Використання ІКТ на уроках біології як засіб формування інформаційної компетентності учнів
Василяженко Юлія Анатоліївна, учитель бiологiї, спецiалiст вищої категорii, педагогогiчне звання «Старший учитель»
Запорізька спеціалізована школа з поглибленим вивченням іноземних мов № 7 Адреса: м. Запоріжжя, вул. Північнокільцева, 21 Телефон: 769-80-37 E-mail: mail@school7.zp.ua Сайт: school7.zp.ua
Директор Білоус Костянтин Андрійович
Провiдна педагогiчна iдея досвiду: Згідно з Державними стандартами освіти, перед школою стоїть завдання підготувати учнів до життя у сучасному інформаційно-високорозвиненому динамічному суспільстві. Одним із шляхів вирішення вищезазначеного завдання є впровадження інформаційно-комунікативних технологій (ІКТ), які відкривають можливості під час роботи з різноманітною інформацією у навчальному процесі.
Обгрунтування актуальностi та перспективностi досвіду: Використання ІКТ на уроках біології дозволяє інтенсифікувати діяльність вчителя і школяра; підвищити якість навчання предмета; відобразити істотні боки біологічних об'єктів, висунути на передній план найбільш важливі (з точки зору навчальних цілей і завдань) характеристики досліджуваних об'єктів і явищ природи. Переваги мультимедійних технологій, в порівнянні з традиційними, різноманітні: наочне подання матеріалу, можливість ефективної перевірки знань, розмаїття організаційних форм у роботі учнів і методичних прийомів у роботі вчителя. Багато біологічних процесів відрізняються складністю. Діти з образним мисленням важко засвоюють абстрактні узагальнення, без картинки не здатні зрозуміти процес, вивчити біологічні явища. Мультимедійні анімаційні моделі дозволяють сформувати у свідомості учня цілісну картину біологічного процесу, формувати базові знання про принципи функціонування і структуру біологічних систем, про взаємозв'язки між біологічними системами та середовищем; інтерактивні моделі дають можливість самостійно «конструювати» біологічні процеси, виправляти свої помилки, самонавчатися, оволодівати методологією наукового пізнання світу та формувати основи здорового способу життя.
Науково–теоретична база досвіду: Доцільність та шляхи впровадження комп’ютерних технологій у навчальний процес з біології в основній школі досліджували вітчизняні та закордонні вчені, а саме: Г. Клейман, М.Краудер, С.Пейперт, В.Скіннер, Козленко, Н. Матяш, Є. Неведомська, Н. Семенюк, М. Сидорович, В.Смірнов, В. Соломін, Е. Шухова та ін. Ю. Дорошенко, Н. Семенюк, Л. Семко у роботі «Біологія та екологія з комп'ютером» аналізують можливості комп'ютерної підтримки лабораторних і практичних робіт з біології.
Стисла анотацiя досвіду: Використання ІКТ у сучасній школі позитивно впливає на способи організації процесу навчання, керування навчально-пізнавальною діяльністю учнів, стимулювання цієї діяльності, контроль і перевірку засвоєння навчального матеріалу. Істотно зміцнюють зв'язки між усіма учасниками освітнього процесу за рахунок використання ІКТ.
Результативнiсть впровадження досвіду: Досвід роботи свідчить, що проектна діяльність сприяє підвищенню інтересу до біологічної науки, самоосвітньому формуванню інтелектуальних, спеціальних, загальнокультурних знань і вмінь учнів, покращенню навчальних досягнень учнів.
Репрезентацiя досвіду: ШМО природничо-математичних наук, педагогічна рада школи, РМЦ динамічні групи, творча група міста з відзнакою за суттєвий внесок у впровадженні інноваційних освітніх технологій в навчально-виховний процес, участь обласному конкурсі «Вчитель року 2012» з даної теми.
|