Провідна педагогічна ідея досвіду: формування мовленнєвої компетенції учнів шляхом залучення їх до активного спілкування, формування умінь вільно висловлювати свої думки.
Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду: сучасна молода людина повинна добре володіти іноземною мовою, для того, щоб бути конкурентноздатною та, при необхідності,спілкуватися. На сучасному етапі викладацької діяльності постає важливе питання використання принципу активності та стійкої мотивації до предмету. Кожен учень повинен залучатися до активної співпраці на уроках німецької мови завдяки використанню різноманітних форм роботи для формування мовленнєвої компетенції. На уроках повинні бути присутні фронтальні, групові, парні та індивідуальні форми роботи, які сприяють засвоєнню навчального матеріалу. Ці форми навчання викликають цікавість і допитливість учнів і високу результативність навчання.
Науково – теоретична база досвіду: Педагогічні й методичні питання з формування мовленнєвої компетенції розробляли сучасні українські вчені-методисти: О. М. Біляєв, Є. П. Голобородько, Ю. М. Караулов, Т. О. Ладиженська, Л. І. Мацько, Н. А. Пашківська, М. І. Пентилюк тощо. Проблему формування мовленнєвої компетенції школярів досліджували та досліджують багато вчених і науковців (Л. Кулибчук, А. Ляшкевич, Т. Мельник, Л. Попова та ін.), дидакти та лінгводидакти (А. Алексюк, С. Караман, О. Олійник, Г. Онкович, М. Пентилюк та ін.), методисти (І. Варнавська, Н. Гончаренко, О. Горошкіна, С. Єрмоленко, С. Лукач, Л. Мацько, Н. Пашківська, М. Пентилюк, В. Шляхова та ін.), мовознавці (М. Жовтобрюх, С. Ожегов, Л. Скворцов, М. Сулима та ін.), психологи та психолігвісти (О. Божович, В. Зінченко, А. Петровський).
Стисла анотація досвіду:
За інноваційним потенціалом досвід – модифікаційний.
В роботі представлено різноманітні форми і методи роботи на уроках німецької мови, спрямовані на формування мовленнєвої компетенції (: фронтальну, колективну, групову, парну та індивідуальну, які формують мовленнєву компетенцію), а також представлені фрагменти уроків та позакласна діяльність (картки, тести, пам’ятки тощо).
Результативність впровадження досвіду: завдяки даному досвіду учні значно покращили результати навченості (див. діаграми).
Репрезентація досвіду: данний досвід був представлен у районному конкурсі «Учитель року 2011 р.» ( ІІІ місце) та опублікован в «Учительському журналі он – лайн» у листопаді 2012 р., виступ на районному засіданні вчителів німецької мови у листопаді 2012 року.