Провідна педагогічна ідея полягає в тому, що введення в учбовий процес ігрових форм організації учнів надає можливість розвивати їх індивідуальність, створює умови для саморозвитку, самовираження, дозволяє активізувати резервні можливості учнів, а також розвиває творчість і вносить різноманітність в учбовий процес. Актуальність та перспективність досвіду: Згідно з концептуальними положеннями та державними вимогами реформування освіти в Україні, спрямованими на становлення особистості учня, розвиток його здібностей і обдарувань, питання найефективнішого шляху розвитку творчої особистості, прилучення школярів до продуктивної праці набувають особливого значення. Мета вчителя полягає в тому, щоб створити умови практичного оволодіння мовою для кожного учня, вибрати такі методи навчання, які дозволили б кожному учневі проявити свою унікальність і активність.
В людській практиці ігрова діяльність виконує розважальну, комунікативну, діагностичну, ігротерапевтичну (подолання труднощів, які виникають в різних видах життєдіяльності) функції та допомагає в самореалізації. Гра, залишаючись розвагою, здатна перерости в навчання і творчість. В ній усі рівні і вона під силу кожному. Тому гра сприяє створенню сприятливої атмосфери на уроці, підвищує мотивацію і активізує діяльність учнів, а також дає можливість використовувати знання, навички і досвід в різних ситуаціях. Теоретичними засадами досвіду є наукові дослідження вчених і методистів: Ш. Амонашвілі, Л.Виготського, І.С.Якіманської, Н. П. Анікєєвої, Є. Д. Гаврилової, М.Г. Єрмолаєва, Д.Н. Кавтарадзе, М.В. Кларина, Т. А. Кривко-Апіняна, И. С. Ладенко, Ю. С. Тюннікова, С. А.Шмакова. Стисла анотація досвіду: Ігрові технології – це інструмент викладання, який активізує мисленнєву діяльність учнів. За допомогою гри учбовий процес стає цікавим та пробуджує у школярів позитивні емоції, які підвищують мотивацію до вивчення предмета. Л.С. Виготський говорив, що гра веде за собою розвиток. В залежності від теми і мети уроку ігри можуть бути фонетичними, лексичними, граматичними, орфографічними, рольовими. На уроках літератури учні з задоволенням приймають участь в уроках-диспутах. Також на своїх уроках я використовую кросворди, чайнворди, ребуси, шаради, загадки-жарти, які сприяють логічному мисленню учнів, розширюють їх кругозір і поповнюють лексичний запас. Результативність впровадження досвіду: Впровадження ігрових технологій дозволяє учням більш успішно засвоювати учбовий матеріал, сприяє пізнавальній діяльності, розвиває творчі здібності, дозволяє школярам використовувати свої знання та навички на практиці, сприяє вихованню саморозвиненої особистості. А також мотивує учнів до здобуття і оволодіння знаннями, орієнтує на взаєморозуміння і взаємодію з оточуючим світом. Репрезентація досвіду: На рівні Запорізького класичного ліцею у формі відкритих уроків для вчителів ліцею та вчителів Запорізької області.
Погоджуюся з Альоною Олексіївної щодо необхідності впровадження технологій, які б зацікавили наших дітей, дозволили відкрити себе на творчому рівні та полюбити рідну мову і літературу. Дякуємо за Вашу працю і бажаємо успіхів!