховання».
Кожен із запропонованих проектів  відмінний  за змістом, строками реалізації, приналежністю до певного системного блоку, орієнтований на виконання певних завдань удосконалення та розвитку  системних новоутворень

Результативність  впровадження  досвіду: полягає в створенні нововведень і ефективних управлінських проектних програм, які забезпечили системний інноваційний розвиток школи. Показниками якості управління  закладом є:

  • За підсумками експертизи навчального закладу сума показників -55,4, відповідає високому рівню
  • Більше 50% складу педагогічного колективу мають кваліфікаційну категорію «Спеціаліст вищої категорії»
  • Близько 80% пед. колективу володіють  ІКТ-компетенціями за всіма напрямами освітнього процесу
  • Рівень навчальних досягнень кожного учня (рівень навченості) протягом останніх трьох років максимально відповідає природнім задаткам, здібностям (рівень навчаємості). Рівень мотивації учнів до навчання за той самий період часу – високий і достатній
  • Відповідно результатів психологічного дослідження шкіл міста психологічний мікроклімат учнівського та педагогічного колективів зайняв найвищі рейтингові показники
  • Протягом декількох років учні школи є переможцями Всеукраїнських змагань ЮІР, КВК-ЮІР, Всеукраїнської ліги учнівських команд КВК та ін.
  • Високий рівень  показників  професійної майстерності педколективу, збагачення і розвиток творчого потенціалу педагогів школи
  • Забезпечення  наступно - перспективних зв'язків у змісті та координації освітньої діяльності дитячого закладу та  школи та на різних ступенях навчання.
  • Позитивна динаміка кількості переможців з числа обдарованих учнів, які зайняли призові місця у конкурсах та олімпіадах.
  • Забезпечення можливостей кожної дитини  ДНЗ та школи  до рівного доступу здобуття освіти , самореалізації та творчого розвитку
  • Значне зниження показників учнів початкового рівня
  • Створено позитивний  імідж навчального закладу
  • Завдяки вдало організованій системі виховної роботи школи забезпечено умови  для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів
  • Суттєве  оновлення та поповнення матеріально - технічної бази закладу.

Репрезентація  досвіду: Результати досвіду  використані в системі педагогічного навчання педагогічного колективу ,при проведенні занять для керівних кадрів міста  ,  шкільних лідерів інноваційного розвитку освітніх закладів.

Категорія: Технології та управління | Додав: kommun2 (27.01.2014)
Переглядів: 1723 | Теги: проектні технології, динаміка показників, професіоналізм., Комунарський, імідж закладу, наступно- перспективні зв язки, технології управління | Рейтинг: 2.1/29
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024