Провідна педагогічна ідея досвіду:
Провідна педагогічна ідея досвіду полягає в тому, що критичне мислення запускає в дію мисленнєву діяльність учня, сприяє розвитку і формуванню нових мисленнєвих форм, які дозволяють використовувати ці знання для подальшого засвоєння матеріалу на високому рівні. Це сучасна універсальна технологія, відкрита до діалогу з іншими педагогічними підходами і технологіями, орієнтована на розв’язання актуальних освітніх задач.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Головна задача сьогодення – навчити учнів думати критично. Сучасна освіта, розраховуючи на перспективу, будується на двох принципах: вміння швидко орієнтуватися в постійно зростаючому потоці інформації і знаходити необхідне, і вмінню осмислити і застосувати отриману інформацію. Таким чином, технологія критичного мислення – один із способів перетворення навчання в особистісно орієнтоване.
Науково-теоретична база досвіду:
Теоретичною базою досвіду є роботи:
Марченко О.Г. «Формування критичного мислення школярів».
Загашев И.О., Заир-Бек С.И., Муштавинская И.В. «Учим детей мыслить критически».
Заир-Бек, С. И. Развитие критического мышления на уроке: пособие для учителей общеобразоват. учреждений
Халперн Д. Психология критического мышления
Якиманская И. С. Личностно-ориетированное обучение в современной школе.
Стисла анотація досвіду:
За інноваційним потенціалом досвід – модифікаційний
В роботі представлена сукупність різних методів і прийомів, направлених на те, щоб зацікавити учня, а потім надати йому умови для осмислення нового матеріалу і допомогти йому творчо опрацювати і узагальнити отримані знання.
В досвіді представлені уроки по даній теми: «Значення голонасінних рослин у природі та житті людини»(7 клас), «Загальна характеристика класу Земноводні. Особливості їх зовнішньої та внутрішньої будови»,»Загальна характеристика класу ссавці»(8 –клас), «Будова і функції шкіри»,»Будова і функції опорно-рухового апарата»(9-клас), «Хемосинтез»(10 клас) уроки з використання мультимедійних презентацій «Плоди»(7- клас), «Загальна характеристика класу Павукоподібні. Особливості організації павукоподібних»(8-клас), роздатковий матеріал для уроків, матеріал для роботи з текстом (8 -10 клас).
Результативність впровадження досвіду:
- підвищення якості знань (якість знань учнів по предмету збільшилось за последние 5 років с 42 до49%.)
- участь в різних творчих конкурсах (Колосок, Геліантус),
- зросла кількість дітей які займають призові місця в олімпіадах (2010 – 1 учень, 2011 -1 , 2012 – 2, 2013 – 3).
Репрезентація досвіду:
Виступи на шкільному МО вчителів природничо-гуманітарного циклу, проведено відкриті уроки для вчителів школи (8 клас, 10 клас), Окремі питання досвіду були представлені на педрадах школи (2011-2012 рік), на районному семінарі вчителів біології (2011 рік), на обласній конференції вчителів біології та хімії (2013 рік).