Провідна педагогічна ідея досвіду: Формування комунікативної компетентності особистості слід приділяти чільну увагу, так як нині суспільству потрібна інтелектуальна соціальна компетентна особистість, здатна самокритично мислити, творчо діяти, самокритично мислити, взаємодіяти з іншими людьми та відстоювати свою точку зору. Тому для формування такої особистості треба використовувати методи і прийоми навчання, особливі завдання і вправи, які спонукали б учнів до творчої діяльності. Саме інтерактивні методи повною мірою відповідають даним вимогам. Інтерактивна діяльність ґрунтується на діалогічному спілкуванні. Завдяки використанню інтерактивних технологій учні вчаться пояснювати і вмотивовувати, визначати власну життєву позицію.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду. Згідно з Державним стандартом базової і повної середньої стратегічно важлива для мовного компонента комунікативна компетентність, яка є невід’ємної складовою змісту освіти та передбачає оволодіння всіма видами мовленнєвої діяльності, основами культури усного і письмового мовлення, базовими вміннями і навичками використання мови в різних сферах і ситуаціях. Досягнення цієї мети забезпечується шляхом використання інтерактивних форм і методов. Впровадження методів інтерактивного навчання дає для учня:
* усвідомлення залучення до спільної праці;
* розвиток особистісної рефлексії;
* розвиток комунікативних якостей і здібностей;
* підвищення рівня зацікавленості учнів до вивчення російської мови та літератури;
* становлення активної, суб'єктної позиції у навчальній (чи іншій діяльності).
для класу:
* формування класного колективу як групової спільноти;
* розвиток навичок спілкування і взаємодії у групі;
* прийняття морально-етичних норм і правил спільної діяльності.
* підвищення пізнавальної активності учнів класу;
* розвиток навичок аналізу і самоаналізу в процесі групової рефлексії.
Науково-теоретична база досвіду: Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти. Наукові праці С.М. Лисенкової, Ш.А. Амонашвілі, В.Ф. Шаталова, Є.М. Ільїна. О.І. Пометун, Л. І. Пироженко.
Стисла анотацiя досвіду. Основна мета навчання російської мови - формування комунікативної компетентності - вільного володіння російською мовою в усіх видах мовленнєвої діяльності на основі мовної, мовленнєвої, соціокультурної і діяльнісної компетенції. Для досягнення поставленої мети важливий правильний вибір оптимальних форм навчання, прийомів і методів. Інтерактивні методи повною мірою відповідають даним вимогам . Інтерактивне навчання - це навчання, побудоване на взаємодії всіх учасників навчального процесу, це навчання у спілкуванні.
Інтерактивне навчання вирішує одночасно три завдання:
• конкретно- пізнавальну задачу, яка пов'язана з безпосередньою навчальною ситуацією ;
• комунікативно - розвиваючу , в процесі якої виробляються основні навички спілкування всередині і за межами даної групи;
• соціально-орієнтаційну , виховує громадянські якості , необхідні для адекватної соціалізації індивіда в спільноті.
Результативність впровадження досвіду: підвищення результатів навченості, мотивації та пізнавальної діяльності, активна участь учнів в районних етапах олімпіад (призові місця), участь та перемога у творчих конкурсах та літературних іграх.
Репрезентація досвіду: Запорізький НВК № 60. Доповіді на шкільному МО, психолого-педагогічному семінарі. Участь в конкурі «Учитель року».